A Dragon Age II tesztje

Kezdés és felszerelések

FIGYELEM! A demóból már mindenki ismerheti a játék első jeleneteit, de aki még nem játszott vele - esetleg még az Origins-szel sem -, és nem szeretne SPOILER-be belefutni, annak azt tanácsolom, hogy egyből ugorjon át az utolsó oldalra (Az eddig nem látható dolgokról persze itt sem teszek említést, így akik játszottak az Origins-szel és a DA2 demójával, azok bátran olvassanak tovább).

A játék indulását követően láthatjuk, ahogyan az egyik társunkat, Varric-ot vallatják és felőlünk kérdezősködnek. Majd nem sokra rá lehetőségünk lesz kiválasztani, hogy a három lehetséges kaszt közül melyikkel kívánunk lenni (Harcos, tolvaj vagy mágus közül választhatunk, valamint női és férfi karaktert is indíthatunk). Utána egy kis bevezetést követően megkapjuk az irányítást, és egy rövid harc során megismerkedhetünk a kezelőfelülettel. Tulajdonképpen ez a játék tutorial része. Egy kis ideig elérhetővé válik az összes alapvető képesség, amit kipróbálhatunk pár darkspawn, valamint egy ogre leölése közben.

Amint végeztünk velük, megjelenik egy sárkány és lecsap a darkspawn-okra. Ekkor egy villanás után ismét látjuk a törpét, valamint az őt vallató páncélos amazont, aki egyetlen szavát sem hiszi el. Ő ugyanis nem a legendára kíváncsi, amit rólunk terjesztenek, hanem arra, ami valójában történt. Tulajdonképpen innen kezdődik maga a játék, elsőnek szokás szerint a karaktergenerálással. A demóval ellentétben a teljes játékban ugyanúgy testre szabhatjuk hősünk fizimiskáját, ahogyan azt az előző részben is tehettük. Mivel a lehetőségek szinte ugyanazok, így ebbe most nem mennék bele részletesen.

Miután létrehoztuk a nekünk szimpatikus főhőst, egyből fejest ugrunk a történetbe. A sztori azzal kezdődik, hogy Hawke családjával együtt menekül Lothering városából, amit épp akkor özönlenek el a darkspawn-ok (Akik játszottak az Origins-szel, emlékezhetnek rá, hogy röviddel az akkori távozásunk után esik el a falu). Némi harcot és beszélgetést követően nyílik először lehetőségünk hátizsákunkat, valamint a felszerelésünket és karakterünk tulajdonságait mutató képernyők megvizsgálására.

Az inventory megnyitása után egyből szembetűnik, hogy az Origins-szel ellentétben jócskán leegyszerűsítették a tárgyak használatát. Nemcsak hogy jóval kevesebb felszerelést fogunk találni, hanem még az általuk adott tulajdonságok átböngészésére és részletes ismeretére sem lesz semmi szükségünk. Ugyanis minden tárgyat csillagokkal "pontoztak be", ami annyit jelent, hogy szimplán csak össze kell vetni az általunk viselt páncélt a találttal, és ha az újon több csillag van, akkor jobb, ergo érdemes lecserélnünk.

Maga az inventory képernyő több részből tevődik össze. Mivel nincs összevont megjelenítés, így a boltoknál ajánlott végignézni az összes típust. A balta ikon alatt találjuk meg a fegyvereket, pajzsokat és botokat. A sisak természetesen a páncélokat, kesztyűket és csizmákat összesíti. Az övvel jelölt részben pedig a gyűrűk, amulettek és övek találhatók meg. A fiola a különféle fogyasztható dolgokat jelképezi, mint például különféle italok és gyógycsomagok. A gyémánttal jelölt részben találhatjuk a társaink páncéljának fejlesztéseit - erről később -, és hasonló dolgokat, mint például recepteket, bombákat, és ilyesmiket. Végül a kuka jelképezi a szemetesünket, ahol a rengeteg használhatatlan tárgyat gyűjtjük, amit egy kattintással el tudunk adni. Az utolsó kis zsák pedig a visszavásárolható holmikat mutatja.

Mivel a Dragon Age II-ben kizárólag Hawke viselhet többféle páncélt, így a társaink ruházatát nem tudjuk megváltoztatni. Ám jobbra cserélni azokat is lehet, egy szintén ötfokozatú skálával jelzik azokat a speciális öltözékeket, melyeket a kereskedőknél vásárolhatunk meg társaink számára. Minden fejlesztett páncél esetében meg van szabva, hogy ki használhatja, de mivel ez nem kerül bele a tárgyaink közé, így nem is keverjük majd őket össze. A feleslegesnek, illetve értéktelennek tűnő tárgyakat áthelyezhetjük a szemetesbe, hogy ne foglalják a helyet hátizsákunkban (Jobb-gombot kell nyomva tartani, majd "Move to Junk"), de el is pusztíthatjuk ("Destroy"), ha végképp megtelünk szeméttel.

Ugyanakkor a társaink felszerelésének korlátozása kizárólag az öltözékükre vonatkozik, tehát az általuk használt fegyvereket, pajzsokat, botokat, valamint egyéb kellékeket ki lehet cserélni. Fontos megemlíteni, hogy a Dragon Age II-ben megszűnt az a lehetőség, hogy a Warrior íjat és két egykezes fegyvert használhasson, kizárólag a Rogue tud így harcolni, és az is csak tőrökkel. Tehát az egykezes kardokat csak a Warrior használhatja, pajzzsal együtt.

A gyógycsomagok, valamint a különféle italok használata is megváltozott az Origins-hez képest. Mostantól nem kell telepakolni a quickbar-t különféle löttyökkel, hanem a jobb alsó sarokban látható ikonok segítségével tudjuk őket alkalmazni. Minden karakternél világosabb színnel jelenik meg az az ikon, amelyiket tudja használni. Egy szám jelzi, hogy még hány darab áll rendelkezésre az adott fajtájú italból. Ha rákattintunk egyre, akkor azonnal megissza az éppen kiválasztott karakterünk a megfelelő főzetet.

A gyógycsomagokat hagyományos módon, azaz a quickbar-ra lehelyezve majd rákattintva tudjuk aktiválni, viszont ezúttal ha egy karakterünk megsebesül (Egy "Injured" felirat jelzi a portréja mellett), akkor nem a tulajdonságai, hanem az életereje sínyli meg a dolgot. Minden sebesülésnél "letiltódik" a HP egy bizonyos százaléka - pont úgy, mint amikor egy fenntartott képesség lefoglalja az állóképességünket vagy manánkat -, és pár ilyen sérülés komolyan veszélyezteti a csatákban történő túlélés sikerességét.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények