Új hozzászólás Aktív témák
-
plus44
veterán
Remélhetőleg a vakvágány után visszatérnek a helyes útra és az első részből építkeznek tovább!
“This is where the road crashed into the ocean...”
-
MODERÁTOR
Felvételi követelmény: a jelentkező képes legyen 3 méteres kardot művészien megrajzolni.
***
-
Gabás
addikt
plusz legyen megszállott Hack&Slash-rajongó
-
errorcode06
őstag
Vajon képesek lesznek újat alkotni, vagy maradnak a hullámvölgy legalján?
"Well, Blizzard is dead. It is a corpse being puppeteered by Activision and Bobby Kotick" DesignerDave
-
h-yle
addikt
válasz errorcode06 #6 üzenetére
Azért én remélem, hogy most úgy leverték azt a bizonyos lécet, hogy innen már csak felfelé vezet az út.
A vicc az, hogy a DA II nem kimondottan rossz játék, csak A BW-től az ember mégis más szintet várna el...
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
kapeti07
senior tag
Én azért előveszem még egyszer az első részt. Talán a kiegészítőjét most végigtolom.
Xbox: kapeti
-
Jander
senior tag
"A BW-től az ember mégis más szintet várna el..."
Én még csak azt sem mondanám, mert akció-rpg-nek jó játék volt, én inkább az első rész után nem ilyen játékot vártam. Jó lenne ha csinálnának mindkét fajtából mert néha több kedvem van old-school rpg-zni, máskor meg épp a Mass Effect 2 / DA2 féle akciós dolog jön be.
If practice makes perfect, and nobody's perfect... WHY PRACTICE?
-
leviske
veterán
válasz errorcode06 #6 üzenetére
Miért ne tudnának újat alkotni? Gondosan ügyeltek arra, hogy Hawke felemelkedése közben mondhatni 0 lépést tegyen előre a sztori és eleve maga a játék is csak a következő rész(ek) felvezetése.
Az, hogy a harcrendszer átgondolatlan és helyszínekből is volt vagy 3, nem jelenti azt, hogy ugyanezt a szintet tűzik ki maguk elé. Nyilván baromi sok időt vett el a fejlesztésből már csak az is, hogy teljes redesignt kapott Thedas.
[ Szerkesztve ]
-
h-yle
addikt
Ez mind szép és jó, de akkor 2011 eleje helyett 2012 végén kell megjelenni, és akkor van idő fejleszteni. Mivel nem az első játéka a csapatnak ezt azért lehet előre sejteni. Nyilván több szálon folynak a fejlesztések, és csomó új emberke van, de csak van ott egy senior, aki az elején megmondta, hogy srácok ebből így nem lesz 2011 márciusára BW minőségű játék. Csak épp mindenki leszarta.
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
leviske
veterán
Kérdés, hogy megérte-e volna halasztani a játékot egy évvel, a ME3 és a TOR nyakába, csak hogy növeljék a helyszínek számát, miközben úgyis csak egy város közvetlen környezetében történik az egész?
A harcrendszerrel meg nemigazán tudtak volna mit csinálni 1 év alatt. A Mass Effect kapcsán is kellett a felhasználók visszajelzése, hogy a második rész már összeérettebb legyen ilyen téren.
-
vhunor
őstag
Az van, hogy van a világ egyik legnagyobb kiadója, aminek van éves pénzügyi terve, meg kiadási naptára stb, amihez hozzáigazítanak csillió más folyamatot, és nem a fejlesztő fogja eldönteni (még a bioware sem), hogy mikor kerül a boltokba a stuff, hanem aki a cehhet fizeti.
-
h-yle
addikt
Ez eddig szép és jó, nem is arról van szó, hogy Senior Designer Tóth Béla kiadás előtt egy hónappal beröffenti a budget meetingen, hogy ezt bizony el kéne csúsztatni 1.5 évvel.
Hanem a kezdetektől úgy kellett volna ütemezni a projekteket, hogy erre meglelelő időt tudjanak szánni a fejlesztők. Alig másfél év után követte az eredeti részt a II, úgy, hogy gyakorlatilag az egészet újraírták (engine, harcrendszer stb...), és közben még egy nagyobb kieg is volt hozzá.Itt arról van szó, hogy elkapkodták a fejlesztést és ez látszik is a végeredményen. Amit nem szoktam meg a BW-től. Mindössze ezt furcsállom, hiszen ha egy futószalag csapatról lenne szó (pl.: Treyarch, Traveller's Tales, Telltale stb...) akkor ez még rendben is lenne, hiszen majd belejönnek az új franchise-ba, de itt nem erről volt szó.
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
[CsuCsu]
őstag
Hát, most a Witcher 2 elég magasra tette nekik a lécet mit ne mondjak. Van egy olyan sanszom, hogy inkább a marketingre bízzák a dolgot egy jobb játék fejlesztése helyett.
Tudniillik az EA-nek (és a DA-nak) sokkal erősebb marketingje van, mint az Atarinak és így a sz*rt is el lehet adni.De attól még remélem, hogy nem tojják le az erős konkurenciát és összeszedik magukat, mert ez így elég szánalmas.
-
Wolverine
félisten
-
leviske
veterán
Ha alapból az lett volna a cél, hogy a lehető legkevesebb helyszínt kelljen megtervezni, akkor meg lehetett volna írni a történetet úgy is, hogy egy az egyben csak a városban játszódjon az egész és a Wounded Coastba, Sondermountba és a mélyutakba ölt erőt lehetett volna a városba ölni.
Mind1, nem akarom Őket védeni, mert még nekem is tudtak csalódást okozni, függetlenül attól, hogy én felkészültem a negatív változásokra.
A lényeg az, hogy a harmadik részben nagy potenciál van, szóval azt csak akarva lehet elszúrni.
-
Vistaboy
veterán
Ahogyan a Mass Effect 3 topikban is írtam vala: A Dragon Age 2 után a harmadik rész csak akkor fog érdekelni, ha a ME3 nem esik bele a DA2 hibájába, mert ha még egy olyan színvonalú játékot adnak ki a BioWare-esek, akkor leshetik, hogy megveszem a DA3-at.
Viszonyításképp: A DA2-t egyszer végigvittem, de már a harmadik Act elején annyira untam, hogy kizárólag csak a teszt miatt játszottam vele. Azóta újrakezdtem, mondom hátha másképp alakul a véleményem, de már pár pálya után meguntam.
Ezzel szemben az Origins-t mind a mai napig végig tudom játszani újra és újra, nem unom meg. Kérdem én: ha egy kiadó ilyen frankó játékot képes készíteni, akkor miért kellett nekik elcseszniük a második részt?
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
leviske
veterán
(#23) Szasinka: Igaz. Nehezen tudom elképzelni, hogy hogy tudtak volna a második részből még kevesebbet kihozni, mondhatni az összes második részben rejlő lehetőséget áttolták a harmadik részbe.
(#24) Vistaboy: +1, ha a ME3-t el tudják qrni, akkor már túl sok esély nincs rá, hogy pont a DA3-al szedik össze magukat.
-
[CsuCsu]
őstag
válasz Wolverine #18 üzenetére
A marketingre a kiadó adja a pénzt és ők is intézik. Mióta a játékok nem garázsokban készülnek 3-4 ember által, azóta ez így van (max 1-2 kivétel akadhat, a kötekedők kedvéért).
A játékosok véleménye egy dolog, de akik a kritikák alapján ítélnek (manapság azok sem megbízhatóak, fizetnek a kiadók a jó pontszámért) azok csak egy töredéke a vásárlóknak, . A nagy tömeget a reklámok befolyásolják. Ezért van az, hogy pár elég suta játékot milliók vesznek meg. Ott is a játékosok/kritikusok véleménye döntött?
Beteszek egy 15 másodperces videoba 4 üvöltő sárkányt 8 pucér csajjal a hátukon, mindezt a Super Bowl alatti reklámok közé és kész is a (több) milliós eladás. A terméknek meg elég csak épp annyira jónak lennie, hogy ne arról szóljon a fél internet, hogy förtelmesen sz*r.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt azért érdemes elemezni, hogy a Bioware nem felejtett el játékot fejleszteni. A Dragon Age 2 egy új koncepció alapján született meg. A cél, hogy minél nagyobb játékosbázist nyerjenek meg vele. Az egyszerűsítés lényegében ezt célozta meg.
Az eladások alapján persze nem biztos, azt érték el amit akartak. A PC-s eladások tekintetében 10 hét alatt jóval több DA2 fogyott, mint DA1. A konzolos eladásoknál viszont kevesebb. Mondjuk itt pár elemzés azt is figyelembe veszi, hogy a DA első részét a konzolos közösség túlzottak komplexnek tartotta, így a DA2 már lehet, hogy nem kapott elég figyelmet, holott a Bioware pont a konzolos tábor problémáját orvosolta az átalakítással.Egyelőre a Bioware azt a konklúziót vonhatja le, hogy a DA2 PC-n siker, míg konzolon nem hozták meg az eredményt a változtatások.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Vistaboy
veterán
Én úgy emlékszem - persze tévedhetek is -, hogy a Dragon Age: Origins fejlesztését pont azzal a céllal kezdték el, hogy, ha csak megközelítőleg is, de megpróbálják feleleveníteni a Baldur's Gate rajongóinak érdeklődését. És ez sikerült is nekik, hiszen a játék sikeres lett.
A probléma abból adódott, hogy a folytatásban pont azokon a dolgokon változtattak, amit végre sikerült kemény munkával megcsinálniuk olyanra, amit a szerepjáték rajongók vártak. És bár ezzel az egyszerűsítéssel valóban nyitottak az akciójátékok irányába is, viszont hiába nyertek meg sok új játékost, ha a régiek mind kiábrándulnak a játékból.
És most ne hozzuk fel az eladásokat, hiszen sokan - közülük jómagam is - úgy vettem meg a játékot, hogy bíztam a fejlesztőkben, és nem hallgattam mások negatív kritikáira. Viszont miután nagy nehezen, a kezdeti lelkesedést követően egyre inkább unalomba fulladva végigszenvedtem(tük), rájöttem(tünk), hogy ha lett volna annyi eszem(eszünk), nem sietek(sietünk) a vásárlással.
Tehát bár végül is sok példány fogyott, de ha összeszámolnánk, hogy ebből mennyien vannak olyanok, akik ugyanolyan boldogok maradtak a végigjátszás után is, mint amikor átvették a csomagot, hát...
Ui.: Ez persze csak vélemény, nem vitatkozni akarok veled.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Lenry
félisten
Egyelőre a Bioware azt a konklúziót vonhatja le, hogy a DA2 PC-n siker, míg konzolon nem hozták meg az eredményt a változtatások.
ha a BioWare ezt a konklúziót vonja le, akkor a BioWare hülye, és még egyetlen DA2 játékos véleményét se hallották, és a saját fórumukat sem olvassák
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
leviske
veterán
(#27) Abu85: Egyet kell, hogy értsek Vistaboy-al, az eladásokon inkább az Origins milyensége látszik meg, mint írtad is, erre utal az is, hogy a konzolos közönség hanyagolta. Ha a második részt képesek sikerként megélni (nem csak nyilatkozatokban, hanem tényleg, fejben) a felhasználók visszajelzései ellenére, akkor a stúdió nagyon rossz irányba fejlődött az EA felvásárlás óta.
(#28) Vistaboy: Az Origins-t mikor jelentették be? 2004 vagy még 2002? Az óta kijött egy Mass Effect és BG komplexitás nélkül hozta a sikert. A ME2-t összehasonlítva a DA: O-val láthatjuk, hogy utóbbi sehol nincs közönségsiker szempontjából. Így azért máris érthető, hogy a BioWare ebbe az irányba akart elindulni és szerintem nem is tették rosszul, csak a kivitelezés nem sikerült jól elsőre.
-
-
Vistaboy
veterán
Nézd, tudom, hogy a mai világban minden a pénz körül forog. Ha nem így lenne, akkor sem a fizetős DLC-k, sem pedig a félórás TV műsort 10 percenként megszakító negyedórás reklámbetétek nem léteznének. De jó is lenne...
De tegyük fel, hogy a fejlesztők helyében kivételesen a józan eszünkre hallgatunk, és nem a minél nagyobb bevétel - és ezzel járó prémium - elérésére törekedünk. Tudom, lehetetlenség, de mégis. Ha tényleg azt akarom, hogy mindkét tábor boldog legyen, akkor nem keverem össze a két játékot egymással.
A Mass Effect széria maradna RPG-elemekkel vegyített akciójáték, a Dragon Age sorozat pedig szerepjáték. Tudom, már az Origins is messze volt az igazi értelemben vett szerepjátéktól, de mégis volt benne valami, ami megfogott. A DA2-ből pont ezt hagyták ki, mert meg sem próbáltak szerepjátékot készíteni belőle, első helyen az akció volt, és azt RPG-sítették, mert a Mass Effectnél ez bejött. Hát, itt nagyon nem.
Ha nem lenne külön akciójáték és szerepjáték kategória, akkor megoldható lenne a stílusbeli változtatás élesben, váratlanul is. De ha már egyszer valamit elindítok az egyik irányba, akkor nem szerencsés ezen menet közben változtatni. Vagy ha már meg akarom tenni, akkor legalább megkérdezem a játékosokat is erről, hogy mit szólnának egy esetleges játékmenet módosításhoz?
Állítom, ha a BioWare fórumán leírták volna az elképzeléseiket még a játék fejlesztésének kezdetén, miszerint egy végletekig leegyszerűsített, szimpla akciójátékot kívánnak készíteni DA2 néven - persze nem így fogalmazva, de átjött volna az értelme -, aminek ráadásul az ég adta világon semmi köze nincs az Origins-ben megismert és megszeretett karaktereinkhez, nem tudom, ki örült volna neki.
MOD: Például nem tudom, ki hogy van vele, de ha kiderült volna, hogy a Mass Effect 3-ban egy vadidegen katonát kell irányítanunk és a Földön fogunk harcolni a Reaperek ellen, miközben néha hallunk valami hírt Shepard parancsnok és csapata viselt dolgairól, és esetleg látunk valakit távolról...
...hát, az tuti, hogy azonnal mondanám le az előrendelésemet.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A folytatásra azért változtattak, mert kevés a hardcore szerepjátékos. Jó dolog kielégíteni a hardcore rajongók igényeit, de mi lesz a projekt nyereségével? A Dragon Age első része anyagilag nem volt átütő siker. Sokkal többet vártak tőle, főleg PC-n. Konzolra tudták, hogy elbaszarintották, mert az a komplexitás nem egyszerűsíthető le kontrollerre. Aki játszott a DA1-gyel PC-n és utána konzolon az érti, hogy miről beszélek. Nagyon sokban különbözik ugyanaz a játék. A DA2 ezt akarta elkerülni. A konzolos közösséget kell kielégíteni, mert ők vannak többen, sokkal többen. A hardcore rajongók nem számítanak ... -200 ezer ember az eladásban. Nem nagy ügy. Milliókat szerezhetsz helyettük konzolon.
Másrészt a Dragon Age 2 meglepetésre pont PC-n sikeres. A 10 héten belüli eladásokat tekintve sikeresebb, mint az előd.Azon persze lehet vitázni, hogy az első résznek ebben mekkora szerepe van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Counterpoint
csendes tag
Nem tudom, hogy a pc-s eladasok hogyan alakulnak, de osszesegeben nezve nagy bukas lett a masodik resz. Az elso hetet leszamitva durvan alulmaradt az eloddel szemben ([link]). Kulon a pc-s eladasokra van linked esetleg?
(kozben talaltam par adatot, [link] [link], ezek szerint pc-n is alulmaradt idaig: 266192 / 391800)
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Counterpoint #35 üzenetére
A 10 héten belüli eladásokat nézd, mert a DA1 több éves. 10 héten belül a DA2 jobban teljesít.
A konzolon elmaradt az eladás a DA1-hez képest. Még 10 hetes viszonylatban is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
A Mass Effect -ha minden igaz- a 3. részt követően egy rövid pihenőre megy (gondolom 2014 előtt már nemigen tér vissza, bár aztán nem tudom), addig is szükség van egy játékra, amivel a közönségét elérhetik. Miután a Dragon Age az Origins formájáben nem lett akkora kasszasiker, mint a ME és hozzávetőlegesen valószínűleg mégis többe került (ha a szinkronhangokat nem számítjuk), akkor nem nagy áldozat, hogy a sorozat második felvonásával már az említett közönséget akarták inkább megtartani.
Egyébként, ha leírták volna a BW fórumon anno, hogy egyszerűsítenek a Mass Effect-en és csomó RPG elemet kiszednek a második részre, a tagok toporzékoltak volna. A ME2 ennek ellenére siker lett. De nézzük más szempontból is, ha azt teszik amit írtál és még hallgatnak is a fórumozó felhasználók szavára: ott a Blizzard, ami ezt tette, semmit nem nyúltak hozzá a SC-hoz, szimplán folytatták a 10 éve abbahagyott sztorit. Siker lett? Megérte? A nagy fanok többsége maradt az első résznél, mert az az a rész, amit megszeretett. Ennyit értek tizen-/huszonakárhány millió potenciális vevőnek számító hardcore felhasználóval.
Persze ez nem azt jelenti, hogy én amellett állok, hogy ezt a játékot így kellett megcsinálni, vagy örülök, hogy a társaink közül csak 3 van, akivel egyáltalán összefutottunk az Origins során, de tény, hogy manapság a rövidebb és akció dúsabb történetre van igény, awsome-faktoros harcrendszerrel. (És azért azt is meg kell vallani, hogy vannak pontok, amiben a játék tényleg pozitív irányba fejlődött az elődhöz képest.)
-
Wolverine
félisten
-
leviske
veterán
válasz Wolverine #39 üzenetére
Ezért is nem azt írtam, hogy a franchise el lesz temetve, hanem, hogy rövid pihenőre megy. Talán még a fejlesztők sem döntötték el, hogy a 3. rész után egy MMO jön, vagy egy újabb trilógia. Bármelyik utat is választják, több időt fog igénybe venni, mint az eddigi folytatások. (Ha korainak tartottad a 2014-et, akkor bocs, félreértettelek. )