- Stellar Blade - Túl az 1 millión
- S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
- Dead by Daylight - Hamarosan Lara Croft is játszható karakter lesz
- Megjelenési dátumot kapott a Disney Epic Mickey: Rebrushed
- Decemberben a Forza Horizon 4 is lekerül a digitális áruházak polcairól
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Akkor légyszíves mondd ki:
Valójában ma is lehetséges lenne 4x16-os tömbök helyett pl 6x12-es tömbök értelemszerűen azon az áron, hogy a teljesítmény/tranzisztor mutató romlana.De egyébként zárójelben kérdezem, ha ez így van, hogy nincs skálázódási akadály az SE-k számával kapcsolatban, ha mögé tudod tenni a szükséges multiprocesszor teljesíményt (ami elmondásod alapján tehát 3tflops / SE), akkor valamit nagyon rosszul csinál az AMD.
Egyrészt az nvidia kártyákban láthatólag jobban hasznosulnak a tflops-ok. 8-9tflops számítási kapacitással hozza azt, amit a vega 12tflops-szal. És a 11-12ftlops (+33% vs 1080) az ehhez képest 30-40%-kal jobb eredményt, miközben 50%-kal több az SM.
A te állításod tehát az, hogy
- az AMD 4x16-os tömbje a lehető legjobb megoldás és a 4SE-hez szükséges a 16 CU, vagyis a 3 tflops/SE. Ennek némileg ellentmondanak azok a tesztek, amelyek azonos órajelen hibahatáron belüli különbséget mutattak a vega56 és vega64 között.
- Az AMD ha a 12tflps számítási kapacitást 4 tömb helyett 6 tömbbe szervezné, akkor 2% és 7-8% közötti teljesítménytöbbletet adna.Másrészt az AMD akkor a polarist nagyon elronthatta. Ugyanis az is 4 SE-be van szervezve, miközben ott egy SE-re csak mindegy másfél tflops jut.
Vagy mégse? A vega64 több mint kétszer akkora számítási kapacitással rendelkezik, ehhez képest inkább csak 50-60%-kal erősebb annál (kivéve persze a 4K-t, ahol a compute tényleg elfogy a polarisban) Ebből az 50-60%-ből 15-20%pontot a magasabb órajel magyaráz. Tehát a 77%-kal több CU csak 30-40%-nyi többlet teljesítményben hasznosul. Itt azért lehet némi deficit, nem? (Különösen ha azt feltételezzük, hogy már a polaris is compute nehéz volt.)Harmadrészt ha tényleg a 3tflops/SE vezet jó eredményre, akkor az Intel miért volt olyan hülye (vagy miért hagyták, hogy olyan hülye legyen), hogy 24CU-t 4SE-be szervezzen, amikor ez nettó pazarlás?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- iPhone topik
- Egyre izgalmasabb a CMF Phone hátlapja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mozilla Firefox
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Videókártya felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés.
- ASUS TUF-RTX3090-24G - GeForce GTX 3090 24 GB 1.5 ÉV garancia
- GAINWARD RTX 3080 10GB GDDR6X PHANTOM+ Eladó! 145.000.-
- Gigabyte RTX 3080Ti Aorus Master 12GB - LCD KIJELZŐS, GARANCIÁS!
- Gainward GeForce GTX 1650 D6 Ghost OC 4GB GDDR6