Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz gbors #10887 üzenetére

    A többiek attól vesznek, aki ügyesebben ad el

    RANT ON

    Oh eggyetértek:
    legyen mondjuk az
    -elfogultak aránya 8%
    -a tudatosak aránya 15%
    -és maradnak a többiek akik attól vesznek aki "ügyesebben ad el", ez lenne mondjuk az egyszerű számpéldám alapján az emberek 77%-a.

    Az "ügyesebben ad el" kategóriába pedig nem nagyon fér be az a szintű dilettantizmus amit kedvenc három betűs cégünk a marketing terén szvsz megalakulása óta művel.

    -Képtelenek jó marketing fegyvereket kitalálni
    -Képtelenek megszólítani a vásárlókat
    -Képtelenek felismerni az új csatornákat amin el lehet érni/amivel meg lehet győzni a közösségi hangadókat
    -Ha a marketingeseik csinálnak valami újdonság köré nagy hype-ot, akkor a termék vagy sokat késik vagy abszolút nem teljesíti a felfokozott elvárásokat
    -Amikor pénzük volt, még akkor is képtelenek voltak azokat a [nemzetközi] szakmai oldalakat lefizetni amelyek komoly vélaményalkotó erővel bírtak
    Stb stb. folytathatnám napestig..

    Számomra totál hihetetlen, hogy a Radeon 8500-9XXX-HD4XXX-HD5XXX-HD7XXX szériák eggyütt nem voltak elegendőek ahhoz, hogy a hozzáértéssel nem rendelkező/hallomás útján tájékozódó vásárlóközönség fejében ne csak a lesajnált bug-gyár szaracatalyst gyártó legyen...

    Totális marketing baklövés, hogy nem tudták az akkoriban tényleg kitűnő termékeik nevét laikusok számára is pozitív csengésűvé tenni. És ez akkor nem sikerült amikor még erő volt a cégben nem csak a hitegetés meg API gyártás ment. Az a fent felsorolt 5db széria nem egy olyan gyártó által született meg mint amilyen az AMD most. Nem bettlizésre (valahogy kihúzzuk még egy kicsit) ment ki akkoriban a játék, hanem hogy lelépjék a konkurenciát.

    Most 2014-2015 környékén meg mi megy marketing téren az AMD háza táján?

    Van egy halom tech-koncepció marketingfegyver, amivel egy szűk kört lehet csak megszóljtani:
    -mert a vásárlók 99%-a totálisan nem érti hogy azok a dolgok mire valóak (API-k)
    -rétegigény, aminek elterjeszthetősége kérdéses (TrueAudió)

    ehhez képest mit csinált a nagy rivális, a marketing fenegyereke az utóbbi pár évben (és ez csak egy dobás):
    Elérte, hogy az összes az összes géming terén véleményformálási erővel rendelkező médiaszemély (a saját jól felfogott érdekében) Nvidia kártyát használjon és ezt még reklámozza is.

    Twitchen nem találsz olyan streamert akinek ne Nvidia kártyája lenne és a 80%-uk a profiljában reklámozza is, hogy mivel streamel. A Twitchnek kb folyamatosan lehet vagy 500.000 nézője és ezek mind azt látják, hogy a profik Nvidiával nyomják. Ennek valyon milyen üzenete lehet a 80%-nyi laikus vásárló számára?

    És ehhez "csak" annyi kellett hogy csináljanak egy tényleg nagyon jó streaming szoftvert ami NV kártyával elérhető. Innentől kezdve a Twitch/Youtube streaming folyamatos ingyen reklám az NV-nek, ráadásul a legjobban pozícionálva.

    ez az egy húzás is többet ér mint az AMD utóbbi 10 év marketingje összessen.

    J.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák