Hirdetés

PS4 vs. XBOX720: Next-gen pletykák

Hirdetés

Ahogy közeledik az új konzolok várható bemutatkozásának ideje, úgy kezdenek el egyre inkább terjedni a róluk szóló pletykák, melyek között azért akadnak említésre méltók is. A legutóbbi értesülések egyenesen a CES rendezvényről származnak, ahol állítólag a show után néhány fejlesztő beszélgetett az XBOX720 és PS4 témáról. Mindazonáltal a most következő információkat természetesen nem erősítette meg egyik cég sem, így pletykaként kezelje őket mindenki.

Amennyiben igaznak bizonyulnak a PlayStation 4-ről (Orbis) és XBOX720-ról (Durango) kikerült információk, akkor az adatok szerint a Sony konzolja nem kevesebb, mint 50%-al több nyers számítási kapacitással fog rendelkezni a Microsoft üdvöskéjénél. A PS4 ugyanis állítólag mintegy 1,84 teraFLOPS lebegőpontos művelet elvégzésére lesz képes másodpercenként, ezzel szemben az XBOX720 "mindössze" csak 1,23 teraFLOPS teljesítményű lesz.

Memória tekintetében viszont a Microsoft készüléke sokkal jobban fel lesz szerelve. Az értesülések szerint a Durango-ban 8 GB RAM kap helyet, melyből 3 giga az operációs rendszer, valamint a másolásvédelmi és egyéb applikációk számára lesz fenntartva. A maradék 4-5 GB-ot fogják majd tudni használni a játékok.

Az Orbis-ban csak ennek a fele, mindössze 4 GB RAM lesz megtalálható, melyből 1 gigát foglalnak le a rendszer és az alkalmazások, a játékok számára pedig nagyjából 3 GB lesz szabadon felhasználható. Optikai egység tekintetében mindkét konzol fel lesz szerelve egy, akár 100GB-os Blu-ray korongok olvasására is alkalmas meghajtóval, így valószínűleg az - első látásra viszonylag kevésnek tűnő - belső memóriát ellensúlyozni tudják a nagy tárolókapacitással.

A kikerült információk szerint a Durango az AMD Radeon HD 8770 GPU-ra fog épülni, míg az Orbis-ban az AMD A10 kódnevű APU-ja (Accelerated Processing Unit, ennek magyarázatát lásd a mellékelt videóban) lesz megtalálható. Az APU egyesíti a CPU-t a GPU-val, így gyorsabb adatfeldolgozásra képes, mint a hagyományos, különálló megoldás.

Természetesen, mint fentebb írtam is, mivel még egyik gyártó sem jelentette be hivatalosan következő generációs konzolját, így egyelőre csak spekulációk az itt elhangzott adatok. Azonban ha mindez tényleg helytálló, akkor kétségkívül érdekes helyzet fog majd előállni, hiszen az egyik oldalon a nyers erő, míg másikon a dupla méretű integrált memória jelenthet előnyt a játékok számára. Most már csak a fejlesztőkön múlik, melyiket fogják tudni jobban kihasználni.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények