Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
na, azért 1m ft javításokra akkor kell, ha van is mit javítani, komolyabb dolgokat. van bármi, ami jellemzően problémás tud lenni? a korábbi, 5 sebességes aisin volvo váltóról hallottam rosszakat, de ez ugye az újabb. mennyire f.ssa össze magát a dízel? ez is csak olyan, mint a többi, idővel másfél milláért ki kell cserélni benne mindent?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FeRRaR1
őstag
Ez esetben jogos az összeg, ha azokat is bele vesszük.
Váltó ha melegben érezhetően el kezd rosszabbodni, és hidegben megszűnik a hiba, akkor már 1-2 éven belül lehet számítani a szelepek cseréjére.
Lámpa nálad romlott el? Elég érdekes, mondjuk én mindig kilövöm a kanyarfényt, nappal meg városba/pályán ne hajtsanak a motorok benne (esetek 90%+). Sötét országúton nagyon jó, de soha nem láttam még rosszat belőle.
Pillangósor hibánál mire gondolsz leragadásra?
Parci
Abban igen jók a Volvók, rövid távon annyira nem is feltűnő, de mikor mész 1000+ kilométert, és kiesel szenvedve hátfájással (pl mazda 6, opel vivaro/astra, mercedes viano, renault megan/senic (laguna jó volt)), vagy nyugodtan felállsz mint ha csak 100 km lett volna. Ebben verhetetlenek a Volvo ülések.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Nem tudom ezt pontosan hogy állítja. Mármint az elméletet igen, leveszi a jelet a hátsó lengéscsillapítóról, és az alapján állít, de hogy ezt milyen gyorsan teszi, illetve működik e P-ben / álló helyzetben azt nem tudom. Az biztos hogy nem instant, láttam neten videókat, hogy nagy szintkülönbségekre vagy leterhelésre sem állítja azonnal. Szerintem valami átlagot számol, sebesség mellett, de ez csak józan paraszti ésszel gondolom.
Illetve úgy tudom ha rossz a szintjelző, akkor nagyon maga elé világítana. (ha csak manuálisan nem csavarták maxra a kis pöckökkel a lámpán...)
-
BBalu
tag
Hello!
Felkapcsolásnál látod h szintez?
Nekünk az S80 ha refit kapcsolunk az esetek többségében fényszóró hibát ír és onnantól kezdve se a szintezés se a kanyarkövetés nem működik a következő indításig. Így vettük 3 éve, tehát a hiba okát én sem tudom a VIDA annyit ír h fényszóró magasság állítás hiba, az okok lehetősége a test hibától kezdve egészen a modulig terjed...
FeRRaR1
A kanyarkövető nem csak sötétben működik? (lehet h másik autónál olvastam)
-
-
Johnny_vT
senior tag
Köszönöm mindkettőtöknek!
Az S40-et muszáj lesz kipróbálnom személyesen is, mert bár külsőre az jön be jobban, tényleg Focus-platformon van, ami a szedán formával eléggé behatárolja a méreteit... :/
BigBlackDog-nak külön kösz a blog linkjét, nagyon részletes. Ami elsőre feltűnt, hogy a hangrendszer elég ellentmondásos. Jó is, meg nem is, de igazából tök jó, viszont akkor mégse. Szintén magamnak kell meghallgatni
A használat egy elég érdekes kérdés. Őszintén legjobb lenne egy kis benzines és egy nagy dízel, de két kocsit nem tudunk fenntartani. Szóval alapvetően az idő nagy részében városban használnánk (mióta közelebb költöztünk a munkahelyhez már nem is kell minden nap autóval járnunk, jó időben simán lehet bicajozni), emiatt a dízelt élből elvetettem. Viszont kb. 2 havonta letolunk egy Németország-Magyarország vagy Kelet-Német-Nyugat-Német távot, ami után nem mosott fosként akarunk kiszállni a kocsiból. Meg nem bánnánk, ha a buszok szélárnyéka nélkül is könnyen suhanna a hajó [mérges tekintet a jelenlegi F Astrára].
Tehát maga a felhasználás nem indokolná feltétlenül az S60-at, de ugyanúgy az S40 sem all-round jobb annál. Röviden összefoglalom magamnak, aztán javítsatok bele:
- minőség mindkettőnél fasza
- kényelem S40-nél fasza, de az S60 még faszább akár a mindennapokban is
- kisebb méret, mozgékony felépítés miatt az S40 városba tökéletes(ebb)
- bálna méret, nagyobb kényelem miatt S60 hosszú utakra jobb
- mindkettő szervizelése költséges (eddig Lexus IS 250-re pályáztam mielőtt meglódultak a költözésünk költségei, szóval ezen a ponton nem akadok fenn )Ja igen, 6000 euróig keresek kocsit Ha meg sokáig döntésképtelen leszek, akkor visszatelik a malacpersely és jöhet újra a Lexus-vadászat
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
-
Johnny_vT
senior tag
Kíváncsi vagyok a véleményedre, kifejtenéd?
IS250-eket néztem 2007-2009 körüli évjáratban. Eredetileg nem volt szó róla, hogy eközül a kettő közül akarnék választani, ezért is lehet, hogy nem egy liga.
Ami nyilvánvaló eltérés, hogy a Lexus "csak" 208 ló, hátul kapar, hátsó ülés jóval szűkösebb, a formaterve sokkal modernebb (nekem tetszetősebb), a belső tér szintén modernebb (nekem). Szívó V6 mozgatja és bár sportosnak van beállítva, elmarad a hasonló képességű pl. BMW-ktől dinamikában, cserébe kiemelkedő kényelmet, minőséget és megbízhatóságot kínál. A szervizszámla meg márkához méltó: érdeklődésemre egy márkaszerviz írta, hogy pl. két első lengéscsillapító 440 EUR-tól, vízpumpa 200 EUR-tól, első fékek betéttel 270 EUR, hátsó 220 EUR.
A Volvo-ról a külsőségek nem mondhatók el (bár ez szubjektív), ami viszont mindenképp igaz, hogy nincs semmilyen felsőbbrendű, vagy "béemvés" megítélése még a 300 lovas R változatnak sem (ami amúgy kifejezetten a sleeper kategória véleményem szerint és ez kurvára tetszik benne ). A fotelek az összes hallott vélemény alapján fejedelmi kényelmet adnak, a belső tér tágas(abb), az ergonómia kiemelkedő, a csomagtartó nagyobb, a biztonság kiemelkedő, a sorötös motorokról meg legendákat zengenek. Amivel még nem vagyok megbékélve az a múltszázadot idéző műszerfal és középkonzol, illetve minden támogatás ellenére kicsit ódzkodom a turbó-AWD-automata váltó triótól (a manuális még ritkább).
A Lexushoz hasonlóan ezzel sem fogok szerelőhöz járni kéthavonta, ellenben homlokegyenest más az üzenete egy S60-nak, mint egy IS250-nek. Az S60 a saját és ismerőseim szemében stabilitást, biztonságot és egoizmust sugall (elvégre a tényleges értékét és kényelmét csak benne ülve érti meg az ember), az IS pedig kifinomultságot, perfekcionizmust és burkolt extravaganciát.
Nomeg az IS eleje leérne a mélygarázs bejárójánál, még mindig ezen pörgök
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Az ülés oldalsó műanyag bizbasza nálad bírta, vagy idő közben cserélted?
A gondozást biztosan megadnám neki, de ugye én is csak hozott anyagból dolgozhatok A bontókban ki tudja milyen állapotúak az elemek, de B-tervnek tökéletes.
A családban csak bátyámnak volt egy darabig bőrüléses E46-osa, de azon elég hamar túladott. Majd utána kell néznem mik a legjobb módszerek, ami lehetőleg idővel és pénzzel is spórol
A mostani Astrám belső csinosítgatásáról már régesrég lemondtam. Motorikusan még mindig kiváló (1.6 16v EcoTec), de az ülések romokban, a huzat szakadt, az ajtókárpitok örökfoltosak, a műanyagok karcoltak, váltószoknya már kvázi nincs. Az utasoldali ablak házibarkácsban villanyosítva lett egy korábbi tulajnál, ennek a kézifék mögött van a kapcsolója ami kilóg és kontakthibás. A vezetőoldalinak csak a kapcsolója van meg, de nincs bekötve, így kézzel kell tekerni, de a sok szétszedés miatt az is lötyög ezerrel.
Mindennek a tetejébe egy időben kabrió is volt már a kocsi Nem viccelek, rácsúszott a hó egy háztetőről Pesten és összes ablak ki, teljes megrogyás. Le kellett vágni az egész tetőt és másikat odahegeszteni, valahonnan azóta is befolyik a víz a csomagtartóba
Ha én vettem volna, kétszer is eladtam volna már, de örököltem (még mindig apám nevén van), így inkább tűröm[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Atomgeszi
veterán
HAHU-t néztem egyelőre, igaz nem égető szükséglet a váltás.. Főleg,hogy most kap 2 év műszakit a V40, meg minden rendbe lesz téve rajta, amit úgy mondanak, hogy cserés.
Semmiképp sem akarok visszalépést, szóval minimum olyat keresnék, amiben minden van. Ülésfűtés, digitklíma, a sok 3 betűs, ködlámpa, normális belsővel. Nehéz. Ja meg nekem a kék vagy a fehér, vagy fekete, esetleg a sötétszürke tetszik. A grafitszürke XC90-ből sem V70-ből nem tetszik.
-
Johnny_vT
senior tag
Ahogy írtam, én sem vennék ilyet, mert komolyabban 2005-től nézem az eladó példányokat. Ráadásul ennyi pénzért gyönyörű állapotú és jól felszerelt 2005-ös T5-öt hirdetnek tőlem 300 km-re Viszont Drezda 100km-es közelében ez az egyetlen eladó példány, ide még akár munka után is át tudnék ruccanni, hogy legyen kézzel fogható tapasztalatom a dolgokról.
Emiatt azt sem tudnám megmondani, hogy 140 ló elég-e. Ha nem lenne, azt fel lehet programozni 170-re, mert ugyanaz a hardver.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
person
senior tag
Ha a szerelőkre hallgatnék valószínűleg én is csak az akksikat cserélném, rosszabb esetben tréler..
Három szerelőből kettő szerint ez még normális érték, ha majd világít a töltésjelző akkor foglalkozzak vele.
Persze újabb autóknál tudom, hogy akár normális is lehet, van, hogy fogyasztó nélkül, akku jó töltöttségi szintje mellett akár teljesen leveszik a töltést. -
Weareus
addikt
Köszönöm.
A próféta szóljon belőled.
Ismerősömnél fogjuk/fogják karban tartani, akik előre közölték, hogy lyukas fűtőradiátor esetében a bontást nem garantálják (részben baráti alapon megy a történet, és hát ugye az idő...).
Maga a motortartó bak csere is xopás (nem csak a hely hiánya miatt, de az egyik motortartó bakot csak ebay-ről lehet beszerezni...).Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
lorcsi
veterán
ok, így már értem
első körben az újak között néztem szét
ott nem láttam akcióstde a hahau-n jól bezuhantak..érdekes amúgy..
mindig mondják, h a piac árat...és itt meredek volt az esés..mintha lenne ezekkel valami baj..vagy csak rémeket látok
külsőre az olcsóbbak is jól néznek ki..semmi lelekottság -
molnarpeter
nagyúr
Túlnyomás miatt gondoltam belülre, inkább kinyomná talán, tubeless foltok is belső oldalra mennek
[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
Köszönöm a reagálást.
Mit értesz "régi D5" alatt? az a 185 lovas volt, nem?
Sztem nem volt törve, persze meg kéne nézni ( ha erre gondolsz: először nekem is furcsa volt a jobb oldalán az index felett a sárvédő és a motorháztető találkozásánál lévő "rés" de elnézve több másik autót, mindegyik ilyen)A drága meg relatív, ha megkímélt és rendben volt tartva, nem bánom (tudod: "ami drágának tűnik, vedd meg").
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
-
TheMarci
addikt
Ezzel egyet tudok érteni, 10 éves a v70-em, én is azt javaslom mindenkinek, aki kérdezi, hogy akkor vegyen ilyen használt kocsit, hogy ha nem gond esetleg a havi 100k kiadás pár hónapon át. (szélsőséges eset, de volt rá példa, hogy időszakos szervíz szűrőkkel, meg tudom is én mivel 100k körül, elöl valamit cseréltek a futóműben 100k, és még valami volt szintén hasonló áron, talán fékek) Mindenesetre nem Skoda, Opel, vagy VW árak vannak.
Do You Dream?
-
csipszikutya
senior tag
Lehet megkereslek miattuk
Mert megjártam a németeket, de nem volt eseménytelen.
Kiértem a németekhez és 50 km mulva kb 2 ora 140es tempomat utan elkezdett rázni. Megálltam leállon, P-D és mentem tovább. További 1800km alatt hazáig nem rázott.
Erre hazafele Nürnberg elött azt vettem észre egy épitkezés után, hogy nem birt menni. Lepadloztam 80nál aztán vissza dobta magát 3ba és kb 5 perc padloval elérte a 130at. Kis dombon felfele lassultam
90km mulva megálltam tankolni aztán mintha mi sem történt volna ment tovább. Elötte persze azonnal megálltan, pihentettem 10 percet de semmi.
Most még erösebbnek is érzem mint volt.
Belém hozta az ideget, hogy csak sik uton volt hajlando gyorsulni ugy, hogy a kis városi 106os 50lovas peum legyorsulta volna és volt akkor még hátra 900km...
Holnap hivom a volvo központot, hogy adjanak idöpontot egy full átnézésre mert elegem van -
tibor.sz
tag
Igen, a Nissens ajánlották már nekem, de az persze nincs a Bárdinál (azaz nem tudom kedvezménnyel megvenni), másrészt a szintén itt, molnarpeter által ajánlott alkatreszek.hu-n 7 különböző típust dob fel Nissensből az autómhoz 39 és 54 ezer Ft közötti áron. Tehát abból is melyiket?
Koyorad-ról senkinek nincs infója? Mert az a Bárdinál nekem kb 22 ezerbe fájna, ami azért mégsem mindegy.
-
tibor.sz
tag
Mondjuk nálam nem volt teljes (átmosásos) váltóolaj csere 12 liter olajjal, hanem csak a sima egyszerű mezei "leengedős" 5 liter olajjal. Remélem ártani azért ez sem árt. A váltónak nem volt semmi problémája, csak már 120.000 km van benne és még nem volt cserélve. Ilyenkor is ki kell nullázni?
-
őstag
Tudom - gépészmérnök vagyok -, de szerencsére nem érzem a kocsin a bizonytalanságot.
Libra felniről vélemény? Van egy eladó 15-ös, zsír új, sosem használt szett 340 euróért willhabenen.. csak nem tudom, hogy akarok-e a kocsira költeni..
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Weareus
addikt
Annyi hogy kezdj el gyűjteni a kettőstömegűre.
Nemááá. Az kissé overkill.
Érdekeség: vízszintes, álló helyzetben nyisd fel a csomgatérajtót, ekkor szabad remegni az ajtónak.
És a remegés az nem lehet még motortartó bak?
Az S80-am is rezonált - még ahhoz képest is, hogy dízel - és - mint kiderült - az összes motortartó bak kb. le volt nullázva benne...
Azért köszi az infót.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Mágus2
Közösségépítő
Résolajcső, nincs 3 lehetőség. Az injektor csatlakozójától csepeg, de ha megnézed az injektor tetején a jobb oldal irányába menő résolaj csövet, teljesen taknyos és szét van nyílva a vége.
Weareus Mihamarabb cseréld/cseréltesd le, mert beborítja gázolajjal az egész motort.
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
Köszi mindkettőtöknek.
Résolajcső lesz, szvsz, már telefonáltam is a Bárdiba, 3.2 mm-es belső átmérővel 3000 pár száz forint egy méter.
[link]Mágus2: köszi Neked is.
A fotón nem látszik, de tényleg szét van nyílva a vége.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
sfdrakex
nagyúr
Van Audim is a Volvo mellett, nem drágább az alkatrész a Volvohoz sem. Persze hogy van tervezett élettartam, de az nem azt jelenti, hogy ott molekuláira hullik az autó, és az új ára kétszeresébe kerül a javítás, mert a fórumtárs (kis túlzással, de) kb ezt írta. . .
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
Chal
addikt
Köszönöm! Mindenképpen beszámolok majd a tapasztalatokról
Az első utam abba a szervizbe fog vezetni ahol az átnézést is csinálják, és akkor a klíma átmosás (plug-ineknél típushiba) mellett megkérem őket az említett szíj cseréjére is (+ persze folyadékok és egyéb alapvető dolgok). Illetve az említett dolgokat is megnézetem (vízhűtő, csövek, stb..).
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
No, megnéztem a felsoroltakat, minden oké volt, illetve a szaki (Mátrai Zoli, V60service.hu) átnézte nekem az autót, gyakorlatilag az volt a verdikt, hogy ha tetszik, akkor vegyem meg mert nagyon szép állapotban van, de 180 ezernél vezérléscsere (165 van benne most), és lehetőleg most azonnal kompresszor + klímaátmosás (ez utóbbi PHEV betegség, ha valakit érdekel írok róla bővebb infókat), illetve észrevette, hogy kopott a csapágy a generátorban, ezt szintén mielőbb cserélni kell, de szerencsére nem egy nagy tétel. Végül megállapodtunk, és lefoglalóztam. 1 hét múlva veszem át, egy örökkévalóságnak tűnik
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen