-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cold5
senior tag
Szaisztok,
Olyan országban vagyok, ahol minden egyes cuccot ami kínából jön megadóztatnak. Rendeltem 11.11 alkalmából egy rakás dolgot... Mondjuk egy 1 dolláros cuccra, ki kellene fizetnem kb. 3e Ft minimum díjat, plusz még egy kis elhanyagolható összeget.
Namost... mit kellene csinálnom, mert ezeket nem szeretném így átvenni...
Hagyjam, hogy menjen vissza a feladónak aztán kérjem vissza a pénzem? Lehet ilyet?Az eladó látja, hogy én miért nem vettem át (kaptam SMS-t a postától, hogy x összeget fizessek be, aztán küldik a csomagot!)
[ Szerkesztve ]
kérnék 8 bacardit, 4be, 2 kólával...
-
Topikgazda
Nem tudom melyik országról beszélsz, de Romániában a mi 22 €-nak a 10 € felel meg és afelett kell fizetni a 19 % Áfá-t, így azért amit írsz az túlzás. Nem 1 $ a határ, hanem kb 11,42 $. A többi EU-s ország esetén meg 22 € az Áfa és vámmentes határ.
Röviden a válasz: miért szívatnád az eladót? Ő nem tehet arról, hogy neked lesz + fizetnivalód.
Ha tudtad hogy milyen összeg után kell fizetned, akkor a felett ne vásárolj, ha nem akarod kifizetni (nálunk Mo-on 27% az Áfa és a postánk eljárási díja 3500 Ft, amit fizetünk az úgy 25 $ feletti érték esetén)
Ha nem veszed át akkor a te hibád az hogy nem teljesül az adás-vételi szerződés, pénz csak akkor jár vissza ha az eladó épségben kézhez kapja a terméket.
Itt jön több ha.
Ha visszaküldik mert ez nem biztos, ha nem veszik el útközben, ha a logisztikai cég visszajuttatja az eladóhoz, mert nem mindig ő adja fel. Az eladónak joga van levonni a keletkezett költségeit.
Szerintem ez tanulópénznek tekinthető, csak vedd már át.
Persze ha nem nyomkövetett a küldemény ezt nem látja, de pofátlanság lenne átverni. Ha nem éri el a fenti összeget akkor nem kell fizetni, csak igazolni az eredeti vételárat és nem számolnak fel áfát és költséget.[ Szerkesztve ]
-
Cold5
senior tag
Svédországban élek, eddig Dániában éltem, de nemrég költöztem és azt hittem, mindenhol úgy megy mint mondjuk Magyarországon vagy Dániában, ahol már voltak tapasztalataim!
Nem néztem ennek utána, természetesen ez az én hibám...Administrative fee szekciónál megtalálod az idevágó szöveget. MINDEN kínából érkező termékre, tehát a 0,1USD-re is kell kb. 75SEK (kb. 8.2 USD) költséget fizetnem.
kb. 20-30 dolgot rendeltem, azért a 20-30X75SEK nem kevés pénz, annak fényében, hogy milyen összegű termékekről van szó.... nem tartom fair dolognak...
[ Szerkesztve ]
kérnék 8 bacardit, 4be, 2 kólával...
-
RoSSo3
senior tag
sziasztok!
egy furcsa esettel találkoztam. rendeltem egy csomagot Győrbe az Ali-n. van egy nyomkövetési szám, mely az Ali oldalán keresztül "temporary unavailable", azaz ott nincs nyomkövetés róla. gondoltam megnézem, hogy a Posta oldalán mi a helyzet. és azt látom, hogy tegnap sikeresen kézbesítették a csomagot, de Szentesen!
kérdezném, hogy akkor most ez csak egy kamu regisztrációs szám, és teljesen véletlenül egyezik egy másik csomagszámmal (de azért fura, mert a feladási dátum is napra pontosan stimmel), vagy lehet, hogy utána kéne kérdeznem?
érdekes! elfordult már ilyen valakivel?
[ Szerkesztve ]
-
Véreshurka
senior tag
Sziasztok!
Sajnos teljesen kiment a fejemből, így 1 hónap után cseréltem le a kártyámat az alipay-en. Nemrég vettem egy új tabletet, viszont ha ezen keresztül vásárolok az aliexpressen, mindig bekéri a kártyaszámomat (nem tudom van-e összefüggés). Eddig más készüléken (telefon) ment minden simán, illetve még mindig mindenféle plussz adat megadása nélkül is tudok vásárolni, illetve böngészőn keresztül sem kell megadnom ilyet. Amennyiben érdekes a kártya MasterCard, megvolt a 0,01 USD-s terhelés is amit szépen vissza is kaptam.
Esetleg valaki tudna valami tanácsot adni?
Előre is köszönöm!
El Psy Kongroo
-
UberMutant
őstag
válasz Véreshurka #26607 üzenetére
olvasd az összefoglalót
és ha még van kérdés , azt tedd fel, a fenti szösszenetből ugyanis nem egyértelmű, hogy mit szeretnél.[ Szerkesztve ]
-
Véreshurka
senior tag
válasz UberMutant #26608 üzenetére
Köszi a segítséget! Összefoglaló megvolt, de megpróbálom akkor értelmesebben leírni a gondomat:
Eltávolítottam a régi lejárt kártyámat (mastercard), majd felvettem az új kártyámat (mastercard) az alipay fiókomba. A próba terhelés sikeresen lezajlott. Ha fizetni szeretnék egy termékért, miután a Pay Now gombra kattintok, bejelentkeztet az androidos app az alipay-be, majd rögtön utána kéri is a kártyaszámom megadását, amit már előzőekben felvettem az alipay-ben. Látom a megadott kártyaszámom első 8 számát *-al kitakarva, és látom az utolsó négy számot, stimmel a kártyám utolsó 4 számával. Ebből arra következtetek, hogy felismeri, hogy én vagyok az, és tudja is, hogy milyen kártya van az alipay fiókomhoz kapcsolva, mégis minden egyes alkalommal kéri pluszban a kártyaszámom hiányzó számait. Amit ha elkezdek írni a felugró ablakba, rögtön beilleszti az utolsó 4 számát a kártyának. Ha beírtam az adatokat, rendben lezajlik a fizetés. Azt szeretném, ha megint anélkül tudnék vásárolni, hogy be kelljen minden alkalommal írnom a kártyaszámomat. Ez a telefonomon így működik, illetve ha böngészőből vásárolok akkor sem kell megadnom kártyaszámot és nem értem, hogy a tableten miért kell a kártyaszámom beírásával foglalkoznom.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Beni2360
félisten
válasz Véreshurka #26609 üzenetére
Szerintem meg a tableton a vírusirtód nem engedi. Ott van valami a biztonsági beállításokban bekapcsolva.
Béni2360 - Redmi Note 8 Pro - Acer Aspire 5 A515-51G -- LG OLED55C8PLA - YAMAHA RX-V685 - Mission mx4 5.0 - Taga TSW-90 v.3 - QNAP TS-133 - Mini MX-G - MECOOL BB2 PRO- X96 MAX PLUS -ZIDOO Z1000 Pro
-
RoSSo3
senior tag
válasz UberMutant #26606 üzenetére
nem tudom, mennyiben segíthet a nyomkövetési szám, mert csak annyi látszik rajta, hogy szegedi elosztóközpont, majd Szentes volt a csomag útja.
de írom: RP080841435CN
-
Flashy
veterán
válasz RoSSo3 #26605 üzenetére
nem ritka a dolog, nekem is van egy ilyen pont most, az enyémet valahol Somogyban vették át (Győrbe jött volna ez is de valószínűleg csak véletlen). olcsó termék volt, a dispute-ra az eladó nem válaszol, talán nem is adott fel semmit, csak egy épp aznapi másik magyar rendelésnek a TN-jét írta be nekem is. remélem az ali nekem ítél, direkt beleírtam hogy nézzék meg hogy másik város, ne csak azt nézzék hogy kézbesítve, mert nem nekem.
-
Topikgazda
válasz RoSSo3 #26611 üzenetére
Ha visszakeresel a topikba már volt ilyen téma, amikor egy másik nyomkövetési számot adnak meg neked, ami egy másik városban élő személy csomagja. A megoldást is leírtam. Én is néhány alkalommal jártam így.
Dispute a meg nem érkezésre, leírod ahogy a nyomkövetési szám amit te kaptál az kamu, te Győrben laksz és oda kérted a szállítás, ezen a számon egy több száz km-re lévő másik városba Szentes lett kézbesítve, így kéred vissza a pénzed.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Véreshurka #26609 üzenetére
Tablet böngésző probléma, nem egészen itt a helye.
-
RoSSo3
senior tag
köszi a válaszokat!
akkor valószínűleg ugyan ez a feladó, ugyan ebbe az országba egy nap több csomagot is feladhatott, és talán csak copy-paste-el megadta mindenkinek azt az egy csomagszámot. mivel elég friss a dolog, november 9, ezért még bőven benne vagyunk a protection-ben, csak az ne legyen, hogy tényleg rossz helyre ment és én meg hiába várok.bennem biztos lenne annyi, hogy ha tévesen jön hozzám egy csomag (de eleve nem is értem, ajánlott küldeményt hogy adhatnak oda valaki totál idegennek), akkor a csomagon lévő infók alpaján rákeresek fb-on, de legalább egy sms-t dobok az illetőnek, hogy van nálam egy csomagja.
-
Topikgazda
válasz Véreshurka #26616 üzenetére
Tablet probléma akkor is ha az AliExpress app nem megy a tableten, máshol meg használható.
De oké, akkor legyen idevaló.
De az AdGuard- is okozhat ilyet. Távolítsd el vagy állítsd le, töröld az app tárolt adatait, esetleg frissítsd és ellenőrizd úgy. De hibás lehet az app is. Azon viszont csak akkor lesz segítség, ha új verziót adnak ki.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz RoSSo3 #26615 üzenetére
Sajnos nem szokott téves lenni, ha felhívod a szentesi postát, ott ha nevet nem is mondanak, de azt tudják, hogy a címzett vette át. Annyira azért nem tévesztik elé a dolgot, mielőtt a kézbesítőnek átadják két ember is kiszúrná, hogy nem stimmel a város. Ő a harmadik személy aki kezeli a küldeméynt.
-
walakyb
aktív tag
válasz RoSSo3 #26615 üzenetére
kerdezz ra az eladonal, hogy akkor most wtf, ez nem a te csomagod volt, aminek a szamat megadta. Sajnos mar velem is tobbszor elofordult ilyen. Gyanitom nem volt keszleten az adott cucca, es a megadott idore nem tudta beszerezni se, ezert megoldotta azzal, hogy valaki masnak a tn-jet beirta hozzad, aztan (szerencses esetben) amikor meglett a re cuccod, feladta masik tn-nel. eddig nekem mondjuk ilyenkor mindig irtak, hogy feladva, blablabla, es megadtak egy uj jovetesi szamot.
ha pedig megse kapsz semmit, nincs miert izgulni, latjak (sot, a dispute-ban te is), hogy gyorbe rendelted a cuccot, es azt teljesen mashova kezbesitettek. -
csaba17
senior tag
sziasztok!
aliról nem tudtok ilyen okos szélvédő védőt?
-
tranceplanet
addikt
Sziasztok! Idénre egyetlen rendelésem maradt függőben. Október 21-én rendeltem, China Post Registered Airmail szállítási móddal. Tracking number: RP067221882CN. Eddig az összes nemzetközi ajánlott küldeményem megérkezett max. három hét alatt. Még 38 nap van a vásárlói védelmemből (az eladó hosszabbította meg). Aggódjak vagy még korai? A srác azt írta érdeklődjek a postán szám alapján. Neten a rendszer 10.23-ai dátummal írja az utolsó frissítést, ott még China szerepel. Mit tegyek?
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
Üdv! Hogyan van az, hogy egyik napról a másikra nem tudék rendelni ZMI power bankot? Sem Xiaomit. Mert kínából nem engedi MO-ra, max spanyolból, hogy van raktáron, de nincs, legalábbis ZMI 10.000-es. Már az érdekes volt, hogy 11.11-én vettem egy powerbankot, de kérte a store, hogy vonjam vissza nem tudják szállítani, a pénzt azóta SEM láttam. Most meg itt tartunk. Valaki?
-
Topikgazda
válasz Kolondrum #26623 üzenetére
Ha kifogyott és az utánrendelés sokáig tart akkor szokták ezt kérni. Ha visszamondod, bár abban neked van igazad, hogy ha nem tudja szállítani akkor vegye már a fáradtságot és ő mondja vissza, ne a vevőnek legyen feljegyezve a dolog, akkor úgy 1 hét mire az AliExpress vissza tudja juttatni a pénzt.
Volt nekem is ilyen, leírtam neki, hogy én kifizettem részemről, oké a dolog, de ha nem akarja elküldeni, akkor ott a lehetősége, hogy a pénzt visszaadja, azzal az okkal hogy kifogyott a készlet. Ha közben szállításra jelölte akkor megkérdeztem, hogy miért hazudott.[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Eddig nem nagyon rendeltem olyan dolgot aliról ami ha elromlott azt megreklamáltam volna, de legutóbb rendeltem egy telefont és működött 1,5 hónapot. Írtam az eladónak, videót készítettem róla. Azt válaszolta, hogy megkérdezi a mérnöki osztály és hamarosan válaszol. Eltelt 1 hét, aztán én írtam, hogy használhatatlan a telefon, elment az érintőkijelző. Nem esett le, nincsen rajta semmi külsérelmi nyom. Én írtam neki, hogy küldjön egy másikat, ha már ő még csak azt se tudta válaszolni, hogy xy címre küldjem el nekik.
