-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
ginola
addikt
Hydro felvihető szárazon, mint a reload?
Nem bántja így a fényezést? -
JHONNY 79
aktív tag
válasz bippeti #31492 üzenetére
Nekem is ilyen gépem van, otthoni, hobbi célra teljesen jó. A habosítóval nincs semmi baj, használd nyugodtan, de ha tönkremegy akkor cseréld le az ajánlott MJJC-re.A olcsóbb Lidl féle magasnyomásu mosó habosítója valóban vacak, de ezt elég jól lehet használni.
Formaster: A gyurmázással nem karcolódik az autó, nem csak polír előtt ajánlott?
[ Szerkesztve ]
-
Remekelek28
őstag
Sziasztok
Melyik most a jelenleg legjobb karceltávolitó paszta,v módszer? Olyan érdekelne,ami nem elfedi,betömi,hanem lecsiszolja a réteget. A wd 40 et sok helyen ajánlják,de véleményem az,h az is csak elfedi és 2 mosásig tart.
Ha vestek 2000 es vagy 3000 es papirt ott mire kell ügyelnem és mennyi ideig csiszoljam? Talán ez az egyedüli mrgoldás hosszú távra ugy tudom. -
veterán
válasz Remekelek28 #31503 üzenetére
Helló!
Olvasd el gyorsan az összefoglalót, mielőtt - jogosan - leharapják itt a fejed.[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
válasz Remekelek28 #31503 üzenetére
Hát aki ajánlotta a wd40-et úgy mond polírozásra az is egy nagytudású lehet.Ennél már csak az volt jobb,hogy a gyerek a régi 1990-es toyota cellicáját olcsó motor olajjal kencézte át mert az a legjobb wax és ultra fényt ad.Gratula hozzá.
Ne vegyél csiszolópapírt ha még nem csináltál ilyent.3M,MENZERNA,meguiars,WOLF,RUPES,SHOLL ezekből válogathatsz...
[ Szerkesztve ]
-
h1mpi
nagyúr
válasz Remekelek28 #31508 üzenetére
Nem kell megsértődni, de ez "szakmai" topic és ezt olvasni fáj mindenkinek, de a segítség is jött szerintem...
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
Attix70
aktív tag
válasz Remekelek28 #31508 üzenetére
Nekem is ilyen tapasztalataim vannak ezzel a "szakmai" topikkal (kivéve Formaster, csak ő adott segítséget). Nem is tudom hova kéne fordulni ahol segítőkészek a témával kapcsolatban. Egymással jól el tudnak írogatni (miért nem privibe teszik ?). Laikus számára érthetetlen rövidítéseket írnak. Azért figyelem a topikot hátha okosodhatok a témába.
Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
Formaster
Topikgazda
A rend megzavarásának elkerülése érdekében!
Először is néha tényleg segít is és nem is kategória, amikor valaki beböffent 1-2 szót, de ez nem ide tartozik. Kinek, milyen a stílusa az magán ügy amíg a szabályzat keretein belül van a hsz, akit zavar tiltsa le az illetőt és nem látja a hozzászólásait.
(#31503) Remekelek28: Jól gondolod. A WD40 semmire sem jó. Egy olajos réteget képez, ami átmenetileg fedi a karcolást, de nem ezt keresed. Jó lenne tudni milyen autóról van szó, milyen szín, volt-e már fényezve és akkor tudunk egy konkrétabb anyagot ajánlani, de ha egy teljes autóról van szó, akkor talán jobb lenne egy szakemberhez fordulni. Átmeneti megoldás lehet az Autoglym Resin, ami egy karc feltöltő, de nem tudom milyen hosszan marad fent.
(#31501) ginola: Tudtommal a hydro szárazon is vihető, de talán pont abban van a poén, hogy nedvesen egyszerűbb
-
weres78
senior tag
válasz Remekelek28 #31503 üzenetére
Formaster jól beszél, ha esetleg még képet is tudsz keszíteni a karcokról amit el szeretnél tűntetni, még jobb!
-
Remekelek28
őstag
válasz Formaster #31512 üzenetére
Bevallom nem ajánlotta senki a wd-t,hanem videokon láttam,de ha az is csak átmeneti megoldás,akkor tárgytalan.
Szerintem az ami csak feltölti a karcot ,sem jó megoldás.
Valamilyen formában a csiszolás lenne jó.
Nekem 2000 es smirdlivel csinálta egy profi fényező.
És jó lett,illetve az 20 mosás után se jön vissza,hisz ott egy réteg le lett csiszolva.
Viszont erről videot nem nagyon találok.
Képet töltök fel nemsoká.[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz Remekelek28 #31515 üzenetére
Szerintem jobb ha nem nyúlsz hozzá (se 2000-res papírral, se wd40nel, se ciffel és társaival). Az ajánlott márkák közül válogass, különben a házi praktikákkal, nagyobb kárt fogsz tenni.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Remekelek28 #31515 üzenetére
A 2000-es csiszolás már viszonylag durva, ha nem vigyázol pikk-pakk lekapod a lakkot, főleg ha már volt csiszolva. A 2000-es után kellene még finomítani 3000-el és utána polír, mert még a 3000 is matt finisht hagy. Vagy kapásból 2500-al csiszolsz és utána polír, de jobb lenne csak polírral dolgozni, ha már csiszolva volt. Azt még nem árultad el, hogy egész autó, vagy csak néhány területről van szó.
-
j.bravo
addikt
válasz Remekelek28 #31508 üzenetére
Tudod, vannak akik kepben vannak valamennyire, de ennek ellenkezojet mutatjak csak azert, hogy a tobbiek heves reakcioit kiprovokaljak. Ez nem szep dolog.
Ellenben valoban nem tudni valamit, es kerdezni nem bun, sot dicseretes ha az ember tudast akar szerezni.
Mint jeleztem, ez utobbi esetben elnezest kerek!Whatever.
-
Remekelek28
őstag
válasz Formaster #31517 üzenetére
Ilyesmi,de sajnos több is van a kocsin és nem sejteném,hogy volt ezelőtt csiszolva. Jó 10 éves a kocsi. Gyári fényezés. Nemrég vettem.
Azok a szerek,amiket ajánlottatok,csak kitömik ,vagy csiszolnak is? A tescoba csak turtle tubusos pasztát találtam.
Gondolom az általatok ajánlotak inkább autosboltban kaphatóak.
Igen a 2500 lehet jobb,de rátok bizom. Ha van konkrét cucc ami jó és nem csak átmeneti,azt szivesen kipróbálom. -
weres78
senior tag
válasz Remekelek28 #31522 üzenetére
Mindenképpen magadnak fogod csinálni?
Mennyi a keret amit rá akarsz/tudsz költeni? Esetleg van polírozó géped, vagy tudsz szerezni? Van bármid, wax, korong, mikroszálas kendő, szilikoneltávolító... ?[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
Sziasztok rég jártam erre. Néhány hozzászólással fentebb szóba került a tetőkárpit téma. Leírnám én hogy csináltam. Adott volt egy durván húsz éves autó (Polo 6N1). Hozzávalók: Cuies 400gsm-es kendő (zöld), Autoglym Super Interior Clean (ipari, 5 literes kiszerelésem van) 1:10 arányban hígítva. Gyakorlatilag újjá varázsolta a tetőkárpitot és a fogantyúkról is olyan könnyen szedte le az évek alatt rárakódott mocskot hogy öröm volt nézni. 2-3 fújás a tetőkárpitra egy kisebb területre és azonnal töröltem is a kendővel, így mentem rajta végig szépen fokozatosan. Semmiképpen nem szabad áztatni és agyonfújkálni. Szinte biztosan ugyanilyen jó ehhez a beltér samponjuk is, csak az interior clean kb 9e ft / 5 liter szóval ár érték arányban össze sem hasonlítható a 3000ft+os 500 milis beltér samponnal.
Más téma. Tavaly amikor megláttam hogy az alza.hu-n keresztül rendelhetőek Meguiar's termékek nagyon megörültem, elmentettem egy csomó mindent a kedvencekbe, sokáig nézelődtem, de nem vásároltam semmit. Addig húztam az időt amíg egyszer csak azt vettem észre idén, hogy minden eltűnt az elmentett cuccok közül. A komplett autós részleg lekerült az oldalról... eltűnt az összes Meguiar's cucc. Szerencsém volt mert a kosárba még tavaly beraktam egy D101-es APC-t, ez valamiért ott maradt és ilyen módon megtudtam rendelni annak ellenére, hogy a mai napig nem elérhető az alzan. Viszont kellene egy Super Degreaser is (D108), jól van írok az alza-nak egy emailt, hogy mi a helyzet miért tűnt el minden. Jön a válasz hogy az oldalon valami karbantartás folyik blabla, belátható időn belül nem kerülnek vissza ezek a termékek. Remek, mondom és hogy lehetne mégis rendelni egy Super Degreaser-t. HÁT AZT SEHOGY csak az oldalon keresztül lehet rendelni, ami nincs fent azt nem lehet. Itt hozzáteszem hogy ők is a cseh központból kapják a cuccot tehát fogalmam sincs miért nem lehet ezt megoldani.. de hát mondom itt az APC a kosaramban ha akarom újra megtudom rendelni.. és ez sincs fent az oldalon.. de semmi csak hogy nem lehet és így meg úgy. Beszarok hogy hogy lehetnek ennyire rugalmatlanok. Kintről meg nem tudok rendelni...
Teljesen véletlen nem rendelt valaki itthon az alza-tól egy D108-as Meguiar's Super Degreaser-t (3,78L) korábban? Mert akkor neki, ahogy nekem is az APC, ott van a vásárlási előzményekben és ilyen módon újra meg tudná rendelni. Vevő lennék rá.
ui. a Meguiars APC rendelésével maximálisan elégedett voltam, csomagolás, szállítás, a termék stb minden rendben volt, ez volt az első rendelésem az alza-tól. Maximum annyi, hogy semmilyen magyar leírás nem jött mellé, de nem egy bonyolult dolog ez..
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
Formaster
Topikgazda
válasz Remekelek28 #31522 üzenetére
Japán? Vagy milyen autó ez? A japanok/koreaiak szép lágy lakkozásúak.
A 25 ezre polír elég karcsú, nem tudom itt mennyiért dolgoznak a szakik a topikban, de ezt egy számlás helyen felejtsd is el. Ha levonod az adókat, bérleti díjakat gyorsan kiadja a matek, hogy 2-3 óránál többet nem foglalkoznak vele, ami édeskevés.
Az említett karcok határesetnek tűnnek, nem garantált hogy eltűnnek, lehet hogy csak egy részük, de ami megmarad is jobb lesz, mert azon is lágyít a polír.
-
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #31527 üzenetére
Én ugyanezt csinálom, csak szegyen szemre fél éve nincs semmi a saját autómon, mert finoman szólva idő és energia hiányban szenvedek, de amíg fussozva volt, addig elégedett voltam az eredménnyel. Heti 1 valetpro + érmés mosás, havi 1 kézi = folyamatos tiszta autó, kevés gond.
Most Servfaces menne fel, ha lenne időm a sajátomra. Egyébként az űrtaltalom kérdés függhet habosítótól, mert a Birchmeier beton kemény, kocka habot köp, ahogy láttam ilyet nem sok márka tud.
-
weres78
senior tag
válasz Remekelek28 #31525 üzenetére
Nem tudom hol nézted, amit mondok általánosságban mondom. 25000 ft-ért szerintem nagyjából lesz eltűntetve a karcok nagy része. Azt nem hiszem hogy valaki elvállaja körbe az egész autót lepucolja, gyurmázza, maszkolja, csiszolja ahol kell, durvázza ahol kell, finisheli. Lehet van ilyen, és akkor én vagy szkeptikus.
ITT egy videó. Magadnak ha bátor vagy valahogy így tudod megcsinálni. Én nem mernék nekiugrani, és Neked sem ajánlom. Ez picit ilyen hobbi-tűzszerészkedés. Ha netán kicsit túl csiszolod, vagy nem megfelelő technikával csiszolsz máris nagyobb a cumi mint most.
Hogy konkrétan választ is adjak, én vennék egy 250ml-es menzerna 400 pasztát, és néhány mikroszálas kendőt (Összefoglalóban). Azzal kezdeném polírozni a patyolat tiszta felületet. Ha egy ilyen karcos bevonatot 3-4 ismétlésen keresztül polírozol kézzel a fenti pasztával akkor kapsz egy korántsem tökéletes, de a jelenleginél lényegesen szebb felületet.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #31531 üzenetére
Én száraz, hideg karosszeriára nyomom, csak ahol koszos, kb váll övig + első hátsó szélvédő. Ha jó wax van alatta pl fusso akkor 99-100%-ban lejön minden bogár, persze kérdés mennyire húsosak és mióta kokszosodnak az elemen Persze azért a jó waxnak nem árt ha jó polír is van alatta, mert a karcokba ugye jobban beletapad minden. Nálam tükörpolír+fusso+valetpro szépen bevállt, a Servfaces azért akarom tesztelni, hogy ne áruljak zsákba macskát.
-
veterán
-
Formaster
Topikgazda
-
RBJ
addikt
-
nagyúr
Nekem ősz óta nem volt rendesen lemosva. Majd ha lesz vagy 20 fok és akkor belűről is kitakarítom... Nincs kedvem az ilyen időben a kocsiban hemperegni, meg pucsítani a -10 foknak...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
weres78
senior tag
válasz Remekelek28 #31536 üzenetére
Nem emlékszem a videóban mit használ a csaj, nem is amiatt néztem meg anno amit csinál, hanem mert bejött a Nő. Mondjuk most is bejön.
Ha végképp csiszolni akarsz amit gyakorlat nélkül !!!határozottan nem javaslok!!!, akkor talán a vizes P2000-es papír megfelelő lehet. Természetesen csak kristály tiszta felületet szabad csiszolni!
A P2000 csiszolás nyomkat viszonylag egyszerűen ki lehet polírozni a pasztával amit javasoltam.A szettet én Ebay-en nézném meg, bár biztos van Magyarországon is.
-
nagyúr
válasz MunezXBK #31543 üzenetére
Elég volt nekem egyszer egy FH13-as volvó ajtaját rángatni, mert befagyott 3 hét állás alatt...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
bump3r111
tag
válasz Formaster #31542 üzenetére
Én is rendeltem Valetpro Prewasht, alig várom hogy kipróbáljam csak inkább megvárom míg jobb idő lesz és nem esik le a kezem... Viszont nekem ez a spriccelősdi meg kézi habosító nem annyira adja, pár hét alatt tönkrevágtam egyet.
Arra gondoltam, a Karcherek tudják ezt a plug and clean-t, ilyen saját flakonokat belepattintasz a magasnyomásúba és azza keveri a vizet. Ebbe ha beleraknám a citrus pre washt, az hülyeség?
Vagy szerezzek be egy normális habosítót (MJJC) ? Néztem egy két videón hogy snow foam készítő lance-el magasnyomásúba nem olyan hatékony a valet pro, mint ilyen kézi sprickolóval Most akkor hogy van ez? Lehet már túlmisztifikálom ezt az egészet.[ Szerkesztve ]
-
RBJ
addikt
válasz martillo #31539 üzenetére
SONAX Xtreme Brillantshine ez hamar megvan. Gyorsan lehet vele dolgozni, igaz nem olyan tartós, néha gyors egymás után kétszer is rámegyek, így kibír 1 hónapot.
Ha áttörlöd az ajtó éleket és garázsba van miért is fagyna be?[ Szerkesztve ]
Ubuntu / Realme GT2 / Fitbit charge 6 / Gaggia Classic / Xbox Series S
-
-
veterán
Érdeklődnék, megfelelő módszer lenne-e házilagos alvázvédlemre a következő:
- Magasnyomásúra csatlakoztatható vizes homokszóró a felületi rozsda eltávolítására
- Sima magasnyomásúval eltávolítani a homokmaradványt
- Cinkes alapozóval alaposan befújni (mit kell kiamszkolni? Futóműalkatrészek, stb érdekelne)
- Fekete alvázvédő spré applikálásaMindezt valamilyen rámpát kölcsönkérve csinálnám meg.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Kereplő
csendes újonc
Sziasztok,
kb. másfél éve vettem meg kedvenc kis autómat (persze fekete), amit végre úgy magaménak érzek; rájöttem, hogy a vele való foglalatoskodás, szépítgetés az egyik legjobb nyugtató zen-gyakorlat, és ennek megfelelően rabja is lettem.
Először a redditen, szakmai fórumokon, YT-n nézegettem körül; kipróbáltam azokat az eszközöket, eljárásokat, melyek beilleszkedtek a logikai láncba és nem tűntek túl nagy hülyeségnek. Sok mindent tanulgattam (messze nem eleget) magáról az autókról, a fényezésről, beltérről, anyagokról, eljárásokról. Ez egy egész kis Univerzum!
Természetesen minden létező hibát elkövettem mindegy, azzal vigasztalom magam, hogy megálltam, hogy nagyobb bajt ne okozzak. (kövi lépcső lesz ezeknek a hibáknak a kijavítása, egyenlőre a "fear factor"-rel küzdök és Darren-videókból próbálok erőt meríteni)
Amiért ezeket leírom, az azért van, mert szeretnék küszönetet mondani ennek a csodálatos kis közösségnek, amit három hónapja fedeztem fel. Átrágva magam az utolsó év anyagán csak lesek.
Köszönet a sok tudásmorzsáért, okosságért. Külön köszönöm a régiek és profik önzetlenségét és *türelmét*.
Valahogy tiszteletet érzek belőletek áramlani az autóápolás kicsit őrülete felé, szerintem rajtunk kívül nem sokan értik (drága kis feleségem biztosan nem, hehehehe).Ha nem bánjátok, most leülök ide, figyelek tovább, de most már megpróbálok visszaadni valamicskét és is, ha lesz mit
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...