Hirdetés

Watch Dogs – PS4 Teszt

Hirdetés

Hype-al duzzasztott elvárások

A 2014. május 27-én megjelent Watch Dogs kapcsán nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a játékot majdnem két évvel korábban jelentette be a Ubisoft. A hosszúra nyúlt várakozási időbe persze komoly szerepe van, hogy az eredetileg az új generációs konzolok nyitó címei közé ígért játék megjelenését az utolsó pillanatban alaposan el is csúsztatta a kiadó. Lenyűgöző bemutatkozó videója és a kimódolt rendszerességgel érkező trailerek, in-game videók azonban olyan látványvilággal kecsegtették a sandbox akciójátékra, amúgy is fogékony gamer tömegeket, hogy az év leginkább várt játékainak dobogóján biztos helye van, illetve volt a PC-re és mind a leköszönőben lévő mind az új generációt képviselő nagykonzolokra kiadott programnak.

Az már a premier előtt világossá vált ugyan, hogy a kiadó eredetei, konzolos képminőséget érintő ígéretei nem fognak teljesen egybe esni a végső valósággal, legalább is ami a konzolos változatokat illeti. Ennek ellenére a kiadónak igencsak bejött a hosszan kitartott Hype, legalább is saját állításuk szerint minden idők legsikeresebb nyitó napját mondhatja magáénak a Watch Dogs. Az már egy másik kérdés, hogy a játék indításához elengedhetetlen UPlay, a franciák már többször csúfosan leszerepelt és folyamatosan farigcsált internetes azonosítós DRM megoldása ismét szétesett a játékosok rohamától. A PC-s gamerek jó része nem tudta elindítani az adott esetben már hónapokkal korábban előrendelt és végre kézhez kapott játékát, de még PS4-en is csak többszöri nekifutásra sikerült működésre bírni a forgalmazótól kapott teszt példányt.

Amint azonban sikerült bejutni a Watch Dogs világába, nem kellett neki sok idő ahhoz, hogy magával ragadjon sajátos hangulata. Az a hangulat, ami egy adatvédelmi ombudsman vagy egy kissé paranoid személyiségi jogi aktivista rémálmába, egy nagyon szoros kormányzati kontroll alatt tartott nagyvárosba helyezi a játékost.

Kétségtelen, hogy a Watch Dogs digitális Chicago-jának látványvilága konzolon ugyan némileg elmarad – és PC-n komoly hardware beruházás kell a maximális grafikához – a két évvel ezelőtt döbbenetet okozó videóban demózott minőségtől. Lehet persze mondani olyan PS4 játékokat, melyek valamilyen részletükben látványosabban használja ki a hardware lehetőségeit de egészében, és főleg a játékot játszva és nem csak kívülről a grafikai részleteket vizsgálgatva nagyon rendben van a Watch Dogs fizimiskája. Úgy érzem, hogy bár az a hype keltette elvárás, hogy itt ugorják meg a next-gen konzolok amit a grafikában meg tudnának ugrani nem teljesült ugyan, de ettől még egy kiemelkedő vizuális környezetet kínáló címet kaptak a játékosok.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények