Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • envagyok

    veterán

    válasz Pikari #96164 üzenetére

    Fastloader és floppy?
    De még magnóról is betölt gyorstöltővel egy játék 15-20mp alatt.
    Azért 1982/83-ban szinte mindenben jobb volt a c64 mint a pc, több szín, hang, sprite-ok, stb.
    A Spriteokkal olyan finom mozgást lehetett tervezni a cpu terhelés nélkül grafikáknak, ami pc-n kb a directx-el és a rextúrákkal jött el.
    Pc-n iszonyat csúnyán néztek ki a cga játékok, az ega után kezdett élvezhető lenni.
    3d játék is volt már, pl elite, stratégiai pl defender of the crown, lövöldözős pl wizard of war, commandos.
    Az Amiga 500 87-ben ha cpu erőben nem is, de kép és a sztereó! hangkezelésben még verte a pc tábort.
    89-91 körül jött el kb. az az időszak, ahol átfordultak a PC-k nyerőre, jött a dual opl sb pro például, de azért messze nem voltak olyan mobilisek, mint pl az Amiga, amit csak ledobtál a tv elé, aztán ment is.

    @vrob
    A Covox mono volt.
    Amiga az sztereó.
    És míg pc-n minden hang előállítása cpu terhelő volt, addig már c64-en hardveresen történt.

    [ Szerkesztve ]

  • Czo

    őstag

    válasz Pikari #96164 üzenetére

    De ha megnezed, pont ezt a Strike Eaglet, ez pont sokkal szebb C64-en, plane a hangja is sokkal jobb. A PC nem volt jo jatekplatform, amig nem volt Adlib es VGA. Az, hogy a CGA-nal nem te valogatod ossze a szineket, hiaba hasznalt a jatek 8 bites gepen is csak 4 szint, azokat jol megvalasztva sokkal szebb lett a dolog. Persze, lehetett racing the beamet tolni, de mig a tobbi home computeren, a fix hardver miatt, ez konstans mukodott, de PC-n ezek nagyresze rogton mattot kapott, ha egy IBM CGA klonkartyaval kerult kapcsolatba. Hiaba jott az EGA 64 szines palettaval, amibol 16-ot szabadon valogathattal, mivel ehhez kellett volna a specko monitor, igy nagyon keves helyen talalkozhatsz szep EGA grafikaval. Az F1GP pl pont nem PC-s jatek, Amigara jott eloszor, majd kapott PC-s portot.

    Szerk: Egyszeruen, a PC-nek kellett az, hogy izombol, trukkozesek nelkul megoldja, amihez mas platformokon volt HW. PC-n a hardverpark vegtelen sokszinusege miatt, semmivel sem lehetett trukkozni, az alap dolgokra kellett loni.

    [ Szerkesztve ]

  • envagyok

    veterán

    válasz Pikari #96164 üzenetére

    Tessék: 1987
    PC vs Amiga :DDD
    [link]

    Pont a napokban volt erről a játékról szó
    Még c64-en is jobb volt.

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #96164 üzenetére

    Ah azok a szép CGA színek. Annak a kortársa a PC, XT és PCJr volt Mono vagy CGA grafikával speakerrel. A PC portok vagy felértek a C64 grafikájához, vagy inkább nem.

    De nem korrekt 88-ban a C64-hez mérni a PC-t, mert akkor már 3 éve ott volt az azt váltó Amiga. Egy A500 töredékébe került egy AT-VGA kombónak, érdemes a PC-t azzal összevetni.

    Ezzel meg pont azzal érvelsz ami a valóság volt:

    "az egységsugarú felhasználóknak a 80-as években (sőt még a 90-es évek legelején is) fekete-fehér TV-je és/vagy monokróm monitorja volt egy darab (vagy 0 db) hangszóróval. "

    Ezeknek az embereknek nem volt pénze PC-re. C64-et is úgy csempészték be.

    Ez meg totális ferdítés, mert nem 5 percet játszottunk. Betöltött a Commando fél perc alatt és toltuk orrvérzésig, vagy amíg nem kellett orosz korepetálásra menni.

    "Miközben a C64-en elindítod a Grand Prixet, addig a PC-s változatban végigtolsz egy pályát, és már le is kapcsoltad a számítógépet."

    vrob: A 386-os proci, VGA, SB mind-mind kellett hozzá, ez nem csak szoftver volt, hanem keményen hardveres evolúció is. Az átlag 12/16Mhz-es 286 neccesen érte el az Amiga szintjét. Na és érdemes mellé rakni az árát is.

    arn: A felülről kompatibilitás nem volt 100% PC oldalon, de elég volt, hogy kialakuljon a túlsúly. De ezt meg lehetett volna csinálni a másik oldalon is. Az Apple-t nem véletlenül hoztam fel. Ők folyamatosan fejlődtek. a csődöt ott is a management hozzáállása okozta majdnem. Csak a prémiumra lőttek és ültek a Motorola profin még akkor is amikor látszott, hogy jön a szakadék.

    Czo: Elég sok trükk volt ami minden működött. Pont a VGA hozta el ezek egy részét, csak egy példa a nem szabványos 320x240-es felbontás. Na meg bitplane-nel sem kellett bíbelődni...

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

Új hozzászólás Aktív témák