A Dragon Age II tesztje

Értékelés

Ezt a játékot nem lehet szimplán csak egy számmal értékelni, annál sokkal bonyolultabb a dolog. Ahhoz, hogy teljes képet kaphassunk a Dragon Age II-ről, kétféle nézőpontból kell azt megvizsgálnunk. A BioWare elképzelése az volt, hogy egyesíti a Dragon Age: Origins, valamint a Mass Effect 2 játékok előnyös tulajdonságait, és a kettőt egybegyúrva egy olyan programot hozzon létre, amivel mind az akció- mind pedig az RPG játékok szerelmesei szívesen játszanak.

Az általam itt leírt értékelés egy olyan szerepjátékostól származik, aki már több száz órát játszott a Dragon Age: Origins, Awakening és Mass Effect 2 című BioWare játékokkal, és ezért nagyon csalódott a Dragon Age II végigjátszását követően. A program tovább erősítette a demó, valamint az általam korábban írt hírek során már sejthető dolgot, miszerint a Dragon Age II pusztán egy szép grafikával megáldott, látványos, pörgős játékmenettel rendelkező, szimpla akciójáték lett. Aki egyszeri kikapcsolódásra vágyik, vagy netán csak szörnyeket szeretne hatalmas kardokkal irtani gondolkodás és taktika nélkül, annak tökéletes a játék, ha valamiben, ebben biztosan nem kell szégyenkeznie.

Viszont mindazok, akik a Dragon Age folytatását várják a játéktól, csalódni fognak - márpedig általában a folytatásokat jelzik kettes számmal, néha pedig az előzményt, de itt arról sem lehet beszélni -, ugyanis szinte semmiben nem hasonlít a Dragon Age II az Origins-ben megismert játékra, maximum hogy itt is darkspawn-okat kell ölni, és találkozunk pár ismert szereplővel. Viszont az Origins történetéről semmi újat nem tudunk meg, egyedül Flemeth, valamint az ő kis trükkje az, ami felkeltette az érdeklődésemet, és ami valószínűleg azt is jelenti, hogy lesz Dragon Age III is.

Értékelés
4
Játékmenet:
Az egész játékot lebutították. A készítők azt akarták elérni a változtatásokkal, hogy azok számára is élvezhető legyen a Dragon Age II, akik eddig még nem játszottak RPG játékokkal. Viszont így az első rész szerelmesei teljesen arcul lettek csapva, mert pont azokat a részeket szedték ki a programból, ami a Dragon Age: Origins című játékot olyan sikeressé tette. Például a karakterek öltöztetését, vagy a szabadon választható harcstílust, de megemlíthetjük a teljesen lineáris, többszöri végigjátszásra majdnem alkalmatlan játékmenetet is. Egyszeri játékra teljesen megfelelő, amennyiben meg akarjuk ismerni a Dragon Age: Origins történetéből eddig kimaradt pár izgalmas részletet, úgy jót szórakozhatunk vele, azonban hosszútávra senki ne tervezzen, ahhoz nincs elég tartalommal ellátva.
5 Hangulat:
A játék hangulata tűrhető. Elsősorban a kidolgozott grafikának, valamint az itt-ott derekasan megvalósított történeti szálnak köszönhetően el lehet vele ideig-óráig szórakozni. Ha importáljuk mentésünket az Origins-ből, akkor néhány küldetés során pár ott megismert szereplővel is összefuthatunk, akiknek sorsáról annak idején mi döntöttünk. Viszont az hatalmas negatívum, hogy egyedül csak pár szóban hallunk itt-ott utalást a Fereldenben történtekről, nem ártott volna valamilyen módon összekötni a két játékot, ha már második résznek írták.
9 Grafika:
Véleményem szerint a grafika menti meg a teljes csődtől a játékot. Megfelelő videokártyával DX11 módban is futtatható a program, ami valóban gyönyörű effekteket eredményez (Bár a tesszellációt nem a legjobban oldották meg, a szereplők lába belelóg a kiemelkedő járólapokba). Mivel a DX11-es kódot az AMD írta, így nVidia kártyákkal gyakorlatilag képtelenség normális FPS értéket elérni, ezért nekik javasolt DX10 vagy DX9 módban futtatni a programot. A nemrég kiadott nagy felbontású textúrapakk szintén AMD munka, és tapasztalatom szerint nem túlzás, hogy kell hozzá az 1GB videomemória, ugyanis hajlamos úgy is töltögetni.
7 Hangok:
A játék hangzásvilága elég jól sikerült, az effektek szépen szólnak, a karaktereket megszólaltató szinkronszínészek is jól végezték a dolgukat, valamint a zenék is meglehetősen hangulatosra sikerültek. Összességében elfogadható, viszont az Origins hangzásvilágától elmarad, különösen a zenék, amik annak idején nagyot dobtak a hangulaton, itt viszont már valamiért nem jön át az érzés.
6 Összességében:
Mint ahogyan fentebb már írtam is, ennek a játéknak egyetlen nagy hibája van. Nem lett volna szabad Dragon Age II néven kiadni, ugyanis ez nemcsak hogy nem folytatása az Origins-nek, de történet szempontjából sincs semmi köze hozzá. Ez egy teljesen más sztori, más hősökkel, más helyszíneken, egyedül csak az éjfattyak, démonok és egyéb ellenséges teremtmények tűnnek ismerősnek. Mindezt tetézi a jócskán lerövidült játékidő, a lineáris sztori miatt nagyon alacsony újrajátszhatóság, nem is beszélve a teljesen leegyszerűsített, inkább hack & slash játékokra emlékeztető játékmenetről. Ha nem Dragon Age II lenne a játék címe, hanem mondjuk "Dragon Age tales: The Hero of Kirkwall", akkor simán kapna tőlem 8 pontot. Mert minden hibája ellenére egy szép grafikával rendelkező, egyszeri végigjátszásra tökéletesen alkalmas akciójátékról van szó, amibe a fantasy környezet miatt némi RPG elemet is csempésztek. Azonban a hangsúly kétségtelenül a látványos daráláson van, aki szereti az akciójátékokat, az garantáltan jól fog szórakozni. Szerepjátékosok viszont kerüljék el messzire, egyszer végig lehet vinni, de utána garantáltan csak a polcon fog heverni.

Végezetül engedjetek meg egy személyes megjegyzést: az akciójátékok szerelmeseit, valamint az egyszerűbb irányítást kedvelőket ne hagyja befolyásolni az én véleményem. Mint mondottam, az értékelést kizárólag szerepjátékosként és Dragon Age: Origins rajongóként készítettem. Aki csak egy szép grafikával rendelkező akciójátékkal kíván játszani, aminek segítségével megtanulhatja a szerepjátékok alapjait is, annak a Dragon Age II tökéletes választás.

Azóta történt

Előzmények