Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Jézusom, ennyi hülyeséget.
"ez a téma a mérnököket és az autós újságírókat nagyon érdekli"
Ha az illesztési hézag vacak és silány, akkor az autó többi része is vacak és silány.
"A tapasztalat nagyon azt mutatja, hogy még ezek a korai modellek sem nagyon akarnak szétesni. Tudom, ki lehet pécézni 1-2 gagyi megoldást, de úgy tűnik, az autók általános minősége és tartóssága rendben van"
Ettől nem is hazudhattál volna nagyobbat. A Tesla minősége és megbízhatósága kritikán aluli, messze-messze az iparági átlag alatt van. Az első időkben (S,X,3) gyakorlatilag a legszarabbaktól is rosszabbak voltak, manapság csak szimplán átlagon aluliak.
"3Egy 10 éves Teslával várhatóan kevesebb a gond, mint egy 10 éves német prémiummal"
LOL. Egyrészt 10 éves Tesla alig van, tehát neked lövésed sem lehet róla milyenek, másrészt pedig hülyeség.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kristof93 #23 üzenetére
"szoftver pedig katasztrófa szinte minden autóban"
Aha, persze.
"Nagy bajban lesznek a német gyártók amikor a tömeg Tesla mellett a kínaiak is beszabadulnak, és ők meg tökölnek, hogy lehet-e elektromos autót haszonnal gyártani és eladni (ez eddig a Teslának és pár kínai gyártónak sikerült)."
Ezeket az ostobaságokat valami teslafan szeánszon terjesztik?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"lám ott is megjelenik."
Mármint hogy van illesztési hézag rajta? Zseni vagy
"Az összes német prémiummal vannak minőségbeli problémák"
Ja, csak töredék annyi mint a Teslával.
"nyilván nem értik meg hogy ha sok a haszon abból lehet engedni."
Jaja, sok haszon. Formában vagy ma
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"értem, hogy szerinted a Tesla egy szar"
Ó, te teljesen el vagy tévedve. Nem szerintem szar, hanem a különféle nyilvános és nem nyilvános felmérések, statisztikák, analízisek alapján szar. Ezek objektív, szakmai megítélések, nem holmi egyéni vélemények.
"az ún. vásárlók szerint meg nem az."
De, azok szerint is az, ha szívnak vele, márpedig gyakran szívnak vele. Sokkal gyakrabban mint más gyártmánnyal.
"És a vásárlóik kiemelkedően lojálisak."
Már messze nem annyira lojálisak mint az elején, a trend erősen csökken. Érthető. A fanboyok kevesen vannak, az átlag vásárló meg nem szerelmes Muskba, hanem egy megbízható autót akar.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kristof93 #35 üzenetére
Micsoda érvek kérem szépen. Nevetségesen ostoba amit írsz.
Az európai gyártók már 15 éve komplexebb szoftvereket fejlesztettek mint ma a Tesla. Egy IDx-ben messze jobb a szoftver mint bármelyik Teslában, a német prémiumokról nem is beszélve.
"Aztán mégis sorra rúgják ki a vezetőkeK"
Jézusom. Te Diess hatalmi harcaiból akarsz teljesen megalapozatlan következtetéseket levonni?
LOL.
"Az pedig köztudott, hogy szinte mindenki veszteséggel árulja az elektromos autókat, azért is nem pörgetik fel a gyártást"
Ez nem "köztudott " hanem egy óriási nagy baromság, a valósághoz nem sok köze van. Talán néhány gyártó árul veszteséggel EV-t, a többség nyereséges, legfeljebb nem keres annyit egy EVn, mint egy belsőégésűn. Ha már német prémiumgyártók: ők sanszosan többet keresnek egy EVn, mint a Tesla. VW kábé ugyanannyit.
A gyártást pedig úgy pörgetik fel, ahogy a kereslet alakul.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"látszik, hogy már most a Tesla a winner."
LOL. Az látszik hogy a Tesla kénytelen volt brutálisan árat csökkenteni ha tovább akarta növelni az eladásait, miközben erre a többieknek nem volt szüksége. Amivel csúnyán rávert az amúgy sem túl acélos jövedelmezőségére, és még hol a vége.
"És biztos lehetsz benne, hogy a VW HQ-ban nagyon be vannak szarva a dolog miatt."
Biztos lehetsz benne hogy ez csak a teslafanok fantáziavilágában van így.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Az üléspozíció jobb, a feneked messzebb van a padlótól mint egy limuzinban.
Nyilván jobban billeg meg nem fordul úgy, de átlagos használatban ez pont tökmindegy. Egy jó hangolású futóművel, SUV tipikus ballonos gumikkal meg kifejezetten komfortos.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Ne viccelj már, a Tesla jövedelmezősége EV fronton messze-messze kiemelkedő"
Nem viccelek, ez egyszerűen nem igaz. Nézd már meg a 2023 Q1 számait, és kalkuláld bele hogy:
- a ZEV kredit nem más, mint ICE modellekkel keresett nettó profit egy része
- a Tesla zsebreteszi a kiskereskedelmi arrést is, ami márka és tipusfüggően 5-15% körül szokott lenni.
Hogy a Ford bukik az EVken az egy dolog. De ez messze nem általános."Biztos véletlenül hívta be anno Diess Muskot a VW board ülésen"
Nem véletlenül. Diess egyszerűen belső hatalmi harcokat folytatott, mert idegen volt a VWn belül, és az EV átállás erőltetésével akarta feltörni a meglévő VW hatalmi struktúrákat. Ezt a harcot egyébként elvesztette.
MINDEN amit mondott ebben a kontextusban értelmezendő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Mondom még 1x: az ülőlap és a padló távolsága egy SUVban jellemzően nagyobb mint egy limuzinban. Volt nekem is Mondeóm, össze tudom azzal is hasonlítani.
Azért rossz az ülés felemelő példa, mert egy SUVban minden ahhoz az üléspozícióhoz van illesztve, a könyöklők magassága, a műszerfal pozíciója, stb.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Ha igen, akkor tudhatod, hogy éles helyzetben semmi esélyed kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt, ez egy fikció."
Azért ez nem igaz ebben a formában. Elég nagy sebességgel lehet gyors kikerülő manővereket csinálni fékezés nélkül.
Nyilván egy SUV ebben a mutatványban potenciálisan rosszabb mint egy lapos autó, de valamit valamiért.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Avicularia #76 üzenetére
Simán át tudtál volna menni a másik sávba is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"A valóság pedig az, hogy léteznek és léteztek ilyen súlyú autók. Remélem ezt nem tagadod."
Amik sem biztonsági szintben, sem komfortban nem tudták még csak a töredékét sem, amit a maiak.
"Ha nem tudod mit jelent a fasizmus, ne dobálózz ezzel a szóval."
Szerintem te nem tudod.
"Egyébként miben reménykedsz, autózni, fogyasztani ugyanúgy fogsz mint eddig,"
Igen. Az autózásnak amúgy is minimális hatása van a klímaváltozásra.
"nem érint a klímaváltozás egyéb közvetlen és közvetett hatása?"
Nyilván érinteni fog.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Tehát nincs 5 csillagos autó 1,2 tonn allatt?"
Ha van, akkor az valami kisautó lehet.
"Meg hát erre kell fejleszteni"
A fizikát akkor sem tudod megbaxni.
"mégis lófasz van a.seggünkben"
Már akiében.
"hogy áltatod magadat"
Egyáltalán nem áltatom magam.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kristof93 #97 üzenetére
"Ebből látszik, hogy ezeket az autókat soha nem vezetted"
Ó igen .
"Funkcionalitásban közel sincs"
Funkcionalitásban messze a Tesla felett van. AR HUD, Apple CarPlay, Android Auto, tervezés a töltőkkel, szűrési lehetőségek, kismillió példát lehet mondani.
" lassú"
Marhaság.
"néha összeomlik vezetés közben"
LOL.
"vezetés segítésben csak 10 évvel vannak elmaradva,"
Marhaság. Sokkal jobb vezetéstámogató rendszereik vannak, mint amit a Tesla képes produkálni.
"sorra halasztják el az új Porsche és Audi modelleket a sw miatt"
Megírta neked a bulvárszar újságírás? LOL.
"a cariad három legfelsőbb vezetője ki lett rúgva"
...a Diess utáni tisztogatás részeként.
"Egy id3 3x annyi időt tölt a gyárban mint egy Tesla"
Mivel sokkal komplexebb termék mint egy Tesla.
Láthatóan teljesen fogalmatlan vagy az egész témában, az összes "tudásod" a teslafan bulvár olvasgatása során szerezted.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"egyfolytában nyomatja a nem lehet, nem tudjuk, nem racionális, de az kényelmesebb, de nem ezen múlik dumát, csak nehogy a megszokott kis élete minimális szinten is változzon"
Nincs ilyen összefüggés. Azért mondom amit mondok, mert azt gondolom. Az életemmel semmiféle összefüggésben nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"olyan fejlesztési irányok és szabályozások, amik teljesen életszerűek."
Ugyan. Mind a benzinkvóta, mind az egytonnás súlyhatár teljesen légből kapott és megalapozatlan ötletek.
"Neked nem tűnt fel, hogy nyáron súlyos aszály van, és pár éve nincsen tél?"
Sem az aszály, sem a tél hiánya nem befolyásolja különösebben az életem. Egyéb ötlet?
"Még az ukrán háborút is ez befolyásolja, gondolod, hogy te ebből majd jól kimaradsz?"
Nohát, ez aztán tényleg eredeti ötlet, hogy az ukrán háború is a globális felmelegedés miatt van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"súlyhatárban mi a légből kapott"
Nem tudsz 1,2 tonnás, a mai követelményeknek és elvárásoknak megfelelő, normál méretű autót gyártani. Pont. Egy VW uP még nem normál méretű autó.
"nem oldasz meg semmit és nem viszel előrébb semmit."
Nem is érzem a feladatomnak globális méretű problémák megoldását.
"Ha ma még elég, de 10 év múlva már kevés lesz az aszály miatt,"
Nade szó sincs ilyesmiről. Az érintett területeken az elmúlt 60 évben a népesség megtöbbszöröződött. Például Egyiptom: 1960: 29 millió, ma: 100 millió. Nigéria: 45 millióról 210 millió, Jemen 5,3 millióról 33 millió. Etiópia 22 millióról 120 millióra...
És lehet sorolni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
*Suzuki Vitara pont 1,2 tonna"
Az szintén egy kisautó, ráadásul eléggé fapados. Egy család már nem fér bele. Ráadásul az is a legkisebb motorral, fapadosan 1,2 tonna.
"a szabályozás nem azt eredményezné, hogy a nehezebb autó kevesebb büntetést fizet"
Ez butaság. Sőt, egy ostoba konteó.
"majd lejjebb adjuk az igényeket"
Engem nem zavar ha lejjebb adod az igényeidet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Mert így tesztek alapján menetdinamikája nem jobb, nem fogyaszt kevesebbet, nem lehet gyorsabban tölteni, nincsenek különösen jó anyagok a belterében, nem jobb a hifije, nem jobb a passzív biztonsága, nem fut csendesebben, nincsenek különleges extrái."
Természetesen vannak olyan extrái, amiről a Teslánál nem is hallottak, csendesebb és komfortosabb, nincs krónikusan alulméretezve mint a Tesla, jóval több variáns létezik és ezáltal nagyobb a kínálat, és így tovább.
Eleve az ID4 két karosszériával, 9 színnel, 7 felnivel, 3 féle belsővel készül, már ez önmagában 378 különféle kombináció, és akkor a többi extrát nem is néztem.
Egy TMY egyfajta karosszériával, 5 féle színben, 3 féle felnivel, 2 belsővel készül, 30 variáció, azaz csak ebben kevesebb mint a tizede mint a VWnél. Teljesen más logisztika kell a kettő mögé. És persze teljesen más gyártási színvonal, minőségbiztosítási rendszer,. gyártásirányítás és így tovább.
De lehetne boncolgatni tovább. Például azt hogy a VW ID4 az csak egy tagja a MEB SUV kínálatnak, van belőle, Skoda, Audi, Seat mind egyedi kivitellel és kínálattal, és a VW gyakran egy gyártósoron gyártja őket. Zwickauban például az ID3-at, ID4et, Audi Q4et, Cupra Bornt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"most komolyan, képes vagy előállni ilyen érvekkel?"
Miért, ki vagy te hogy meg tudd ítélni az én igenyeim jogosságát? Nem kicsit vagy eltévedve.
"majd le fog adni a fiad/lányod kényszerből."
Az az ő baja lesz. De szerintem nem fog leadni semmiből, sőt nálam is sokkal magasabb színvonalon fog élni és fogyasztani.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kristof93 #125 üzenetére
"ha több színben és több felnivel lehet kapni attól biztosan jobb autó lesz"
Attól is, igen. Tudod ezt hívják kínálatnak.
"Tesla szinte minden létező igényt le tud fedni a jelenlegi és betervezett modellekkel."
LOL. A Tesla egy igénytelen kommersz vacak. Ezeket az igényeket tudja lefedni.
"Az hogy a vw égeti a pénzét"
Aham, égeti. Hát te sem vagy képben.
"Az a fontos hogy tudják olcsón, nagy számban, megbízhatóan gyártani"
Kinek fontos ez? Nekem ugyan nem.
"Az MEB ilyen béta, kísérleti platform. Nehéz, komplex, drága, tele hibákkal, nagyrésze külső beszállítótól jön - nem a gyárthatóságra volt tervezve."
Jézusom. Figyi, láthatóan totál fogalmatlan vagy a témához, lövésed sincs sem az autóiparról, sem az autókról, akkor minek osztod az észt? Ráadásul pont nekem?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"pusztán azért, hogy sokfajta opció legyen"
Ugyan. A vevői igények kielégítéséről van szó.
"benne van minden, amit bele akartunk rakni, és fullos"
Muhaha. A Tesla fullos? Édes istenem.
"nem húzunk le a 360-as kameráért"
Persze hogy nem, mert olyan a Teslában nincs.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"általában azok tévedése, akik sose láttak még termékfejlesztést."
Ja, biztos nem láttam még olyat
". A vevőknek igazából fingjuk nincs arról, hogy nekik milyen igényeik vannak"
Ez ebben a formában hülyeség.
"belerakhatod az autódba alapból a felső polcos hifirendszert, és akkor minden vevőd elégedett lesz"
Kivéve az akit marhára nem érdekel az egész hifi dolog, a rádiót sem kapcsolja be soha az autóban, de vele is kifizettetik az árát.
Mert ne legyenek illúzióid, az árát mindig kifizettetik."Fullos meg bármi lehet. Ha megveszel minden extrát a Daciához, akkor az is fullos lesz"
Hja, de ha tucatnyi olyan extra van, amiről az adott gyártónál még csak nem is hallottak, akkor ez egy elég fellengzős kijelentés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kristof93 #141 üzenetére
"műanyagról meg felni szín választékról van szó, mintha az többet számítana mint a valódi mérnöki munka"
Tovabbi totalis fogalmatlansag. A felni es szin valasztek mogott nagyon komoly mernoki munka van. Nem csak a muszaki fejlesztes a magas szintu mernoki munka, hanem a gyartastervezes, a logisztikai tervezes es a minosegbiztositas is.
"hatékonyság, hatótáv, ár, szoftver (és autópilóta), csomagtér, töltés, elérhetőség/várakozási idő, megbízhatóság."
Ebben sincsenek lemaradva a hagyomanyos gyartok, sot.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Figyi, egyszeruen gyerekes szinvonaluak az otleteid.
Kabe mintha azt mondanad, hogy csinaljon neked valaki olyan cipot amivel nekifutasbol fel lehet ugrani a Holdra. Aztan amikor meghokkenve neznenek rad, akkor szamon kerned, hogy a megoldast a mernokoknek kell megtalalni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Majd javították a hibát, és most már választhatsz normál kormányt felár nélkül, illetve a yoke tulajdonosoknak is elérhető a normál kormány.
A hibás döntés és a javítása között 3 hónap telt el."LOL, mekkora kamu ez is
A Plaidet 2021 elejen mutattak be a Yoke kormannyal egyutt. Az opcios kerek kormany 2023 elejen lett rendelheto, azaz két! evvel kesobb. Harom honap, az.
Mellesleg a Plaid bemutatasa utan nem tudtak gyartani az autot, pedig csak sima facelift volt. Fel evvel kesobb tudtak csak leszallitani az elso darabokat, Europaban meg majd ket evvel kesobb, 2022 vegen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Akkor mégsem igaz, hogy mindig ki kell fizetni minden hardvert. Pedig ezt állítottad."
nem ezt allitottam. azt allitottam, hogy a Teslanal kell kifizetni, ha kell ha nem. Figyelj oda jobban.
"Amúgy pedig tudod, mit gondolok? Hogy az ülés fűtés 5 dolláros tétele benne van az árban, csak így akarják lehùzni a vevőket."
Nem, nincs benne. Az autogyarak nem igy kalkulalnak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
" Nálad az 1.2 tonnás sùlylimit is lehetetlen volna "
Nem azt mondtam hogy lehetetlen, hanem azt hogy teljesen irracionalis elkepzeles. Ugyanis a mai komfortszintet es nagysagot nem lehet elerni 1,2 tonnabol, illetve csak olyan aron lehetne, amit senki sem tud megfizetni. Elektromos autoknal meg plane nem.
"energia kvóta, ami Magyarországon most is érvényben van "
Az nem energia kvóta. Az energia ártámogatási kvóta. Marhara nem ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz worxland #171 üzenetére
Örülök hogy mindent szó szerint veszel. Feleslegesen strapáltad magad egyébként.
A lényeg az volt hogy meglepően rövid helyen lehet meglepően nagy sebességgel kikerülő manővert végezni.A számításod egyébként elvi hibás.
"A fizikát akkor sem tudod megbaxni."
Én írtam amúgy.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple gyártói garanciával, bontatlan, iPhone Se 3 kártya-független, apple világgaranciával
- iPhone 13 Pro Max 128GB Gold/ PATIKA ÁLLAPOT!
- Google Pixel Buds Pro
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs