A Dragon Age II tesztje

Beállítások és grafika

A program feltelepülését követően egyből a grafikus beállítások felé vettem az irányt. Kíváncsi voltam, hogy a vadonatúj HD 6870 kártyámmal képes leszek-e kihasználni a játék maximális beállításait, melyekhez alapkövetelmény egy DX11-es VGA kártya megléte.

Nos, tapasztalatom szerint a DirectX11-nek semmi különösebb előnye nincs a Dragon Age II-ben. Ugyanis olyannyira csekély mértékű különbség van látványban a DX10 és DX11 mód között, hogy nem érdemes beáldozni az amúgy sem kimagasló FPS értékek majdnem felét azért, hogy néhol láthassunk néhány tesszellációval lekerekített rücskös sarkot, valóban kiemelkedőnek tűnő járólapokat, göcsörtösebbnek tűnő fákat és ütött-kopott, nem nyílegyenes szélű oszlopokat.

DirectX11, minden maximumra húzva

Én egy Intel Core i7-920 processzorral és 6GB RAM-mal megtámogatott AMD Radeon HD 6870 1GB videokártyán futtattam a játékot. És azt kell mondjam, hogy nálam a Dragon Age II DirectX11 módban, 1920x1200-as felbontás mellett, minden beállítást maximumra tolva, még látványjavítók alkalmazása nélkül is bizony érezhetően akadozott. A FRAPS mérései szerint átlag 20 FPS környékén mozgott ilyenkor az eredmény, ami bőven játszhatatlan kategória. Az AMD által kiadott 11.4-es preview driverrel javult a helyzet, akkor már átlag 30 FPS volt az eredmény, ám még mindig nem volt tökéletes, hiszen néhol leesett az érték olyan szintre, hogy ismét szaggatást tapasztaltam.

DirectX10, minden maximumra húzva

Ha kikapcsoltam a DirectX11-et (Very High helyett High beállítás az opciók között), akkor a sebesség már egyszer sem esett 50 FPS alá, még 4xAA és 16xAF használatával sem. Ahogyan a mellékelt képeken is láthatjátok, gyakorlatilag csak a talajon lehet felfedezni szembetűnő különbséget a DX10 és DX11 mód között. Meg a karaktereken pár effekt talán jobban előjön, de semmi olyasmi, ami miatt megérné a sebesség megfeleződését.

Viszont a BioWare által nemrég kiadott textúrapakkot érdemes feltelepíteni, már amennyiben rendelkezünk legalább 1GB videomemóriával, ugyanis ez valóban látható különbséget jelent az alapállapothoz képest. Az alábbi képeken ezt illusztrálom:

Nagy felbontású Textúrapakk nélkül

A felső képen láthatjátok az alapállapotban elérhető legjobb minőségű textúrákkal rendelkező grafikát, ezt abban az esetben használhatjátok, ha nincs legalább 1GB RAM a VGA kártyátokon. Amennyiben viszont rendelkeztek olyannal, úgy ez a látvány fogad titeket a "Hi-resolution textures" opció bekapcsolása után:

Textúrapakk telepítve és aktiválva

Mindent összevetve tehát a DirectX11 addig hanyagolható, amíg nem érkezik vagy egy újabb driver, esetleg patch, ami kiküszöböli ezt a magas FPS visszaesést. Azonban nem kell aggódni, mint láthattátok, DirectX10 alatt mindent maximumra húzva már egy rossz szavunk sem lehet a grafikát illetően, ráadásul így még játszható sebességet is kapunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények