The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online

...

Talán a The Elder Scrolls széria az, amelyet nem kell egyetlen videojátékok világában jártas egyénnek sem bemutatni. Az immáron két évtizede piacon lévő franchise boldogan eltöltött órák százaival gyarapította a játékosokat, szinte minden eddigi epizódja díjak tömkelegét nyerte el és lett megválasztva Év játékának. A sorozat leginkább a 2002-es harmadik rész, a Morrowind óta lett igazán híres. A Morrowind kijelölt egykoron egy útvonalát, és bár a sorozat hatalmas változásokon ment keresztül, mindvégig hű maradt az alapkoncepcióhoz - egészen a The Elder Scrolls Online-ig. Egy leginkább erősen single player orientált franchise-t nagyon merész és rizikós vállalkozás MMORPG-be átültetni.

Sok rajongó eljátszadozott a gondolattal, hogy milyen jó lenne egy az egyben átültetni egy Obliviont vagy Skyrimet egy MMO-ba, pontosabban megáldani ezeket a játékokat többjátékos móddal, ahol a sorozathoz méltó történet, szabadság és harcrendszer kapna helyet. Igény tehát volt az Elder Scrolls Online-ra. A játék fejlesztése 2007-ben, azaz nagyjából a Skyrimével egy időben vette kezdetét és nem egészen a Bethesda Softworks, hanem az erre a célra megalakult Zenimax Online Studios áldásos munkájának köszönhető a program. Ez által várható volt, hogy a játék nem fog teljesen igazodni az elődökhöz.

...

A történet mintegy ezer évvel a Skyrim, de még így is több száz évvel az elődök történései elé kalauzol el minket, egy sokkal romantikusabb korszakba, ahol hősök születtek, majd buktak el, szövetségek alakultak egy közös cél érdekében, valamint ádáz csata dúlt a legfőbb gonosz ellen. Az egész kontinens háborúban áll, a háttérben pedig az előző királyi család kihalása áll. Pontosabban több száz éve nem volt már császár a trónon, a kancellária pedig nem olyan erős, hogy egyben tarthassa a Birodalmat. A külső fenyegetés sokkal nagyobb, amit csak maga a császár tud kezelésbe venni, viszont az egyik fő kritérium, hogy a Rubin Trónon ülő uralkodónak Alessia leszármazottjának kell lennie. Sok-sok évvel ezelőtt Saint Alessia volt az, aki felszabadította az Ayleidek uralma alól az embereket, halálos ágyán pedig szövetséget kötött Akatosh-sal, az idő sárkányával. Alessia lelke az Amulet of Kings részévé válik, Akatosh pedig az Imperialok főistene lesz, aki megvédi egész Nirn-t az Obliviontól, mindaddig, amíg méltó császár ül a trónon. Alessia leszármazottait nevezik Dragonbornoknak (a szó jelentése a sárkány szent vére által megáldott), a nyaklánc pedig csak az ő nyakukban marad meg.

Mivel nincs császár a trónon, hogy Alessia által köttetett szerződés érvénybe lépjen, a jelenlegi kancellár, Abnur Tharn megidézi a dominancia és rabigába hajtás daedra hercegét, Molag Balt, hogy a segítségét kérje Cyrodiil megvédésére. A művelet során egy hatalmas energiakitörés söpört végig egész Nirnen, a legtöbb mágus vagy szörnyethalt, vagy megőrült. Molag Bal addig sosem látott daedra sereget küldött a kancellár mellé, élükre pedig a hírhedt nekromantát, Mannimarco-t állította. Imperial City védelmét így az embereken felül daerák és felélesztett élőhalottak is el fogják látni.

Mi itt csöppenünk a képbe, ahogy rabként vonszolnak többedmagunkkal Mannimarco elé, hogy egy misztikus tőr segítségével Molag Bal oblivioni börtönébe, Coldharbourba zárjon minket. A halálnál is rosszabb sorsunkon búslakodni nincs idő, hisz' épp egy zendülés közepébe csöppenünk, nem sokkal később, pedig egy ismeretlen próféta oldalán szökünk meg.

...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények