-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz pècsimunkás #34743 üzenetére
A Wolfos 2000ft környéke és 1 liter. Ha nem 20-22"-os felnid van akkor elég sokáig elég az 1 liter.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Na most volt időm foglalkozni a tegnapi PERL - Spritz teszttel hogy így 1 napos állás után milyen lett a végeredmény.
Látszik hogy a PERL-t szépen beszívta a műanyag, a képet napfényben csináltam. Nekem ez felület bőven megfelel, nem csillog. A lényeg tényleg annyi hogy a keverési arány 1:5 legyen, illetve nem beáztatni kell a műanyagot vele, hanem egy mikroszálassal szépen vékonyan felvinni. És akkor nem lesz olyan mint néhány tapasztalják hogy csillog villog. Ha beáztatnám a műanyagot akkor tényleg olyan lenne, de így azért bőven jó szerintem.
A középső sávtól balra van a PERL, jobbra pedig az AF Spritz. A Spritz az elejétől fogva egy picit mattabb mint a PERL. A PERL egy mélyebb fekete árnyalatot kölcsönöz a műanyagnak. A Spritz illata viszont baromi jó!!! Talán vanília esetleg banán/vaníliához tudnám hasonlítani.
Sajnos a kép nehezen adja vissza, de talán valamennyi látszik belőle. Annyi mindenképp látszik hogy kell egy kis idő amíg a PERL-t beszívja a műanyag.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz weres78 #34759 üzenetére
Már egy ideje használom a régebbi kocsinkon, és ott nagyon tartós a szer. Hónapokig bírja. Mondjuk apám jobban szereti ha kicsit csillogósabb, neki 1:3-ba nyomtam és picivel többet raktam rá. Nálam 1:5 és vékonyan, és ilyen eredménye van mint a képeken.
Sokat számít a felvitel módja, illetve keverési arány. Mindenesetre az illat miatt, átállok az Auto Finesse ápolóra a saját kocsimnál.
A gyártó is 1:5 arányt javasol a beltérre. De ugye ez emberfüggő hogy ki mit szeret.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz athomi #34770 üzenetére
Nem törölni kell vele, hanem szétteríteni és lehúzni a vizet a felületről. Szárazoláshoz 2 általad linkelt "drága" mikroszálast használok, a szárazolás végén az egyik tiszta víz, a másik meg éppen hogy csak nedves lesz. Szóval 2-ből vígan szárazra lehet törölni a kocsit.
Úgy csináld mint ebbe a videóba 24:40-től. (oda van állítva a videó amúgy)
https://youtu.be/bMgN9bleu1Y?t=24m39s
(#34762) weres78
Ilyennel még nem találkoztam megmondom őszintén. Előtte a műanyagokon nem volt valamilyen bevonat ami esetleg ledobta az ápolót? Nálam ilyen hígításba is szépen fent marad.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
A Wolfosból szerintem 100ml azért kell bele minimum. Eléggé kímélő az előmosójuk, szóval azért 1dl-t rakj bele szerintem. Különben habzani sem fog annyira.
Amit adtak hozzá az egy másik fúvóka. Mégpedig egy szűkebb keresztmetszetű, ez a gyenge gépekhez van. Itt nem nagyon van kopó alkatrész. Maga a cucc egy réz öntvény, nem nagyon tud semmi sem tönkremenni.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Videókon sokszor olyan kocsikat foamoznak ami max poros. Otthon érintés mentesen nem fogsz tudni kocsit mosni. Ha szép tiszta kocsi kell, akkor mindenképp kell a felülettel való érintkezés.
Előmosó pont arra jó ahogy hívják. A kosz nagyon nagy részét leviszi, illetve ami marad a kocsin azt pedig fellazítja, így egy mikroszálas szivaccsal nagyon könnyű lemosni a kocsit.
Ezáltal sokkal kevésbé fog karcolódni.Ha jó előmosó kell akkor az Auto Finesse Avalanche-t próbáld ki, egyik legjobb előmosó.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz szőröscica #34957 üzenetére
Vigyázz vele nagyon hogy csak a lehűlt dolgokra fújjad rá. Ha fel van melegedve a kasztni akkor semmiképp se használd.
iPhone 13 Pro Max
-
-
veterán
Nem gondoltam hogy méh kaki lenne. Kis rohadékok sok kellemetlenséget okoznak ezzel. Bár szerencsére nem sűrűn fordul elő, de amikor igen akkor elég gáz. Főleg ha a szélvédőt éri, mert csak keni a lapát.
Már régóta gondolkozok rajta hogy kellene valami a szélvédőre, de egy kicsit tartok tőle. Lapát nem-e fog ugrálni esetleg.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz athomi #34980 üzenetére
Ahogy felettem is írják, levéltetű sajnos. Legutóbbi időben én is szívok vele, pedig a cégnél direkt nem állok a fa alá hanem csak elé de azt is orral. Aztán az esetek nagy részében a hátsó szélvédőn is vannak pöttyök.
Előmosó nálam nagyon szépen lehozza, nem kell vele szívni. Amúgy a motorháztetőn ha végighúzod az ujjad elég durván ragad ettől a genyótól.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Intruder A 6 #34995 üzenetére
A Wolfos Neutrális felnitisztító nagyon jó ár érték arányú. Ha ilyen sok fogy nálad akkor 5 literes kiszerelésben érdemes megvenned.
http://shop.wolf.hu/ipari_autoapolas_samponok/NEUTRALIS_FELNITISZTITO_5L
8700ft az 5 liter. Ha regelsz akkor fogod látni az árakat.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=16860&cat=567
Amire te gondolsz az másik verzió. A fotódon a kis táblát nézd meg, ott is az van hogy felnitisztító gél. Beírod a netre ki is dobja. Igaz hogy Magyarul nincs leírás rajta, illetve más színű a flakon netán, vagy más fotó van rajta, de ugyanaz a termék maga.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35137 üzenetére
A probléma ott kezdődik hogy az évek múlásával vizesedik az olaj, ilyen olyan úton víz kerül bele. Ha fékezel akkor ezzel együtt az olaj is melegszik. Na most a víz ugye 100 fok fölött forr, és ez nem igazán tesz jót a fékhatásnak. Olajat nem tudod összenyomni, viszont ha vízgőz keletkezik azt már igen.
Amúgy műszerrel meg lehet mérni az olaj minőségét hogy mennyire érett cserére, de tényleg sokkal több értelme van lecserélni pár évente. Nem egy nagy összeg. Ha műszeres mérésre hagyatkozol akkor 200C° -os forráspont alatt már cserére érett a fékfolyadék.
Sokan ugyanígy vannak a hűtőrendszerrel is hogy nem kell azt cserélni ha jó a hűtés. Nem a francot nem kell cserélni. A hűtőfolyadék az idő múlásával veszít a kenőképességéből, így a vízpumpa is megadhatja magát, mivel a folyadék a kenésért is felelős, nem csak a hűtésért.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35142 üzenetére
Annak ellenére hogy azt mondja, én lecseréltetném a hűtővizet illetve fékfolyadékot is. Megnéztem a kocsimnál, a 30 000 km-enkénti teljes szervizre írja nekem a fékfolyadék cserét. Ez nálam kb. 1.5 évet jelent, ha nem a km jön hamarabb akkor 2 év. Szóval az én szervizkönyvem 30 000 vagy 2 évet ír a fékfolyadék cserére.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Én vettem régebben Sonax prémium ablakmosó folyadékot, jó drága is de mondjuk tényleg nagyon fasza. De pár hónapja volt a LIDL-be 250ml-es koncentrátum ezt 1:100-ba kell keverni, szóval 25 liter jön ki belőle és ez is nagyon jó. Azóta csak ezt használom. Megveszem 300 ft környékén az 5 liter desztillált vizet, 2 adagnyi bele és kész is van. 2000 ft sincs a 25 liter szélvédőmosó folyadék nekem. A Sonax prémium minőségű meg magába 2000 ft a 3 liter.
Olajból nekem 0W-20 kell, de csomó szerviz 5W-30-at tölt mert olcsóbb. Sajnos ez van, spórolás megy, miközben a kocsi legdrágább részét kockára teszik. Amúgy azért szerintem aki egy kicsit is tudja kezelni a netet, utána tud járni hazai külföldi fórumokon hogy az adott kocsiba milyen olajat kell tölteni. Persze lehet kicsit böngészni kell, de nem lehetetlen.
Új kocsi lévén beleszámoltam minden költséget, így a 30 000-es szervizek jóval drágábbak mint a 15 000-es szervizek, de mivel napi szinten megyek legalább 80-90km-t így meghálálja a kocsi ha gondoskodva van róla. De ha nem új lenne akkor is ugyanúgy betartanám hogy 2-3 évente lecserélem a fékfolyadékot, illetve 3-4 évente a hűtőfolyadékot. Ezek az autó árához képest olyan jelentéktelen összegek hogy hihetetlen.Az üzemanyagon is amennyire tudok spórolok, igényeltem benzinkártyát amire kapok 10 ft kedvezményt literenként, így 1 év alatt nagyjából 1 tank benzin ingyen van. Szóval 7-800km-t el tudok menni így ingyen.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Formaster #35152 üzenetére
De Toyotáról van szó, mégpedig új Yaris-ról. Igazából szervizek tisztában vannak vele, csak éppenséggel az 5W-30-as olaj olcsóbb, ezért töltik azt. Legalábbis ebben az esetben ez a helyzet. Totalcaros cikk jól kivesézi ezt a dolgot, egyértelmű hogy 5W-30 nem jó, 0W-20 kell bele. De ezt a könyv is leírja hogy lehet bele tölteni 5W-30-at, de következőnek vissza kell állni 0W-20-ra. Megy a spórolás ezerrel.
(#35151) japci
Igen olvastam a cikket, illetve követtem a fejleményeket. Szomorú hogy az olajnak van hozzá köze hogy ez történik.(#35158) weres78
Sokan addig nem hiszik el amíg nem történik meg velük, utána meg lehet fogni a fejeket hogy egy pár ezer ft-os tétel helyett több száz ezret kell kifizetni karosszéria javításra illetve egyéb dolgokra. Autóknál ezek alap dolgok úgy gondolom. Első a biztonság, abból nem szabad engedni, és ez tényleg olyan kicsi tétel hogy egy olajcsere alkalmával nyugodtan belefér a cseréje 2-3 évente. Nincs olyan sokféle folyadék a kocsiba amit le kell cserélni, de ha kell valamit akkor kell.
(#35162) d4d
Igen ezen nekem is megakadt a szemem nemrég, eddig mintha nem találkoztam volna vele. Szerintem nem is nagyon volt csak a sima egyszerű olcsóbb verzió. De ha elfogy a LIDL W5 féle koncentrátum akkor egy ilyen Sonax lesz a következő amit ki fogok próbálni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Hát srácok sampont kell váltanom. Úgy néz ki hogy a Fusso nem komálja hosszú távon a Chemical Guys Citrus Wash and Gloss sampont. 3.5 hónap után szépen szedi le a Fusso-t. Pedig elvileg wax barát sampon, illetve eddigi legjobb sampon amivel találkoztam, de valami mégsem jó.
GYEON Bathe pH semleges sampont néztem ki. Szerintem jó döntés lesz.
Előmosó Valet PRO Citrus Pre Wash, mivel ti is használjátok és nem panaszkodtok rá, így tuti a sampon lesz a ludas.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz ReFleXx #35211 üzenetére
Citrus Pre Wash-t jó páran használják a topicból és nem panaszkodott rá senki, így nem valószínű hogy az a ludas. Viszont ezt a Chemical Guys sampont alig alig használják, illetve hogy Fusso mellett használja-e valaki innen a topicból arról nem is tudok.
iPhone 13 Pro Max
-
-
veterán
válasz weres78 #35221 üzenetére
Elvileg 10 liter vízhez kell 20ml a Bathe samponból. 1:500 a keverési aránya a gyári ajánlás szerint. Oké, köszi ha megnézed!
Pedig ez a Chemical Guys-os sampon tényleg nagyon jó cucc, bárhol olvasok róla mindenhol jókat mondanak. De úgy látszik bizonyos waxoknak nem igazán a barátja. Úgyhogy most már tényleg maradok a pH semlegesnél. Lehet hogy át kellene térni a pH semleges Valet PRO előmosóra is hogy biztosra menjek. Na majd még átgondolom.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
-
veterán
PERL-ről hogy váltottam Auto Finesse Spritz-re, azt kell mondanom hogy jó döntés volt. Egy nagyon picit mattabb felületet hagy maga után, és hibátlan szer. Illata is baromi jó neki, bár pár nap után már alig lehet érezni, viszont addig nagyon jó volt. Több mint 1 hónapja ápoltam le a belső műanyagokat, és szép egyenletes felület maradt vissza, nincsenek foltok illetve egyéb anomáliák sem utána.
A másik kocsinkon PERL-el van kezelve a belső rész, de azt továbbá is azzal fogom. Illetve mind2 kocsinál a külső műanyag részeket valamint gumihoz marad a PERL.
Jó nagyon ez az Auto Finesse termékcsalád, ismerősnél még próbáltunk ezt azt de nem nagyon lehet belekötni a kipróbált szerekbe.
Kíváncsi lennék a waxukra hogy milyen.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
-
veterán
Azért valljuk be hogy egy egy ilyen vödör mindennel együtt elég nagy lehúzás. Mióta előmosót használok habosítóval együtt, a mosás végén a vödör alján nincs semmi durva kosz vagy bármi ilyesmi. Ez max annak jó aki magasnyomású nélkül áll neki kocsit mosni és még habosítót sem használ. Na ott kerül a vödörbe rendesen kosz, de ahol van magasnyomású+előmosó ott véleményem szerint semmi értelme. Főleg ha valaki betartja a 2 vödrös módszert.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35310 üzenetére
Teljesen jó módszer! Csak a lényege hogy legyen a kocsin valamilyen wax vagy kerámia bevonat hogy a vízcseppek szépen gyöngyözzenek rajta, így utána már nagyon könnyen le tudod fújatni őket.
stickermajom
Jó mosót kell keresni. Én a fos téli időszakba EHRLE mosót használok és a meleg víz + az adalék ami van hozzá, nagyon szépen lemossa a kocsit. Nyomással vagy bármi mással soha sem volt bajom. Szóval lényege az neki hogy jó mosót kell keresni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz gaborka8x8 #35314 üzenetére
Mert kevés lusta ember van.
Viccet félretéve 2db 800gsm-es mikroszálassal szerintem max 10 perc szárazolni egy kocsit. Szóval ha hozzáveszem azt amíg a magasnyomásút előveszem, bekeverem a szert, előmosom a kocsit, samponnal átmosom, majd leöblítem a kocsit, utána a szárazolás már nagyon kevés idő.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz bozont #35360 üzenetére
Ahol fehéret látsz ott "csak" az alapozóig jött le a festék, ahol viszont fémet látsz ott csontra lejött minden. Ott fog elkezdi először rozsdásodni. Polír ezen nem nagyon fog neked segíteni sajnos. Érdemesebb lenne rendbe rakatni, de ha nagyon nem akarsz rá költeni akkor kevertess ki színkód alapján festéket aztán kend be valamilyen hangyafasznyi ecsettel.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz szatyor1972 #35385 üzenetére
Teljesen jó pakk. Annyi hogy a Green Star-t 1:20-ba hígítsad. Ha jól emlékszem 12.5 a pH-ja, szóval szerintem az 1:10 elég durva, az 1:20 nem annyira már.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz stickermajom #35392 üzenetére
Függ attól hogy
- mennyire volt előkészítve a felület
- napi használatban van-e a kocsi vagy csak hétvégén van használva
- milyen samponnal előmosóval mosodNyilván egy csak hétvégén használt pH semleges samponnal mosott kocsin sokkal tovább tart, főleg ha a felület teljesen le volt pucolva applikálás előtt, utána meg kapott egy jó alapos zsírtalanítást.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Formaster #35426 üzenetére
Én biztos hogy ajtócserét kértem volna. Gondolom a kocsi legalább 7-8 milliós ársávba helyezkedik el, ennyi nem fér bele. Még át sem veszem de már javítják?? Ajtócsere drágább azért nem akarták azt a megoldást, meg utána magyarázkodni kellene.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Pardise #35428 üzenetére
Közbe előzőbe hozzászólásba valamit javítani akartam, és utolsó bekezdést töröltem. Szóval a javítás várhatóan úgy fog zajlani hogy lecsiszolnak egy nagyobb részt a sérülés körül, a sérülést kipucolják rendesen, kap egy kittet hogy színbe hozzák a felülettel, aztán meg alapozzák fújják stb. Így is úgy is fújni kell, tök mindegy hogy a lecsiszolt részt vagy az új ajtót. Gondolom hogy nem a gyárból fog jönni a sorról az új ajtó ahol a kocsikat is fújja a gép.
De tényleg a te döntésed, de az ember azért vesz új kocsit borsos áron hogy először is kapjon egy makulátlan autót.Ismerős egy Skodával járt hasonló módon, csak neki a lökös sérült meg szállítás közben. Kicserélték neki, illetve még kiharcolt egy szett gumit felnivel együtt amiért várni kellett még a kocsira pár napot. De ezt már a szalon tulajával beszélte meg, nem az értékesítővel.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz MunezXBK #35466 üzenetére
Írd le hogy akkor te hogy állnál neki ennek a hibának a javításának. Erről még nem esett szó hogy mi lenne szerinted a jó megoldás. Ha nem a húzókalapácsos ponthegesztéses megoldást választanád. Amit Pardise fórumtárs linkelt fotót ott nem lehet fényezés nélkül megoldani, szóval a google keresős link se ér sokat. Látszik hogy be van repedezve a lakk is. Szóval fényezni mindenképp kell.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz GBRDVD #35472 üzenetére
Nem csak hisszük hanem tudjuk is hogy így van. Persze ha normális szakemberekről beszélünk! Ahol 10k-ért políroznak egy kocsit illetve akciós időszakban még ebből is lejön 20% kedvezmény, azt nagyon nagyon messziről el kell kerülni.
Nem mindegy hogy egy kis kompakt autóról beszélünk vagy egy dög nagy X6-ról, nem mindegy hogy sima fehér színű a kocsi vagy lakk fekete, az sem mindegy hogy egy leharcolt 7 éves kocsiról van szó ami csak gépi mosót látott, vagy egy otthon mosott 10 éves kocsiról van szó ami max vékony hajszálkarcok vannak itt ott, és még lehetne sorolni.Ne várd hogy előre bárki fog mondani fix árat hogy ennyiért megcsinálja a kocsit. Alap dolog hogy látni kell milyen állapotú kocsiról van szó, mennyit kapott a fényezés az évek során. Pl. a fent említett lakk feketére felárat is szoktak számolni mert elég cumi.
Amúgy pl Premium Car Services, Hozsó, Herti, Star Car Garage, CarPro, velük tuti nem fogsz mellé! De mellettük azért van még jó pár cég, csak pár nevesebbet soroltam fel. De itt is vannak akik ezzel foglalkoznak, szóval lehetőséged van bőven. Kérdés hogy merre fele keresel szakembert?
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz legionarcart #35509 üzenetére
Szín is elég érzékeny, aha ja.. gondolom lakk fekete kocsi volt.
Azért egy scangrip lámpával megmutatnám neki hogy a nagy “szakember” akihez vitte milyen munkát végzett.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz stickermajom #35544 üzenetére
Gitt miatt ennyi. Nem sajnálták belőle az anyagot az egyszer tuti.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz stickermajom #35546 üzenetére
Egy ilyen horpadást nem lehet egy fújással rendbe hozni. Mi írtuk hogy valószínűleg úgy fogják javítani hogy kap kittet hogy az egyenetlenséget színbe hozzák a felülettel, lecsiszolják, alapozás, festés. Nos hát ebből tevődik össze az az 500 mikron.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Ha a BSD-t Fussora rakjátok, max annyi hátránya van hogy nem lesz olyan tartós. BSD jobban megtapad ha egyből a karosszériára kerül, nem pedig egy waxra. Amúgy ha ennyire akartok még viaszt a viaszra, akkor lehet kapni olyan szert a Soft99-től ami a Fusso-t felfrissíti. Én inkább azt használnám.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz pècsimunkás #35603 üzenetére
Ha a Fusso normálisan fel van applikálva a felületre, és utána pH semleges előmosóval meg samponnal mosod, nem sok értelmét látom még a viaszra viaszt rakni. Fussot 1 évbe 2x fel kell rakni aztán le van tudva a kocsiápolás ezen része. Ez javasolt a tavasszal meg ősszel.
iPhone 13 Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Politika
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Microsoft Excel topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Home server / házi szerver építése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest