Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz decibel #2551 üzenetére

    Nem a D3D10 sem csak shaderekből áll, de mindenképp több számítási teljesítményt fog elvárni. Nagyon látható merre halad a fejlődés, márpedig ebbe az irányba következtetve a teljesítményt az R600-nak fog állni a zászló. Az AMD főleg a Shader feldolgozásra helyezték a hangsúlyt. Nyilván a mai játékok limitáltak lesznek a TS és TF egységek száma miatt. Ez a limitáció nem szorul vissza, de a nagyobb shaderteljesítmény végett be fogja előzni a G80-at.

    Írtam a fórumon valahol, hogy:
    Ehhez hasonló esett az x1900XTX és a 7900GTX csatája. Mikor megjött az Ati karija hasonló eredményre volt képes, mint a 7900, de később lehagyta az nv üdvöskéjét. Ez főleg annak köszönhető, hogy az x1000 széria lényegében egyfutószalagos rendszer. Az az előnye, hogy textúracímzés esetén használhatóak maradnak az ALU-k, mivel a funkciónális egységeket ''elkülönítették'' egymástól. A GF7-tel az nv a hosszú futószalagokra gyúrt. Minden futószalagban két ALU van, de csak az elsőhöz tartozik TMU. Mivel a Shader programok inputjához szükségesek adatok ezeket főleg textúrában tároljuk el. A baj ott kezdődik, hogy a címzés 150-200 ns időbe kerül. Ha a GF6-7 széria textúracímzést hajt végre akkor a futószalagon belül a második ALU fog számításokat végezni, lévén az első feldolgozó egység foglalt. Az x1000 széria kötetlen ebből a szempontból a dedikált egységek miatt.

    Bár az x1000 szériás Ati-kat én nem favorizáltam, főleg a VTF támogatás hiányában, anno inkább a GF7-et ajánlgattam. A mostani R600 viszont igazi D3D10-es szörnyeteg lett. Főleg kiemelkedőt kell, hogy teljesítsen a Dynamic Branching-ban, mert elég kicsi Batch-ekkel dolgozik.

    [Szerkesztve]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Aktív témák