A Dragon Age II tesztje

Harc, szintlépés és képességek

A demó kipróbálását követően sokan kritizálták a harcrendszert, és mi tagadás, valóban nem fogjuk nagyon megizzasztani agytekervényeinket, miközben osztjuk az áldást ellenfeleinkre. Bár a játéknak négy nehézségi szintje is van, gyakorlatilag az első kettőben szinte hozzá sem kell nyúlnunk a billentyűzethez, egérrel kényelmesen kattintgathatunk a támadások ikonjaira, mindent elvégez helyettünk az A.I. (Casual módban néha ez kifejezetten unalmassá is válhat, így a legkönnyebb fokozatot csak azok válasszák, akik pusztán kaszabolni szeretnének).

Míg az első két fokozatban érezhetően az akción van a hangsúly, és minden gond nélkül végigvihetjük akkor is a játékot, ha csak Hawke-ot irányítjuk, addig magasabb nehézségi szinten már szükségünk lesz taktikázásra, valamint a többi társunk képességeinek megfelelő használatára is. Azonban az olyan szerepjátékos elemeket, mint például a baráti tűz jelenléte (Amikor a területre ható varázslatok társaidat is megsebzik) csak a legnehezebb fokozatban találunk, így aki tényleg szeret taktikázni, annak okvetlenül ezt kell használnia. Azonban mivel a játék jóval közelebb áll az akcióhoz, mint egy RPG-hez, így azok is bátran belevághatnak, akik eddig még nem játszottak szerepjátékokkal.

A taktikai képernyő szinte ugyanúgy működik, mint az Origins esetében. Minden csapattagnak van előre beállított és egyéni taktikája, melyek közül mi választhatunk, de akár teljesen személyre is szabhatjuk társaink viselkedését. Például ha a mágusunk tud gyógyítani, akkor itt beállíthatjuk, hogy figyelje társaink épségét, és ha valaki nagyon megsérül, akkor automatikusan gyógyítsa őt fel. Ugyanakkor mivel a mágusok törékeny teremtések, érdemes egy másik követőnknek beállítani, hogy azokat az ellenfeleket támadja meg először, akik a mágust fenyegetik. Nagyon zavaró lehet harc közben, hogy az ellenfeleink a semmiből tűnnek elő, és pillanatok alatt körbevehetik a gyengébb karaktereket, így fokozottan figyelnünk kell rájuk, ha magasabb nehézségi szinten játszunk.

Mivel a Dragon Age II alapvetően arról szól, hogy miként vált Hawke Kirkwall bajnokává, így természetesen a fókuszban ezúttal is a küldetések teljesítése, valamint a karakterünk fejlesztése céljából gyűjtött tapasztalati pontok (XP) megszerzése áll. XP-t kaphatunk küldetések teljesítéséért, megölt ellenfelekért, kódexlapokért, valamint hatástalanított csapdák és kinyitott ládák után. A küldetéseket összefoglaló képernyőn típus szerint felosztva láthatjuk feladatainkat. Bármelyiket bejelölhetjük aktívként, aminek a célpontját utána a kis térképen egy nyíl jelzi. Így el sem tudunk tévedni.

Amennyiben sikerül kellő mennyiségű tapasztalati pontot szereznünk, Hawke és társai szintet lépnek. Minden ilyen alkalommal három tulajdonság (Attribute), valamint egy képesség (Ability) pontot kapnak a karaktereink. Ezen felül Hawke két specializáció pontot is kap, egyet 7., míg a másikat 14. szinten. Ezekkel egy-egy új képességcsoportot lehet megnyitni, melyekkel speciális képességek válnak elérhetővé.

A tulajdonságok meghatározzák karakterünk sikerességét, így mindegyikre érdemes néha egy-két pontot költenünk (Kivétel a legkönnyebb fokozatban, akkor ugyanis csak egy-két érték fejlesztésére kell koncentrálnunk). Összesen hatféle tulajdonságra költhetünk pontokat, amik a következők:

  1. Strength (Erő) = A Warrior (Harcos) számára ez a legfontosabb tulajdonság, hiszen közvetlenül befolyásolja a támadó értéket, valamint az okozott sebzést. A többi kaszt esetében a kitartást növeli, ami a fellökés, valamint a meggyulladás ellen hatásos.
  2. Dexterity (Ügyesség) = A Rogue (Szerencsevadász) legfontosabb tulajdonsága, hiszen a harcossal ellentétben neki ez határozza meg támadásai sikerességét és erejét. A többi kaszt esetében pedig a kritikus találat esélyét növelhetjük meg vele.
  3. Magic (Mágia) = Mint a nevéből sejthető, a Mage (Mágus) támadásainak sikerességét és az általuk okozott sebzés mértékét befolyásolja, így nekik a legfontosabb tulajdonságuk. A többi kaszt esetében a mágia elleni védelmet növelhetjük meg vele.
  4. Cunning (Dörzsöltség) = Ez a tulajdonság főleg a Rogue számára fontos, hiszen a csapdák észlelését és hatástalanítását, valamint ládák/ajtók zárjainak feltörését is ennek a fejlettségi szintje határozza meg. Minden 10. pont után egyel nő a sikeresen feltörhető zárak/csapdák szintje. A többi kaszt pedig a védelmi értékét (Defense), valamint a sikeresen végrehajtott kritikus találatok sebzését növelheti meg vele.
  5. Willpower (Akaraterő) = Ez a tulajdonság minden kaszt számára fontos, hiszen a Mage így növelheti manatartalékait, a Warrior és Rogue pedig több állóképességet kap általa. A speciális támadások, valamint a varázslatok használatához megfelelő tartalékokkal kell rendelkeznünk, így mindenkinek fontos a magas akaraterő, ha sok képességet kíván használni.
  6. Constitution (Egészség) = A karakter életerejét növeli meg, így minden kasztnak érdemes pár pontot rádobni, a Warrior esetében pedig kiemelkedően fontos a magas egészség, hiszen így több sebzést képes elviselni halála előtt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények