Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Malibutomi #8098 üzenetére

    Ahogy Abu írta, a hagyományos DirectX V-sync is megvárja, és legalább annyi, jellemzően több késést okoz. Ha pedig nincs semmilyen szinkronizálás, akkor mindig töredezettek lesznek a képkockák, ami még 120 valódi fps mellett is látható, sőt zavaró (persze tudom, hogy van aki már <=60fps mellett is kikapcsolja a V-sync-et, de most beszéljünk igényes és maximalista szemszögből, ne arról, hogy mi az ami még élvezhető bizonyos emberek számára).

    A hangsúlyt én inkább oda tenném, hogy egy fixen 60Hz-es impulzus jellegű képmegjelenítés gyakorlatilag tökéletes mozgókép élményt eredményez. Legalább olyan (gyakorlatilag tökéletesen) folyamatosnak és élesnek látod így a mozgást (60Hz-es impulzus módban), mint ha sample and hold alapon dolgozik a kijelző (ahogy az LCD-k 99%-a) 120-140 valódi frissítéssel (amire viszont már csak az LCD-k kis része képes). Csak épp sokkal nehezebb stabil 120fps-t kicsikarni egy gépből, mint stabil 60-at. Mert tudjuk, hogy egy papíron kétszer annyi nyers erőt felvonultató hardware még nem feltétlenül produkál kétszer annyi fps-t, sőt... Sok tényező jön számításba, hogy mikor mi a limitáló ebben, és van amit nehezebb leküzdeni, mint a többit.

    Ezért lenne sokkal hatékonyabb és ésszerűbb, ha inkább az impulzus meghajtást kezdenék prómótálni, nem pedig azt hazudni, hogy ezek az újabb sync megoldások "a de facto megoldás"-ok minden mozgásmegjelenítési problémára, mert szerintem nem, vagy legalább is messze nem az optimális megoldások. Pontosabban akár sample and hold, akár impulse drive, a szinkronra mindkét esetben oda kell figyelni, mindkettőnél törekedni kell a minimális lagra. Csak ez a sync marketing most elfelejti az eye tracking motion blur jelenség tényét, amire ez nem ad optimális megoldást. Az impulzus módot viszont szorgalmazhatnák a kijelzőgyártók felé a VGA gyártók is, kölcsönös reklámkampányokkal. Főleg mondjuk kiegészítve az ilyen új szinkronizálási megoldásokat.

    Ha pl. én csináltam volna az nv kampányát, akkor nem a 120-140Hz-es LCD-k kaptak volna G-sync logót, hanem 60Hz-es, de impulzus módban hajtott háttérvilágítású LCD kijelzők, és ezekre optimalizáltam volna a rendszert. Ami persze nem hajszolja az embert arra, ahogy vegyen 2-3 Titan-t SLI-hez, hogy legyen 144fps-e, de az igényesebb játékos, aki viszont nem lát a dolgok mögé, annak csak annyi jött volna le, hogy a G-sync logó egyet jelent az éles mozgóképpel, és ráadásul nem is kell hozzá SLI rendszer Titan-okból.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák