-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
n@p@lm
őstag
Sziasztok!
Vásároltam kettő db kerámia vízszűrőt ami sajnos törötten érkezett meg.
Már a csomagoláson "hallatszott" hogy valami nem kerek, így a kicsomagolásáról készítettem videót + fényképek. [kép] [kép] [kép]
Indítottam egy dispute-t, ahol leírtam hogy sérülten érkezett a csomag, csatoltam a képeket + a videót.
A Store rám írt üzenetben hogy "Dear friend, sorry to hear that ,w ewill refundyou $ 17 as compensation and you keep it? if you agee , we will arrange for you".
míg a dispute alatt pedig :
"Seller made a new proposal:
Proposal : Refund 0 HUF
Comments : we will solve the problem"
Ez így elfogadható?
A 17 dollár egyébként fedezné a kárt, de nem tudom így megkapom-e hogy nincs nyoma a dispute alatt.[ Szerkesztve ]
-
PitLee
őstag
Na közben meg is jött a csomag, minden oké.
Ami érdekes, hogy bár lengyelből rendeltem, de a feladó egy kínai név Budapesti címmel. "Isten és a csomagok útjai kifürkészhetetlenek" -
Topikgazda
Az Összefoglalóba beírtam a júniusi, az utolsó kedvezményes áfamentes határok összegeit.
Július 1-től azt gondoltam, hogy tudjuk számolni az áfa összegét előre, előzetesen magát az alap árfolyamokat, mivel az ugye az adott hónapra vonatkozik, azt közzé fogom tenni továbbra is.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Jester01 #50209 üzenetére
Jelen esetben nem egészen így van, mert átvételkor nem készült jegyzőkönyv a felbontott csomagról, így nem tud mit kezdeni az eladó a szállítói felelősséggel, ugyanis a csomag probléma jelzése nélkül át lett véve.
A DPD ezt írja és ha nem történik meg az eladó nem tud mit lépni, mert az ő 21 napos reklamációjának ez az előfeltétele:
11. Igényérvényesítés, panaszkezelés
11.1 Az Ügyfél köteles felismerhető/nyilvánvaló elvesztés vagy sérülés esetén értesíteni a Szolgáltatót legkésőbb a Kézbesítéskor.
Ha a sérülés, elvesztés nem ismerhető fel, e tény önmagában arra bizonyíték, hogy a Címzett a Küldeményt a szállítási okmánynak megfelelő állapotban vette át.
A fel nem ismerhető elvesztés vagy sérülés esetén a Címzett köteles írásban megtenni az ezzel kapcsolatos igényeit a Szolgáltató felé a Kézbesítéstől számított hét (7) napon belül (a vasárnapokat és ünnepnapokat bele nem számítva).
A fel nem ismerhető elvesztés vagy sérülés esetén az Ügyfél köteles írásban (részletes és pontos adatokkal, keltezéssel és aláírással) megtenni az ezzel kapcsolatos igényeit a DPD felé.[ Szerkesztve ]
-
Feri 59
csendes tag
Sziasztok!
Visszakaptam a pénzt viszont talán jön az árú,de inkább vennék mástól ha nem veszem át automatikusan visszaküldik az eladónak?
köszönöm -
Topikgazda
-
Terentius
őstag
Annyit azért hozzá teszek hogy az emailben tájékoztattak róla hogy ez a refund csak átmeneti és megpróbálják beszerezni a bizonyítékokat az "issuer"-től is. Azt írták hogy elképzelhető hogy visszaveszik a pénzt, ha nem nekem adnak az eljárás végén igazat. Addig megpróbálok valamit kicsikarni a DPD-től, hogy ne járjak pórul. Egyébként azt nem értem hogy miért a vásárló járjon rosszul, ha lényegében a nevében bárki átveheti a csomagot. Nagyon egyszerűen meg lehetne ezeket előzni ha tényleg nem érnék feladáskor és utolsó Dep ból való távozáskor is a csomagot. Illetve ha a kézbesítéskor aláírást kérnének egyúttal csak a címzettnek adnák át.
Poco F5 12/256 Gb
-
Topikgazda
válasz Terentius #50213 üzenetére
Itt sem te, sem az eladó nem járhatna rosszul.
Egyértelmű hogy az eladó egy rendesen becsomagolt telefont adott át nekik, te viszont egy nadrágot kaptál, egy felbontott, de visszaragasztott csomagolásban.
A DPD felelős alapból. De nem a méricskélés hiánya volt itt sem a probléma, a sérült, felbontott csomag volt.
Te visszakapod a pénzed az eladótól, az eladó meg -a te segítségeddel- az átvételnél készült videóra felvett bontással együtt jegyzőkönyvezett hiány igazolással kártérítést kérhet. -ne
Ha elolvasod amit idéztem az ÁSZF-ből, abból viszont egyértelmű hogy nem tud kártérítést kérni, hiányoznak az alap okmányok, amit a címzettnél említenek.[ Szerkesztve ]
-
Terentius
őstag
Értem én. Hát ha a dpd kártérítene még arra is hajlandó lennék hogy megkérem a Curveöt, hogy utalja vissza az összeget nekik. Most egy appealt írtam az ali disputera, hogy nem értek egyet.Tudom, hogy nem az eladó a hibás, de neki a szálítóval van szerződése és ne a vásárló járjon rosszul. Nyilván nekik megvan a gazdasági erőfölényük nem fogja földhöz vágni 400 $ mégha nekik is igazuk van meg nekem is. Továbbá én minden szükséges dokumentumot elküldtem köztük a DPD állásfoglalását arról hogy nem méricskélnek. Ennél többet egyelőre a DPD-ből nem tudtam kiszedni.
[ Szerkesztve ]
Poco F5 12/256 Gb
-
Topikgazda
válasz Terentius #50216 üzenetére
Lényegében azt írják amit én is, de a problémát csak az átvételnél tudtad volna le papíroztatni, utólag nem fog menni.
Azt is írtam hogy nem egészen érvényes ez a szállítóval való szerződéses téma, jelen esetben neked mint címzett is van kötelezettséged és így 3 fős a társaság nem kettő, a DPD ÁSZF-je téged is bevont a játékba, a címzett te vagy.
Viszont a hozzátartozód is jogosult átvevő.
Annak kell kell lenni ami a #50210 hsz-ben a 11.1-nél írva van és akkor egyértelműen a felelősség és a kártérítési kötelezettség a DPD-re hárul.
Finoman fogalmazva a DPD probléma megoldási hozzáállása hagy némi kívánni valót maga után.
Ha visszakaptad a pénzed akkor zárd le magadban, majd a Poco store kitalál valamit. De tényleg kellene a írásos panasz benyújtása a megfelelő formában. -
Manus4
tag
Na megmozdult a RE...CN csomagom 30 nap után.Szerintetek ez vonat lesz? Még nem jött erre csomagom.
Departure from Regional Sorting Center
NANCHANGArrival at Regional Sorting Center
SHANGRAO[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Csak nem kerek az U-s...BE parkoltatása az NPKK-ban. Ma, 20-án landolt a postaládámban aminél ez olvasható:
16 Máj 2021 06:34 A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben Nemzetközi Posta Kicserélő Központ.
4 nap onnan, az OLK és a helyieken keresztül. Ha igaz volt a bejegyzés. -
ugri77
tag
AliExpress lépni fog hogy saját maga befizesse az EU felé az áfát a rendelésekre ? Vagy a kereskedői egyesével fognak befizetni ?
Mert szerintem mostantól rendelt áruk nagy valószínűséggel csak Juli 1 után érkeznek meg , akkor magyar posta Ügynöki díjjal kis tételnél egyenlőre Horrorisztikus nagyok . -
Garázs
újonc
Tudna-e valaki segíteni: NPKK azaz a Nemzetközi Posta Kicserélő Központ -nak van-e közvetlen e-mail, vagy telefon kapcsolati elérhetősége? Egy csomagom /UD......NL/ remélhetőleg még ott lehet, mert a nyomkövetésben "Nemzetközi Posta Kicserélő Központ, Tétel átvétele a csere irodában" /2021-03-18 07:37/ megjegyzés található. Előtte semmilyen értesítést, sms, levél, stb. nem kaptam, csak a napokban tudtam meg az eladótól, mikor kérdeztem :mikor küldi már a csomagot. 2 hónap az nagyon hosszú idő. A telefon - vagy-e-mail elérhetőségük Miskolcról való utazás miatt lenne fontos, vagy már - jó esetben - visszaküldték-e a boltnak a csomagom. Üdv mindenkinek
-
fairi
addikt
A helyi posta lehet oka az anomáliának. Hivatalos levélben mindig letagadták, de személyesen kérdeztem, akkor töbször említette hogy emeleti szortirozoban ritkán sokáig áll egy csomag. Okot mindig találnak, kormánymegrendelést kell teljesíteni, vagy betegedés történt, igy kevesebb ember. Igy 10-ből mindig van egy csomag ami kb hetekre "eltűnik". Most is van egy.
Egy esetben a fenti elméletre tárgyi bizonytékom is lett. csomagon egy szöveg át volt satirozva, de tört fényben látszott az eredeti szöveg: egy sms száma és 1 hónappal korábbi dátum volt. Vki elfelejtette kiküldeni és 30 napon át kallódott a postán, míg korrigálták a hibát.[ Szerkesztve ]
-
internetezoo
senior tag
Redditen találtam: "
Today I got a letter from our national postal service in BE. They said that the handling fee depends on the agreement they make with the specific webshop.
So I suspect that don’t only want a pre-charged VAT, but also an extra fee from Aliexpress for handling. Otherwise it will still be charged directly to the consumer.
I’m starting to fear that this will be the end for small orders, at least in BE."Tömören: Aliexpress adó az áfa mellett ???
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ugri77 #50225 üzenetére
Mert nekik érdekük? Az az alap hogy te mint címzett fizeted, ha ettől eltérő lenne, kérne az AliExpress speciális EU-s adószámot és a beszedett áfát utalgatná akkor igen, de nem kötelezi rá senki őket.
Te honnan tudod hogy mennyi lesz a Mayygar Posta értéktől függő sávos díjazása? Még nem tették közzé. Most is csak egy van 37,93 €-tól 1000 €-ig 3500 Ft[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Garázs #50226 üzenetére
Biztos nincs ott és mivel nem könyvelt nem tudnak felvilágosítást adni, de a telefonszámuk benne van az Összefoglalóban, a 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai pontnál.
hétfőtől csütörtökig 08:00-16:00 és pénteken 08:00-12:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon
De az egy dolog hogy igaznak tekinted ezt a bejegyzést, a topikban többször próbáltam felvázolni, hogy a látott dátumtól számolva több helyen lehet, nem csak az NPKK-ban, akár már ki is lopták a postaládából hetekkel ezelőtt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz internetezoo #50228 üzenetére
Egy elmélet, vélemény egy nem magyar érintettségű személytől, nem hivatalos.
De az eBay már alkalmazza és náluk csak az áfa van felszámolva, sem + díj, sem vámeljárási költség nincs, évek óta.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz ugri77 #50231 üzenetére
Rövid időn belül kiderül, hiszen 15 nappal előbb nyilvánossá kell tenni, de mondjuk 500 Ft értékig 150 Ft, 1000 Ft 200 Ft.
És persze te is vámoltathatod továbbra is, most az adott értékhatárban 3500 Ft a vámeljárási költségük, ha nem ők vannak meg bízva akkor csak 1100 Ft vámközvetítési díjat kell fizetni.A honlapjukon most még ezt írják:
Bővebb információt a 2021. július 1-től életbe lépő új vámolási szabályokról itt talál.Ha a megrendelt terméked június 30-át követően érkezik az országba, már az új jogszabályok értelmében vám elé kell állítani, az áfán kívül vámkezelési díjat is kell fizetned.
Az új vámkezelés miatt megváltoznak a postai vámügynöki szolgáltatás jelenlegi díjai is. A többi postai díjváltozáshoz hasonlóan, ÁSZF-ben adunk ki közleményt, legkésőbb a díjváltozást megelőző 15. napon. Tervezetten a jelenlegi postai vámügynöki szolgáltatás díjától eltérő, a küldemény értékétől függő, a magánszemélyek számára kedvezőbb, sávos díj lesz július 1-jétől érvényben.
Díjelőnyt jelent majd, ha a díjat a vámkezelést követően megküldött postai elektronikus értesítés alapján online fizeted, de lehetőséged lesz arra is, hogy kézbesítés alkalmával utánvételesen egyenlítsd ki.Ez viszont durva dolog, menjenek.....
Az automatikus vámkezelés lényege, hogy a Posta a Vámhatóság felé benyújtandó nyomtatványokat a külföldről elektronikusan megkapott adatok birtokában tölti ki, vagyis eltérő ügyfélrendelkezés híján a címzettek közreműködése nélkül lezajlik a magánszemélyeknek szóló küldemények vámkezelése.
Ugyanis a NAV-Vám biztosítja a keretrendszert és ha saját magunk vámolunk a NAV-vám online felületén nincs eljárási díj. Megint egy népnyúzó megoldás.
Ráadásul nincs összhangban az EU-s vámkódex szabályaival, az értéket honnan veszik és ez sem teljesül: minden esetben vám-árunyilatkozatot kell benyújtani. Kitalálják, ha nélkülem végzik?És a hülye postások nem értik hogy nem mi címezzük fel Kínában, Angliában, USA-ban a csomagokat: Mindig adj meg pontos e-mail címet és mobilszámot is rendeléskor, mert a küldeményed Magyarországra érkezését követően ezeken fogunk keresni
Meg van adva és nem ezeken keresnek, hanem amit a külföldi logisztika megoszt velük.
Az eBay tilt e-mail cím megosztást, az eladónak külön jelölni kell ha kéri a vevő telefonszámát. Nem írják rá ezeket az adatokat.És azért volt ez a 22 € bevezetve mert sokkal többe kerül az adminisztráció, mint amit nyernek rajta, főleg 3000 Ft értékig, oké a 6000 Ft-nál az 1620 Ft-ból lesz 600 Ft-ja az államnak, meg a Posta tud egy kicsit nyerészkedni.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Dehogy nem vásárolunk, indulj ki abból hogy eddig 6000 Ft-ig volt ez a kedvezmény legyen az átlaga amelyek ebbe estek úgy 2000 Ft ilyen tételnél 540 Ft-al nő, a 2540 Ft is elfogadható még, mert nálunk meg 3500-4500 Ft ugyanaz, csökkenni fog de nem nagy mértékben. A magyar piac egyébként sem nagy.
[ Szerkesztve ]
-
PitLee
őstag
"de lehetőséged lesz arra is, hogy kézbesítés alkalmával utánvételesen egyenlítsd ki."
Na meg is született az autómatice csomagbiztosítás a la MagyarPosta.
Ha utólag kell kifizetni, biztos számolnak rá még valami kezelési lovettát az átutaláshoz képest , de ehhez az kell, hogy a csomag meglegyen, mert hát csomag nélkül nincs mani.
Tehát innentől fogva érdekük vigyázni rá, érdekük értesíteni és stb... mert csak akkor jutnak a pénzükhöz, ha jól értem. -
PitLee
őstag
Lehet rosszul értem, de én arra gondoltam "autómatice csomagbiztosítás a la MagyarPosta"alatt,
hogy az új vámolási szabályok miatt, most már nem rúghatja be a sarokba csomagod és mondja azt, hogy kézbesítve, mert akkor nem kapja meg a vámügyi díjakat melyet utánvétesen egyenlítesz ki a kézbesítés alkalmával.
Magyarán ha nem akarják is nyomon kell követniük a csomagodat, ha pénzükhöz akarnak jutni, de lehet rosszul értem."Biztos nincs ott és mivel nem könyvelt nem tudnak felvilágosítást adni"
"hogy a látott dátumtól számolva több helyen lehet, nem csak az NPKK-ban, akár már ki is lopták a postaládából hetekkel ezelőtt.""Tervezetten a jelenlegi postai vámügynöki szolgáltatás díjától eltérő, a küldemény értékétől függő, a magánszemélyek számára kedvezőbb, sávos díj lesz július 1-jétől érvényben.
Díjelőnyt jelent majd, ha a díjat a vámkezelést követően megküldött postai elektronikus értesítés alapján online fizeted, de lehetőséged lesz arra is, hogy kézbesítés alkalmával utánvételesen egyenlítsd ki." -
Comicboy
csendes tag
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy Poco F3-as telefont Aliról és szerencsére minden a legnagyobb rendben vele, de eszembe jutott, hogy vajon pontosan mi a helyzet a garanciával, mert kissé egymásnak ellentmondó információkat találtam.
Ahogy észrevettem a telefonhoz lehet külön vásárolni garanciát, de emellett azt is írják, hogy minden általuk árusított telefon rendelkezik egy alap garanciával. Ezt akkor most úgy kell értelmezni, hogy a külön megvásárolható az valamiféle garanciakiterjesztés lenne?
Ha valakinek van hasonló Alis telefonnal kapcsolatos garancia tapasztalata akkor nagyon megköszönném ha felvilágosítana ez ügyben.
Előre is köszi!
-
Topikgazda
válasz PitLee #50239 üzenetére
Ha utánvételesen kéred az legalább 600 Ft +költség, ha online fizeted akkor meg a díjuk lesz kevesebb. Persze jól gondolod hogy akkor talán nem lesz félretéve hosszú ideig, de az sem amit eleve kifizetsz online. Nem gondolták végig, hogy azzal hogy a áfáztatás miatt csak könyvelt lesz a küldemény és nem illene elveszíteni, a kézbesítés ideje viszont nem biztos hogy csökkenni fog az utánvételesnél is. 30 napjuk van a NAV felé átutalni az áfát.
-
Topikgazda
válasz Comicboy #50240 üzenetére
Csak az eladó által biztosított garancia van., az AliExpress ebbe nem folyik bele.
Kínában is 12 hónap az alap és ahogy gondoltad azt lehet kiterjeszteni.
Itt a gond az, hogy legtöbbször ott történik a gariztatás.
A fő probléma az szokott lenni hogy amikor valamiért csere történik, azt oda kell visszaküldeni és onnan küldik az újat, nincs EU-s móka. Amikor jön vissza akkor bizony vámeljárás lehet a vége és ha nincs igazolásod hogy az eredeti telefon vásárlásnál kifizetted az áfát, azt bizony felszámolják. -
Topikgazda
Ha akarod akkor te kifizeted, hiszen önadózás van.
Biztos tudni akarod? Szerintem lényegtelen. Ott fizeti valaki ahol az EU-ba belépteti a logisztikai szállító. Nagyon leegyszerűsítve fogalmaztam meg, mert bonyolultabb a dolog.
Mert ugye azt nem feltételezhetjük hogy csak becsempészik az EU-ba, mert ha igen akkor ezeket el kell kobozni és csempészet és orgazdaság miatt a vásárlót is felelősségre kell vonni.
De ne keverd ide a nem AliExpress vásárlást.[ Szerkesztve ]
-
agroman
senior tag
szervusztok!
milyen tapasztalatotok van, hogy törölt (cancelled) rendelés (kártyás vásárlás) esetén kb. mennyi idő alatt jön vissza a pénz a számlára? illetve hogy történik ez? az ali stronozza a foglalast vagy csak hagyja es nem keri el a penz vagy egyeb modon?
------
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motoros topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...