Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Sutee89 #939 üzenetére

    D3DOverrider 64 bites exe-vel rendelkező játékoknál nem működik. :N

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Sutee89 #944 üzenetére

    Nekem nem volt gondom a beépített V-Sync-el Unity alatt.
    Black Flagnél emlékszem erre, ott az Overridert használtam én is, gond nélkül ment, hiszen 32 bites. NVIDIA Control Panelben lévő Triple Buffering tudtommal csak OpenGL játékoknál működik. Ha rosszul tudom, akkor javítsatok ki. :B

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Anonymus23 #1104 üzenetére

    De szerintem azzal egyetértünk, hogy az a proci a mai játékokhoz szépen elég, illetve egy jó darabig biztosan az is lesz. :K
    Egyetértek veled abban, hogy van kihívás a harcban, ezt szeretem én is. ;) Pl. Black Flag-ben, ha belejött az ember, akkor már gond nélkül le lehetett nyomni 8-10 ember, sőt még többet is, úgy, hogy még nem is sebződtél. Viszont nekem Arno mozgása sokszor körülményesnek, "nehézkesnek" tűnik, nem reagál egyszerre a gombnyomásokra, sokszor védeni akarok az "E" betűvel, aztán simán beszedni a ütést, szúrást, tehát nem olyan gördülékeny a harc vele, mint pl. amilyen Edward-al volt az előző részben. Erre még rátesz egy lapáttal a többször érdekes kameranézet, aztán máris simán meghaltam. Bár tény és való, ilyen játékokban nem egyszerű tökéletesre csiszolni a kameranézetet. A másik, ha elindítottál egy ütéssorozatot és mondjuk a mögötted lévő ellenfél meg gondol egyet és egy erősebb ütést akar kivitelezni, akkor már nincsen lehetőséged kitérni előle, mindenképpen beszeded, ugye ezt eleve, nem lehet védeni az "E"-vel... Tehát meggondolja az ember, hogy belekössen mondjuk egy csoport, magasabb szinten lévő rendőrbe. Az persze pozitívum, hogy végre van értelme használni a kiegészítő elemeket (pl. füstbomba). Az eddigi AC-kben megmondom őszintén sűrűn nem használtam őket. Egyébként az elején vettem egy erősebb kardot, így könnyebb, gyorsabb szétszedni az ellent. Mindent összevetve szerintem jobban megcsinálhatták, átgondolhatták volna ezt a harcrendszert, ahogy a játék több területén itt is lehetett volna még hova fejlődni.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz ForRedGlory #1138 üzenetére

    "Futok, erre előttem popupolnak az emberek, a semmiből tűnnek elő."
    Nem akarlak elkeseríteni, de ez már az alapjátékkal is így volt, patchek nélkül. Ez főként akkor fordul elő nálam, ha az emberek az utcán egy helyre csoportosulnak, tehát baromi sokan vannak, ilyenkor eléggé feltűnő ez a jelenség. Ma frissítettem a játékot 1.3-ra, figyeltem ezt is, hátha már javítva van, de sajnos maradt a régiben. Egyébként a látótávolság sosem volt valami hatalmas az AC-kben. Nem vettem amúgy észre, hogy a patchek rontottak volna a helyzeten. Igaz, még így is van bőven mit javítaniuk, alapból nekem sem jön be ebben a formában a játék, de még várok vele, hátha lesznek gyökeresebb változások. Bár van egy olyan érzésem, hogy teljesítménybeli javulásokra nem igazán lehet majd számítani. :) Szánalmas, hogy az átvezető videókban néhol akár 20 FPS-re is leesik pár mp-re a framerate. Ezt leszámítva nálam játszható, de nehogy már egy GTX780 kelljen ennek a játéknak ultra beállítások mellé. :)

    Más: A Nostradamus Enigma feladványokkal ti hogyan boldogultok? Egyet kipróbáltam, pontosabban a Mars nevűt. Lehet én vagyok a béna vagy sötét, de nekem nem igazán ment. Az elsőt könnyen megtaláltam, de a többi kettőhöz így hirtelen lövésem sem volt. Érteni, nagyjából értettem, amit írtak, de kb. fogalmam sem volt, hogy hol keressem őket... :B Ahhoz a kettőhöz netes segítséget kértem, mert már eléggé idegesített az egész. Főleg a 2., amit végig a Notre Dame körül kerestem, még meg is másztam, körbe is néztem alaposan, de nem találtam. Aztán rákerestem neten, hát kb. ítéletnapig kereshettem volna, akkor sem jöttem volna rá egyedül. Erről lenne szó.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz ForRedGlory #1138 üzenetére

    Ami még kimaradt az előzőből: hol van az a "híres" emelkedő, ahol elmerülnek az emberek? :D

  • Rasiel

    senior tag

    válasz ForRedGlory #1146 üzenetére

    Az elején én sem találkoztam ilyennel, ott még gyérebb az utcán a forgalom. Miután megkapod az Assassin ruhát és elmész mondjuk a Notre Dame-hoz, amely előtt tömve van az a kisebb utcarész emberekkel ott már bőven észre lehet venni ezt akár az 1.1-es, akár a legújabb patchel nézzük. :K

    (#1147) Rossi: Igen, eléggé szembetűnő. :K Bár én Ultran játszva nem igazán találkoztam ilyennel, de lehet csak nem figyeltem eléggé, illetve, hogy őszinte legyek nem nyomtam eddig bele annyi órát (meg van az oka, hogy miért).

    (#1148) Anonymus23: Azért mondhatjuk, hogy kitartó vagyok, szóval nekem csak akkor szokásom puskázni neten, ha már tényleg nagyon nem megy, illetve felhúzom magam, hogy ilyen béna már nem lehetek... :)

    (#1149) Xerxész: Őszinte legyek nekem is tetszik az, ha az embernek kell a fejét is használni játék közben. Egyébként én azt hittem, hogy ezekből a kis "irományokból", amit az utcákon itt-ott fel lehet lelni, azokból is lehet információt kinyerni ezeknek a feladványoknak a megoldásához, de megmondom őszintén angolul ezeket nem volt kedvem átrágni, főleg úgy, hogy azért szótáraznom is kellene közben. A másik az, hogy végig nem szeretném vinni a játékot, mert csak kipróbálható verzióm van, tehát amíg nem pofozzák helyre a játékot, nem szeretnék pénzt kiadni érte (remélem ez nem bűn :B ), így annyira bele sem akarok merülni. Viszont ez a Nostradamus Enigma küldetések nálam is plusz pontot jelentenek.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    1.3.0 changelog:
    Fixed saves corruptions in some cases
    Fixed temporal blur for SLI
    Fixed graphical corruptions in Character Customization menu
    Fixed crash in Character Customization menu on controller autoswitch
    Alt+Enter switch window modes correctly
    NPC on side monitors shows correctly
    Minor UI improvements

    Performance Boost-ot nem igazán látok. :) Bár mondjuk azt a Minor UI improvements-et mindehol el lehet sütni. :K

    (#1166) dergander: Az a gond a videóban, hogy a két oldalon ugyanazt a területet hasonlóan járják be, tehát ezért is lehet csalóka a két FPS szám közötti minimális különbség. Persze tisztában vagyok azzal, hogy képtelenség ugyanúgy megcsinálni a kettőt.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Ed3r_X_ #1212 üzenetére

    Szerintem SSD ilyeneken abszolút nem segít. Régebben én is próbáltam már olyan játékokat rajta, amelyek be-beakadtak, de semmi különbség nem volt. Nálam pár dologtól eltekintve tűrhetően fut Ultra-n. Ami érdekes, ha gép bekapcsolás után belépek a játékba, akkor megakad 1-2 alkalommal (pl. amikor bekapcsolom az Eagle Vision-t), ezután kilépek, majd vissza és teljesen jól, akadásmentesen fut, GPU használat mindvégig 90% felett van. Ellenben az átvezető videóknál nem egyszer fordul elő, hogy 20-25 FPS-re is lecsökken.

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Ed3r_X_ #1215 üzenetére

    Nálad Párizsba érve kezdett rosszabul menni vagy eddig is voltak olyasfajta problémáid, amit írtál? Egyébként esélyes, hogy a VRAM fogy el a kártyádon.

    "Watch Dogs-on legalább segített valamennyit elvileg, az elmondások szerint."
    Az érdekes. Ott a VRAM elfogyás és a deferred context volt a fő probléma, ami miatt akadt a játék autóvezetés közben. Ha minden igaz, 6 magos, 12 szálas intel CPU-val már teljesen eltűntek alatta az akadások.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Ed3r_X_ #1218 üzenetére

    A VRAM használat kijelzését nem kell készpénznek venni, a monitorozó programok tudtommal csak megközelítő értéket közölnek. De mint írtam én is erre gyanakszom. Ilyenkor maga a játék mennyi fizikai memóriát használ nálad? Mármint mediumról visszaállítva.
    Nálam 40 FPS környékén megy tömött utcákon, viszont az igazsághoz hozzátartozik, hogy pár dolgot még megváltoztoztattam az .ini és az .xml fájlokban is, így pár FPS-t vesztettem, de nem vészes.

    Egy próbát megér SSD-re telepíteni, de a töltési idő csökkenésén kívül szerintem nem kell több pozitívumra számítani.
    A GTX670 még mindig egy erős kártya, azért azt várná az ember, hogy fullHD-ban ne mediumon futtassa ezt a játékot.

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Ed3r_X_ #1221 üzenetére

    RAM használattal kapcsolatban igazából a játék exe-jére lennék kíváncsi feladatkezelőből. Nekem max. 2,4 GB-ot eszik a játék. A VRAM-ot Ultrán szerintem nekem is elfogyasztja, mert azt vettem észre, ha pl. sokszor egymás után vissza kell tölteni a játékállást (halál, stb.), úgy kb. 8-10 alkalommal, akkor enyhén elkezd "röcögni", kis mértékben néha ugrik egyet a kép. Lehet vele játszani, de érezhető. Ha újraindítom a játékot, akkor meg gond nélkül megy, tehát érdekes. Illetve a sokszori ALT+TAB-os tálcára letételt se kedveli. Elképzelhető, hogy játék hiba, de nem hinném, hogy ez akkor javításra kerülne a jövőben.

    SSD jó dolog, de játékoknak nem létszükséglet. Persze ott is megvan a jó oldala (gyorsabb betöltés, hangtalan működés), de nem ezen fog múlni a játékok futási sebessége. Én kb. 2 játékot telepítettem rá, a többi egy gyorsabb 1 TB-os HDD-n van. Az Unity tud sokat töltögetni, mielőtt betesz a játékba, de annyira nem komoly a dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz FireKeeper #1229 üzenetére

    AC3 esetében tényleg sokat panaszkodtak az AMD-sek, erre emlékszem. :K

    Blag Flag szerintem sem volt annyira rossz optimalizálás terén, persze ott is voltak problémák, de közel sem ennyi, mint az Unity-nél. Emellett még szebb is volt a BF összességében.

    (#1231) xsanyi77: A BF gépigény is egy rossz vicc. Azért Ultra-n megkéri a gépet. Javarészt 50-60 FPS között mozgott nekem, 40 alatt nem igen láttam. Igaz SMAA-val játszottam, mert az volt szerintem a legmegfelelőbb.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz FireKeeper #1239 üzenetére

    Lassan olyan lesz, mint az NFS széria. :)
    Egyébként igazad van, de nyilván megvan ennek az egésznek magyarázata.

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Ed3r_X_ #1313 üzenetére

    Ha megvannak a megfelelő felszereléseid, akkor jóval könnyebb lesz a harc. Az elején én is nehézkesnek gondoltam, nem egyszer, nem kétszer haltam meg. Bevallom nekem sem tetszett, a BF-hez képest valamivel eltérőbb harcrendszer. Sokszor még - Ahogy Xerxész is írja - három őr is elég volt ahhoz, hogy gond nélkül megöljenek, mert 2 vágásba bele lehetett halni, főleg, ha 2-3-as szintűek ellen harcoltam.
    Én úgy csináltam, hogy az elején inkább a pénzbegyűjtésre gyúrtam rá, így első körben vettem egy erős, egykezes kardot, amivel már jóval több esélyem volt komolyabban felfegyverzett ellenfelekkel szemben. Aztán szépen lassan fejlesztettem a páncélzatot is, emellett meg új skilleket szereztem, így már nem volt különösebben nagy kihívás 4-5-ös ellenfelekkel szembeni harc, még akkor sem, ha 10-15-en jöttek rám. Megfelelő odafigyeléssel, tapasztalattal bele lehet jönni.

  • Rasiel

    senior tag

    válasz Anonymus23 #1317 üzenetére

    Igen, van a harcban így kihívás, ami tetszik is, de egészen addig mondható ez el, amíg nem fejleszted fel viszonylag magas szintre a karakteredet. Onnantól kezdve már egyszerű. Szinte már füstbombát sem használok, ha egy halom ellen jön rám. Felfejlesztve a kitérést, illetve a blokkolást is sokkal könnyebben csinálja Arno, így ha megnyomom az "E"-t már egyszerre reagál. Kardnak az egykezes Cinquedeas-t használom (+Upgrade) már 2-3-as szint óta (jelenleg ötös vagyok, Champion titulussal). Erős, gyors, könnyen lehet vele blokkolni az ellenfél támadásait. Küldetéseknél a tetőn lévő lövészeket szedem le elsőre, ha van rá lehetőségem. Emlékszem mennyire utáltam, amikor komolyabb páncélzat nélkül egy lövéssel végeztek velem. Hülye fejemmel belekezdtem a Women March c. küldetésbe alacsonyabb szinten, aztán a tetőről mindig leszedtek egy jól irányzott lövéssel. Talán ez volt eddig a legnehezebb.

    (#1318) Ed3r_X_: Igen, lehet nálad több Medicine 5-nél. Különböző páncélzatok vásárlásával és természetesen viselésével is lehet plusz Medicine "slotokat" hozzáadni. Nálam egyidejüleg már 14 db lehet.

    Egyébként én sokáig elvoltam csak egy erősebb karddal. Nehezebb küldetéseket csináltam meg így, igaz nem sikerültek legtöbbször elsőre. Próbáltam nem feleslegesen költekezni (persze gyógyszert, töltényt, stb. azért nem ritkán kellett vennem), így ha feljlesztésre adtam a fejem, akkor a 100.000+-os eszközökből szoktam válogatni. Club House-ok vásárlásával is lehet könnyű bevételekhez jutni.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1788 üzenetére

    "Mégis ti ezt hogyan vittétek végig?"
    Én sehogy. Anno megjelenés után belekezdtem, viszont nem vitt rá a lélek, hogy teljesen végigjátszam. Pedig én nem temettem annyira, mint akkoriban több helyütt tették azt fórumozók. Ugyanakkor nem tudott annyira lekötni, mint pl. az előző rész, tehát a Black Flag. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy - tetszik vagy sem - ezért sem gondolkodtam a megvételén és virágbolti verzióval játszogattam vele.

    Gépigénye sajnos megvan, viszont az általad említett Syndicate-hez már valamivel combosabb vasra van szükség. Tény, hogy sok volt rá a panasz ebből a szempontból, viszont a készítők valamelyest tudtak javítani rajta patchekkel ilyen téren is. Én egy i5-2500K@4,2GHz, 8 GB RAM, GTX 780 3 GB nonOC kártyával öltem bele jó pár órát, tehát valamilvel erősebb gépen próbáltam. Nekem már az alapverzióval sem volt bajom, javarészt 40-50 FPS között ment 1920x1200-ban, Ultra grafikai beálíltásokkal és FXAA élsimítással. Az ominózus Notre Dame-i templomnál a nagy tömegben, ha emlékeim nem csalnak speciel be-beesett 40 alá. Egyébként egyedül az átvezető videóknál voltak problémák az alapjátékkal, mert nem egy esetben 20-25 FPS-em volt, de a későbbi patch-ekkel - ha jól emlékszem - ez megoldásra került.

    Ergo a nálad fennálló szituáció nem normális, mivel a géped megvan ahhoz, hogy - ugyan kisebb kompromisszumokkal - futtatni tudd a játékot. Nem LOW-on, mert az vicc egy 4 GHz-re tuningolt i7-920-tól, illetve egy GTX 770-től. Tény, egy 780 azért lényegesen erősebb a 770-nél, de ez akkor sem normális. Elsődlegesen azt nézd meg, hogy a GPU használatod hogyan alakul játék közben, az sok mindent elárulhat.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1790 üzenetére

    Természetesen, én is így gondolom, hogy a konfigodnak különösebb gond nélkül vinni kellene a Unity-t. :K
    Pedig én első körben arra tippeltem, hogy esetleg a GPU-d malmozik játék közben, ez okozza azt az alacsony FPS számot még Low-on is. V-Sync-el játszol? Ha igen, kapcsold ki és nézzük meg mit szól hozzá a játék. A VRAM (volt) a második tippem, mint lehetséges problémaforrás. A Unity szereti a VRAM-ot, a Black Flag-el összehasonlítva mindenképpen komoly az ugrás ilyen téren. 1200p-ben, Ultra-n, FXAA-val a 780 3 GB-ja is szűkös volt néhol. Ha pl. sokat használtam a "Fast travel"-t egymás után, akkor megzavarodott és utána meg-megakadt néha a játék. Újraindítottam és ment minden gond nélkül, a szokásos kerékvágásban. Elképzelhető egyébként, hogy a különböző grafikai szintek (Low, Medium, High, Ultra) VRAM-igényében nincs nagy eltérés és ezért szűkös lehet a 770 2 GB-ja még alacsony beállítások esetében is és erre így reagál a játék motorja. A hirtelen FPS-eséseket ez megmagyarázhatja, de ez csak találgatás részemről. Mondjuk ez leszűrhető úgy, ha játék közben rápillantasz néha a fizikai memória, illetve a lapozófájl kihasználtságára. Ha pl. előbbi irreálisan magas, netán utóbbihoz sűrűn nyúl, akkor igen, van esély arra, hogy a VRAM mennyiségénél kell keresni a problémát. Egyébként érdemes egyéni méretet beállítáni a lapozófájlnál, pl. 4096-4096 MB, de nálam speciel 8192-8192 MB a mérete 16 GB RAM mellett. Ha alapból ki van kapcsolva vagy úgy van beállítva, hogy a rendszer kezelje, akkor az okozhat problémát a lapozó területnél (vagy nás néven virtuális memória= lapozófájl + RAM). Tehát ezekre mindenképpen érdemes odafigyelni. :K

    Fentebb félkövéren kiemeltem, ami a meglátásom szerint okozhatja a problémát:
    1.) V-Sync
    2.) VRAM
    3.) lapozófájl
    4.) virtuális memória

    Esetleg még arra tudok gondolni, hogy a háttérben fut valami, amit nem kedvel a program.

    Amennyiben gondolod, megnézhetem a jelenlegi konfigommal is, hogy nincsenek-e hirtelen FPS-zuhanások. Azóta a proci maradt, a RAM bővült 16 GB-ra (Unity-nél ez nem lényeg, mert normálisan használva a gépet, nem profitál belőle), illetve a GTX 780-at cseréltem 1070-re. Ja, plusz Win10 van kb. 2015 eleje óta, de a Unity-t azt hiszem még 8.1-en játszottam.

    Szerk.: Annak idején az ACIII-ra is sok panasz volt optimalizálás terén, de ott sem tapasztaltam semmi problémát még a híres FPS-gyilkos Bostonban sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1793 üzenetére

    Nem biztos, hogy a VRAM a probléma. Amit a különféle monitorozó programok (MSI Afterburner, EVGA PrecisionX, stb.) kiírni VRAM-kihasználtság tekintetében, azokat érdemes fenntartásokkal kezelni, mert közel sem pontos érték, maximum "saccperkábéra" tudja a program közölni ezt velünk.

    "Én ultra alatti beállításokon kezdtem és onnan jutottam el végül a low-ig. Érdekes hogy az fps szám nemigen csökkent, tehát gondolom a GPU-ban megvan az erő, csak a VRAM fogy el"
    Erre így látatlanban az írnám, hogy alacsonyabb grafikai részletesség mellett a GPU-használat is leesik valamelyest, ezért kapod kb. ugyanazokat az FPS-számokat. Tehát míg High-on szinte végig 99%-on teker, addig Low-on pl. csak 7x%-on. De mivel írtad, hogy végig, minden esetben maxon teker a VGA, így ez elég érdekes. Erre írhatnám azt, hogy sz@r az optimalizáció, de akkor pl. ebben a videóban (bocsi az orosz nyelvért) hasonló konfiggal, miért megy tűrhetően?! :F

    A GTA V-ből azért ne induljunk ki, más fejlesztők, más motor, korrekt optimalizáció! :K Unity-ről meg hallottunk egy s mást. :)

    "A lapozófájl kihasználtságát hogyan kell monitorozni?"
    Pl. Aida64-ben megnézed a memória résznél a kihasználtságot. Ott a virtuális memóriát is láthatod.

    Egyébként VGA (GPU, memória) és CPU órajelek hogyan alakulnak játék közben? Ezeket is érdemes monitorozni. :K

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1795 üzenetére

    Ha limitálva van az FPS-szám, teszem azt pl. V-Sync-el 60-ra, akkor az a jó, ha nem jár maximumon a GPU, mert az azt jelenti, hogy minden esetben megvan a fix 60 FPS. Tehát nem muszáj, hogy mindig maxon tekerje a kártya. :)

    Köszi a képet, az alapján minden rendben van a RAM, lapozófájl és virtuális memória tekintetében. Közben újra feltelepített én is a Unity-t. 1070-el már tényleg úgy megy, mint a vaj, 1080p-ben, Ultra-n, FXAA-val max. csak átvezetők alatt esett le az FPS 50 környékére, de ez betudható a CPU-nak is, mert, ahogy néztem szépen tudja használni azt is a játék. Egyébként így az átlag kb. 90 FPS körül van, a GPU javarészt 60-70% között teker (V-Sync-el 60 FPS-re korlátozva). Fizikai RAM-használat abszolút nem vészes, én régebbről többre emlékeztem, ezért is vetettem fel, mint lehetséges problémaforrást. 4xMSAA-val kb. 60 FPS környékén fut a játék, kivéve az átvezetőket, ott képes leesni 40-re is akár. (Mondjuk .ini és .xml fájlokat is szerkesztettem, mint az előző kártyámnál: tesszellációt bekapcsoltam, illetve a tükröződésnél még volt egy plusz grafikai szint, amit feljebb állítottam. Valószínűleg ezek is hatással vannak valamelyest az FPS értékekre, de komoly szinten én úgy gondolom, hogy nem befolyásolják azt.)

    Természetesen a VRAM-használatot is figyeltem játék közben. Mint előzőleg írtam, ezt illik fenntartásokkal kezelni, tehát nem feltétlenül valós az, amit a program kiír. A felbontás fullHD. Ezeket a játék elején mértem, ahol már a felnőtt Arno-t irányítjuk. :K
    Ultra, 4xMSAA: ~3,8-4 GB
    Ultra, FXAA: ~3,1-3,4 GB
    Very High: ~3,4-3,6 GB
    High: ~2,4-2,6 GB
    Medium: ~2,4-2,5 GB
    Low: ~2,1-2,2 GB

    Nem szoktam a hivatalos gépigényeknek nagy jelentőséget tulajdonítani és a fenti adatokat sem veszem készpénznek, de ahhoz, hogy viszonylag problémamentesen futtassuk a játékot legalább egy középkategóriás 2 GB VRAM-al rendelkező kártyára szükségünk van, persze megfelelő CPU és elegendő RAM társaságában.

    Közben eszembe jutott még valami: esetleges megoldásként még próbáld meg azt, hogy ablakos (Windowed) vagy szegély nélküli módban (Borderless Windowed) futtatod a játékot.

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1798 üzenetére

    Szívesen, bár elég felületesen, gyorsan írtam, de a lényeg benne van. :K

    Ha lehet hinni annak, hogy fullHD-ban Low-on is legalább 2 GB VRAM-ot kér, akkor sem biztos, hogy ilyennek elő kellene fordulni, mint, ami nálad van. Természetesen motorfüggő, hogy épp hogyan reagál rá egy-egy játék, ha elfogy a VRAM. Pl. anno, mikor még a 3 GB-os 780-am volt, sokat játszottam a Dying Light-al, ami High, Very High beállításokon bőven kifutott a VRAM-ból, de nem okozott nagy gondot, max. óránként egyszer megröccent picit bizonyos szituációkban. Amikor kipróbáltam 1440p-ben ugyanezzel a kártyával és beállításokkal, ott már az akadás jóval sűrűbben jelentkezett és már bőven a zavaró kategóriába esett. :K (Mostani kártyámmal nézve a monitorozó program 1080p-ben 4-4,2 GB VRAM-használatot írt rá, tehát bőven túlléptem akkoriban a 3 GB-ot, de mégsem jelentett problémát). Vagy írhatnám az Assassin's Creed Syndicate-et is, ahol hasonló volt a helyzet, igaz program szerint kb. 3,7 GB körül fogyasztott a videókártya memóriájából.
    Tehát én azt mondom, hogy 2 GB-os 770 ide vagy oda, Low-on azért mégsem kellene úgy mennie, mint, ahogy leírtam.

    Pedig szívesen megnéztem volna róla egy videót. :B Ha van kedved és időd hozzá, akkor esetleg próbáld meg az OBS-el (Open Broadcaster Software), ha jól tudom, az is erre való. :K

    Egyébként hiszed vagy sem, fel akartam ajánlani a GTX 780-amat, hogy nézd meg vele, aztán, ha azzal megfelelő számodra, jó áron (értsd: áron alul) odaadtam volna. :K Most épp a szekrényben pihen a dobozában. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1801 üzenetére

    A Black Flag sem volt egy mestermű optimalizálás terén, de Igen, az ACIII megint egy érdekes állatfaj volt, ha jól emlékszem, ott nagyon kiborult a bili a játékosok körében. :)

    Akkor majd várom a beszámolót, kíváncsi vagyok, miként lesz az egész. :K Egyébként lényeges, komoly előrelépés lesz a 770-ről 970-re váltás, nem csak a VRAM miatt. 970 kb. 780Ti szint, tehát GPU-erőben komoly differencia van a két kártya között.

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1804 üzenetére

    Ég és föld lesz, hidd el! ;] Anno 570-ről váltottam 780-ra, hát maradjunk annyiban nem egy kategória a két kártya és akkor még finoman fogalmaztam. :K

    A Syndicate már egy jó lépés volt előre optimalizáció terén. Ahogy írtam, összességében nagyobb a gépigénye, mint a Unity-nak, de közel sem lehetett olvasni netszerte annyi "nyavalygást", mint utóbbi esetében. :K Syndicate-nél, ami igazán kéri vasat, azon belül is az erős VGA-t, az az NVIDIA-féle soft shadows (PCSS). Tény, van látványban javulás, ha magasabb szintre húzza ezt a grafikai opciót az ember, de komolyan megnyírbálja az FPS értékeket. GTX 780-al nem is tudtam maxra húzni, mert akkor 2x FPS-eket kaptam több helyen (főként a parkos pályarészeken, nem véletlenül...). 1070-nek már abszolút nem gond, még úgy sem, ha nyomok mellé egy 4xMSAA-t. Ezt egyébként csak azért írom, ha 970-el rápróbálnál, akkor érdemes erre figyelni, nehogy csalódás legyen a vége, hogy nincs elég FPS. ;)
    Amúgy az ACIII előtti részek nálam kimaradtak, tehát pont kifogtam a sz@rul optimalizált AC-kat a Syndicate-ig, az előző részekkel nem igazán vagyok képben. :B

    Mennyi idő után szokott ennyire beesni az FPS? Böngészőt, stb. nyitva szoktál hagyni játék közben? Mert több megnyitott lappal szépen le tudnak szívni a VRAM-ből. Az ablakos, illetve a szegény nélküli ablakos módokkal tettél egy próbát?

    [ Szerkesztve ]

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1806 üzenetére

    Driverben az egyéni 3D beállításokat szoktam választani, tehát ahhoz a csúszkához nem nyúlok.
    Az alatta lévő bal oldali menüpontban a "3D beállítások" kezelésén belül az alábbiakat szoktam módosítani:
    - Energiagazdálkodási mód: Maximális teljesítmény előnyben részesítése
    - Textúraszűrés minősége: Legmagasabb minőség
    Ezek mellett még a DSR opcióhoz szoktam hozzányúlni, magamnak beálíltani, de az nem oszt, nem szoroz.

    Esetleg még próbáld meg a Vezérlőpult\Energiagazdálkodás résznél a teljesítménycentrikus profilt kiválasztani. Ez nálam is eképp van beállítva.

    Ha jól emlékszem, egyszer, még régebben ránéztem az AC2-re, de akkoriban nem igazán mozgatott meg, így rövid időn belül törlésre került. A 3. részt sem vittem végig, de azzal azért szépen elvoltam. Utána jött a Black Flag, ami nagyon megfogott és akár hosszú órákra is a gép elé tudott szegezni. :) Emlékszem, még haverom is, aki addig maximum csak fél füllel hallott az Assassin's Creed-ekről, még ő is elkezdett vele játszani, miután meglátta nálam. :K Nagyon hangulatos kis játék volt, ezernyi lehetőséggel, extrával.

  • Rasiel

    senior tag

    válasz DeathAdder #1811 üzenetére

    CPU-d összességében elég hozzá, egyébként sem szabadna ennek befolyásolnia a GPU boost mértékét.
    Amennyiben EVGA PrecisionXOC-t használsz, akkor érdemes a Power Target-et kitolni a maximum értékre, illetve a Temp. Target és az imént említett Power Target közül utóbbira állítani a prioritást.
    Egyébként a boost mértéke természetesen függ még a GPU hőmérsékletétől. Ez hogyan szokott alakulni nálad? Játék indítása után felboostol, majd utána kis idő múlva visszaveszi a GPU órajelét? Érdemes lenne megnézned még egy Aida64 GPU benchmarkot, hogy ott hogyan alakul az órajel.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák