A Sony új technológiát fejlesztett ki a használt játékok kereskedelme ellen

Aki manapság játékokat vásárol, annak le kell mondania azok későbbi eladásáról, ugyanis legtöbb esetben - főleg PC-n - ezek egy online accounthoz (fiókhoz) kötődnek aktiválást követően (Lásd: Origin, Steam, stb.). Konzolok esetében eddig még úgy-ahogy megoldható volt a használt játékok értékesítése, ám az újabb programok esetében már a kiadók ott is mindent megtesznek annak érdekében, hogy a játékosok ne tudják eladni használt játékaikat. Aki pedig mégis ilyet vásárol, annak egy Online Pass kódot kell hozzá vennie a kiadótól, hogy "aktiválhassa" azt saját fiókjában.

A Sony már korábban is elmondta, hogy a PlayStation 4 konzol bevezetésével ki akarják iktatni a használt játékok kereskedelmét, most pedig úgy néz ki, hogy meg is találták a szerintük tökéletes megoldást. A NeoGAF oldalon közölt állítólagos céges riport szerint a mobil eszközök által is használt NFC technológiát használnák erre a célra, aminek révén a PS4 egyik belső eszköze (AP) folyamatosan kommunikálna a géppel, miáltal az abba betett játékokat hozzáláncolná az adott konzolhoz.

Amennyiben egy olyan lemezt helyezünk be a PS4 konzolba, aminek azonosítóját másik gép már eltárolta az online rendszerben, az egyszerűen nem fog elindulni nálunk. Az egyelőre csak AP (Anti-Piracy) néven emlegetett készülék a jelentés szerint teljesen megsemmisíti majd a használt játékok kereskedelmét. Ennek megvalósításához természetesen állandó internetkapcsolattal kell rendelkeznie a konzolnak, így joggal merül fel egy másik probléma is, miszerint ha nincs internet, akkor valószínűleg még az eredeti játékok sem fognak működni a gépen.

A Sony eddig még nem kommentálta az esetet, így az itt elhangzottak egyelőre nem tekinthetők hivatalos információknak.

Azóta történt