Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Yutani #58147 üzenetére

    Eleve co-issue lesz az RDNA 3. Tehát órajelenként két FMA-t is megcsinál egy SIMD csoport, ami kétszer annyi, mint az RDNA 2-nél. Tehát innen eleve jön a much lover hit to FPS. Persze, hogy kevesebb lesz a zuhanás, ha az új dizájn kétszer gyorsabban tud számolni már egy órajelre levetítve is. :))

    Elárulom, hogy az RT-nek az basz oda az RDNA 3-ban, hogy eleve co-issue a feldolgozás, tehát mindig van egy szabad ALU egy RT shadernek, amíg a hardver dolgozik valami másik feladaton. Az RDNA 2-nél konkurens feldolgozás volt, nem pedig párhuzamos. Emellett ehhez hozzá is lesz igazítva a regiszter az L0 és az L1 cache is. Fel lesz hizlalva a dizájn a gyorsítótárakkal. Tehát amellett, hogy párhuzamos lesz a feldolgozás, még lesz is elég wavefront. Ez a kulcsa ennek, mert a BVH bejárás valójában az RT számítások nagyjából 3-4%-át teszik ki. Sokkal jobban függ a maradék ~95%-től a sebesség. Viszont ezekben is szarok a mai hardverek, mert túlságosan wave-limitre kerülnek. Erre a megoldás a több erőforrás a több konkurens wave-hez, de még jobb megoldás a programkód szintjén történő változtatás, amire szintén hoz algoritmust az AMD. Erre az algoritmusra épül majd az új RTGI effekt, és a lényege ennek az, hogy a sebessége gyakorlatilag UE5-féle Lumen szintű lesz a mai hardvereken, miközben nem SDF-et használ, hanem AABB-t. Ezzel gyakorlatilag a jelenlegi AABB-s RTGI effekteknél 2-3x gyorsabb az AMD RTGI effektje, és csak attól, hogy az algoritmus gyorsítótáraz. És ez nem csak az új hardvereken látszik meg, hanem minden hardverek 2-3x gyorsabb.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák