Tinkertown teszt

Egy újabb kalandjáték, amely a Minecraft, a Stardew Valley, vagy épp a Terraria nyomdokaiba készül lépni, vajon sikerül majd neki?

Ez később még jó is lehet

Magam is nagy rajongója vagyok a végtelen lehetőségeket nyújtó építegtős kalandjátékoknak. Felnőtt fejjel is sokkal több órám van a Minecraftban, mint amennyit egészséges lett volna beletenni, sőt még közös szerveren is tengettem az időmet az ismerőseimmel. Aztán jött a Stardew Valley, békésen rendezgettem a kis farmomat, és bár utólag belegondolva nem tudom miért, de nagyon megnyugtató volt játszani vele, és a Tinkertown ez utóbbira hasonlít leginkább. Így amikor elérkezett a lehetőség, hogy tesztelhessem a a játékot, boldogan dobtam el a Diablo IV-et, hogy kicsit ismét pixelnyugalomba kerüljek. Aztán ez a lelkesedés ahogy jött, úgy tűnt el hirtelen, és váltotta fel az értetlenség és az érdektelenség.

Félreértés ne essék, maga a koncepció nem rossz, de tekintve, hogy nemrég lépett át az early acces státuszból 1.0-ra, ami azt jelenti, hogy a fejlesztők szerint eljött az a pillanat, amikor a játék már figyelmeztető feliratok nélkül is megáll a lábán, mégis sok hiányossággal küzd a játék. Maga az irányítás egyszerű, hiszen a klasszikus WASD gombos közlekedést kapjuk, space segítségével ugrunk, bal egérgombbal csapkodunk az eszközeinkkel, míg a jobb egérgombbal tudunk interakcióba kerülni dolgokkal. A tárhelyünkhöz a TAB segítségével férünk hozzá, és a kategória játékaihoz képest már a kezdetekkor egészen nagy tárolási kapacitással rendelkezünk.


[+]

Történetből sokat nem kapunk, viszont már az induláskor belebotlunk egy furcsa csuklyás manusba, aki mindenféle feladatokat osztogat nekünk. Ezen küldetések során férünk majd hozzá a később fontos szerepet betöltő eszközökhöz, például a varázsgömbhöz, mely a térképhez való hozzáférés egyetlen módja. Talán ez volt az első pont, ahol felhúztam a szemöldököm… Hiszen nem elég, hogy csak itt, ezen a fix ponton látom, hogy majd merrefelé kéne kalandozzak, de se zoomolni nem tudtam benne, se jelöléseket elhelyezni, csak a játék által előre meghatározott jelölések működtek. Voltaképpen azon kívül, hogy rá tudok pillantani, semmilyen más lehetőséget nem ad. Ez csupán azért problémás, mert már az első elérhető területen is könnyen eltévedhetünk tájékozódási opció nélkül, arról nem is beszélve, hogy sok helyen a folyamatosan rendelkezésünkre álló kistérkép sem funkcionál. Aztán ahogy egyre több küldetést vállaltam el, úgy derült ki, hogy bizony ezzel teljesen ellehetetlenítem a saját játékomat, mivel ezek paneljei konkrétan kitakarják a képernyő felét.


[+]

Ha ez nem lenne elég, a küldetések leírása is pontatlan, például mikor a csuklyás barátunk elküldött, hogy szerezzem vissza a varázskönyvét, azt mondta, hogy a területen található kazamata környékén kutassam át a dobozokat és hordókat, mert szerinte az egyikben lesz. Természetesen nem volt ott, sőt, a teljes felfedezhető erdő egyik dobozában vagy hordójában sem volt, és csupán internetes segítségkérés után derült ki, hogy valójában teljesen más a megoldás. Bár a játékban a legtöbb dologgal interakcióba tudtam lépni, vagy szét tudtam kaszabolni, a kazamatákba való bejutás módja nincs jelölve, nem tudtam egy ajtón keresztül mondjuk bemenni, hanem minden fajta instrukció nélkül neki kellett futnom egy bejáratnak tűnő valaminek, és hirtelen bent voltam. A kijutás még nehezebb, hiszen ott a kijáratot sem láttam, csak sejtettem, hogy ott van.


[+]

Azért természetesen van bőven szerethető oldala is a játéknak. Tudom, szubjektív, de szerintem kifejezetten aranyosak a zenéi, és a pixeles megjelenés is jól áll neki. A napszakok dinamikusan változnak, a naplementét farkasvonyítás, a hajnalt pedig kakaskukorékolás jelzi. Természetesen napnyugtától napkeltéig szörnyek lepik el a környéket, azonban a korábban említett játékokkal ellentétben itt nem olyan félelmetes az éjszaka, mint várnánk, szóval nyugodtan lehet kalandozni éjjel is, bőven leküzdhetőek az ellenfelek, és sok hasznos alapanyagot nyerhetünk ki belőlük. A természet adta erőforrások viszont korlátozottak, a szörnyekkel ellentétben nem teremnek vissza, így érdemes megfontoltan beosztani, amit megszereztünk. A begyűjtött zsákmányokból tudunk elérni élettöltő, és buffokat adó élelmiszereket, fejlesztéseket, jobb eszközöket, páncélzatot, illetve bázist is építhetünk magunknak, és ezek funkcionalitása illetve kinézete is leginkább a Stardew Valleyt idézi. Van lehetőségünk saját termesztésű alapanyagokhoz jutni, de valójában ez a teszt alatt nem tűnt szükségszerűnek. Meglepő, és előfordulhat, hogy később változtatnak rajta, hogy sem a karakterünk nem tud elfáradni, csak sérülni, illetve az eszközeink jelenleg sérthetetlenek, így a használat során nem kopnak, harc közben pedig nem törnek össze. Ez jelenleg megkönnyíti a játékot, de csökkenti a kihívás mértékét. A teszt során én egyedül játszottam, de maga a játék alapvetően inkább multiplayer, elég csak a trailert megnézni, és az építgetés, valamint a felfedezés is biztosan szórakoztatóbb csapatosan, de egyedül sem kihívás.


[+]

A Tinkertown PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One konzolokra jelent meg.

Összegzés

A Tinkertown alapvetően nem tud újat nyújtani azoknak, akik a Minecraft, a Stardew Valley vagy a Terraria világában már otthonosan mozognak, viszont sok bosszúságot okozhat a kiforratlanságával. Kellemes pixelgrafikája, s hangulatos zenéje mellett sajnos még sok olyan hibája van, amely a játékélményt elronthatja sokak számára. Szerencsére a fejlesztők folyamatosan dolgoznak a játékon, gyakran érkeznek frissítések, így valószínűleg a teszt során felsorolt negatívumok idővel javulni fognak. Maga a koncepció egyébként teljesen rendben van, amennyiben egy kalandosabb Stardew Valley volt a cél, viszont valószínűleg az early acces felirat még bőven elférne rajta. Mivel alapvetően egy kooperatív játékról beszélünk, így a zsáner kedvelőinek pár estére közös kikapcsolódást jelenthet, amennyiben nem túl magasak az elvárásaik.

A Tinkertown legfőbb pozitívumai:

  • Aranyos pixelgrafika, hozzá párosuló hangulatos zenével;
  • a játék alapvetően multiplayer, így együtt is lehet benne kalandozni;
  • folyamatos frissítéssel javítják a játékot;
  • rengeteg lehetőség a bázisépítés során;
  • a leghasznosabb fegyverünk egy bumeráng.

A Tinkertown legnagyobb hiányosságai:

  • Kidolgozatlan térképrendszer;
  • pontatlan, vagy hibás instrukciók a feladatok során;
  • a szörnyek viselkedése kiszámítható, nem jelenteknek kihívást;
  • a kazamaták bejáratai és kijáratai nincsenek egyértelműen jelölve.

Azóta történt

  • Dave the Diver teszt

    Vajon mi vár ránk az óceán mélyén? A Dave the Diver világában elsősorban a lehető legfrissebb sushi-alapanyagok, igaz, annak megszerzése nem feltétlenül könnyű dolog.

  • Wizard with a Gun teszt

    A Galvanic Games jóvoltából újabb online sandbox-túlélő játékkal gazdagodott a játékpaletta, amiben sokkal, de sokkal több van, mint elsőre gondolnád.

Előzmények

  • Minecraft Legends teszt

    A Minecraft bő évtizede a világ legnépszerűbb játékai közé tartozik – mellékszálait mégis hamar elfelejti a világ. Vajon mit tud villantani a valós idejű stratégiává alakított kockavilág?

  • Anno 1800 Console Edition teszt

    Újkori városépítés és mély gazdaságmenedzselés, egyszerre az Óvilágban és az Újvilágban – az Anno-sorozat végre konzolon is megmutatja, hogy mit tud.

  • Potion Permit teszt

    Klinika a város szélén – radikálisan kevesebb dráma, viszont sokkal több gyönyörű pixel kíséretében, mint amit anno a tévében lehetett látni.

  • Rick Henderson teszt

    Világűr, aszteroidák és végtelen hullámokban támadó ellenség. Szokatlan helyről érkezett a legújabb indie lövöldözős játék, de mi baj lehet, ha kipróbálunk egy újabb hasonló produkciót?