Ilyenkor kinek tudok írni még? -
Makifeju
tag
Sziasztok!
MEGOSZTANÉK NÉMI TAPASZTALATOT,TANULSÁGOS LESZ!
Kedvenc oldalunk (aliexpress) még így sok év távlatából is tud meglepetéseket okozni.
Íme néhány apróság ami eddig nem így volt hírdetve:
VISSZAJELZÉSEK:
Hivatalosan sem az eladó sem a vásárló nem látja milyen visszajelzést kapott,amíg az adott tranzakcióról nem ad ő is visszajelzést. KAMU!
Több dolgot vásárolva ugyanattól az eladótól,kaptam pár gyengébb,xarabb minőségűt is. Adtam egy 3 csillagos visszajelzést erre is arra is,illetve szépen leírtam az indokokat hogy használható a termék,csak nem az amit vártam,kissé gagyi. Alig pár perc múlva nézem a visszajelzéseim,hát máris ott virít a szintén 3 csillagos visszajelzés nekem az eladótól. Ennyit erről,ez a szabály csak ránk,vásárlókra vonatkozik,a kínaiakra nem!ADOTT TERMÉKRE KAPOTT VISSZAJELZÉSEK A TERMÉKLAPON:
Vagyis érdemes e ezt a cuccot megvenni,mit írnak róla azok akik már megvették.
És ez a legbrutálisabb átbaltázás amit valaha láttam!!!
Épp az egyik fentebb említett dolgot kerestem a vásárlásaim között amire a 3 csillagot adtam,ez egyébként egy Samsung S4 mini kijelző volt!
Miután kíváncsiságból rákattintva hogy ugyan mit írtak azóta róla mennyi vackot küldtek ebből,az állam leesett....Ott virított hogy hány száz darabot eladtak már,ott volt az én 3 csillagos visszajelzésem is,viszont a terméklapon NEM S4 Mini lcd szerepelt HANEM J7 2017 !!! Vagyis egyszerűen átírták a terméklapot egy új termékre és passz,a visszajelzések meg ott virítanak az előző termékről mintha erre adták volna!!!
Na ez már últrabrutál szerintem! Írtam az alinak,kíváncsi vagyok lesz e bármi válasz. Ha igen,azt is közzéteszem.
DISPUT ÉRDEKESSÉG:
Vettem kijelzőt,full xar volt,nyitottam vitát. (Alapból nem érdekel az újraküldés mivel a saját tapasztalataim alapján vagy nem jön semmi,vagy még az előzőnél is nagyobb szemetet küldenek) Nos vita nyit,eladó rögtön válaszol hogy oké visszaadja a manit,de változtassam már meg a vita okát személyesre,vagyis hogy mégsem akarom már a cuccot. Ő azt elfogadja és máris jön vissza a mani. Nem nagyon értettem ez miért is jó,még itt is kérdezősködtem,de sokra nem jutottam. Aztán jött egy ismerős aki Kína és Magyar között ingázik mint kiderült,illetve ismer alis embereket személyesen. Dióhéjban az ok amiért a vita okának megváltoztatását kérik...Az alin az eladók úgynevezett csoportokat alkotnak,illetve minden csoportnak van egy felügyelője,főnöke. Ha a disput a vevő javára dönt,illetve ha az ok a termék silánysága,az adott eladót a főnöke ilyen-olyan szankciókkal sújtja,illetve fel is függesztheti a ténykedését. Tehát ha kérik a vita okának megváltoztatását meg lehet tenni,ez az eladónak kedvez,nekünk meg nem dominál. VAGY MÉGIS? Kaptam pár instrukciót arra vonatkozóan is hogy túl sok ilyen ok átírás,átminősítés ne legyen,mert ha valakinél ez túl gyakran jelentkezik arra az ali negatívan reagál,független a disputok kimenetelétől.
Nos mára ennyi fárad az ujjam...volna még pár apróság,de azt majd legközelebb.
Talán lesz olyan emberke akinek ez a pár sor segít néhány probléma megoldásában,legalábbis remélem.Lehetsz te sikeres-okos-gazdag és szép,de soha nem érhetsz fel hozzám,mert nem lehetsz ÉN!
-
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #26631 üzenetére
Sajnos a garanciás ügyintézés már a vevő és eladó közti dolog, az AliExpress nem folyik már bele.
Annyit tehetsz, ha nem hajlandó segíteni és a vállalt garanciás időszakban történt a probléma, hogy az értékelésnél (Manage Feedback) az eredetileg adott minősítést kiegészíted a hozzáállásának leírásával a Leave more feedback résznél. Ez másoknak lehet hasznos információ, hogy mire számítsanak ennél az eladónál, ha gond van. -
walakyb
aktív tag
válasz Kolondrum #26625 üzenetére
nekem is visszamondtak, mondvan megsemmisult a rendszeruk. ami nekem az egeszben nem tetszik, hogy meg mondtam is nekik, hogy akkor adjanak el megint nekem egyet, es minden oke, de ezt valahogy nem hallottak meg...
V/: nekem kicsit keson szolt, shipped out lett. Most azt magyarazza, hogy ott a termek a szallitonal, de nem tudja feladni, mer megsemmisult a rendszere (destroyed). Amikor kertem, hogy cancellezze, mert ne csak 10 nap utan tudok nyitni duspute-ot, akkor azt allitotta, hogy neki nincs ra semmi joga, 10 nap utan nyissak dispute-ot es personal reasonnal mondjam le.
sok eselye van erre a reasonre....[ Szerkesztve ]
-
walakyb
aktív tag
Na, most nagyon gondban vagyok
Regota szemezgetek egy 15-20k-s ZMI power bankkal, de eddig mindig meggyőztem magam arról, hogy nem annyira szükséges. Viszont most talaltam egy hogy is mondjam, elegge kihagyhatatlannak TŰNŐ ajánlatot, 2+5$-os kuponokkal 40-ért vihető 20k-st, ennyiért még 15-öst se láttam egyszer se...
A gond, az eladó 2018 szeptemberében kezdte meg ténykedését, kereken 0 értékelése van.
Mit tennétek? -
Topikgazda
válasz walakyb #26634 üzenetére
Gondolom ismeri a golyóstollat meg a papírt, az adataid az AliExpress oldalán megtalálhatóak mert ez a rendszer nem romlott el, így nincs akadálya annak hogy elküldje, mert a csomagcímkét le tudja "gyártani" manuálisan.
Természetesen joga van törölni a rendelést, más eladók meg tudták tenni. Egyértelműen hazudik. Ha azt az okot választod, akkor az AliExpress neked jegyzi fel a vásárlás lemondásáért a "fekete pontot".
Másik kérdésre: Rákérdeznék az eladóra a termékkel kapcsolatosan, ha reagál időben akkor komolyan is lehet venni, minden eladó 0-ról indul, pont a kezdőknek van szükség pozitív értékelésekre, ez nem egészen kamu hirdetéses oldal.[ Szerkesztve ]
-
walakyb
aktív tag
Igen, nagyjabol en is pont ezekre gondoltam. De legrosszabb esetben is ujra meg lehet rendelni, atirja az arat, es mindenki happy. A poen raadasul, hogy alaparon 13$ a termek, ezen puposkodik...
A masik ugyben meg meg 1 kis erdekesseg, amit elfelejtettem hajnalban irni: pontosan ugyanaz a neve, mint a problemas boltnak (ZMI online store).Nyisziati: persze, de ebben a kulsoben 2 meret van. 15 es 20k. Ennyiert a 15k-s se rossz
[ Szerkesztve ]
-
walakyb
aktív tag
válasz pulutodurumo #26639 üzenetére
es a 20k-s Baseus tud PD toltest?
Nem azert kihagyhatatlan, mert nincs mas olcsobban. a 15k-s 50 felett, a 20k-s pedig 60 felett van. Ehhez kepest kihagyhatatlan.
De gondolom, ha mercit akasz venni, akkor se a skodat valasztod, mert az olcsobb[ Szerkesztve ]
-
RoSSo3
senior tag
Na ez jó! Válaszolt az eladó a Győr helyett Szentesen kézbesített csomagról. Azt írta, hogy bocsánat, de a rendszer rossz tracking kódot adott meg, és ez az igazi: UH221334985TR
Mondom ok, megnézem a nyomkövetésnél. Célország: Törökország, Isztambul Egyre jobb, még messzebb kerültünk a megoldástól
Megírtam neki, hogy keressen mást, mert ez sem az igazi
-
paperboy
senior tag
-
walakyb
aktív tag
azert a 40W vs 18W igencsak jelentos kulombseg, foleg laptop eseteben.
A ZMI mar akkor is komoly marka volt, mielott a Xiaomi felvasarolta volna, elegge elhiresultek a jocskan atlagon feluli toltottseg-leadasrol. Az se veletlen, hogy valtozatlanul kaphatoak a Xiaomi regebbi (szinten eleg jo) power bankjai is.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!