Sky Force Anniversary teszt (Xbox One)

Modern retro

Volt idő, amikor a vertikális lövöldözős játékok műfaja az egyik legnépszerűbbnek számított a videojátékok között. A játéktermekből kinőtt, elsősorban Japánból származó stílus olyan legendákat termelt ki az évek során, mint a Radiant Silvergun, az Ikaruga, vagy éppen a Raiden sorozat. A kőkemény, villámgyors reflexeket követelő játékmenet, a szinte végtelen újrajátszhatóság és a színes sci-fi világok keveréke konzolgenerációkon át varázsolta el a játékosokat.

Sky Force Anniversary Xbox One

Ezek az idők mára elmúltak, és alig néhány cím képviseli ezt a klasszikus műfajt, amit a japán legendák helyett többnyire inkább az indie fejlesztők tartanak életben (kivétel ez alól az Xbox One exkluzív Raiden V, ami a zsáner jelenlegi egyik legjobbjának számít). Itt jön képbe a lengyel Infinite Dreams csapata, akik 2004-ben indították útjára a Sky Force szériát. A kezdetben csak mobil eszközökre elérhető játékok mára átköltöztek konzolokra is, az Anniversary alcímű részt pedig nyugodtan oda lehet tenni bármelyik kortársa mellé.

A játéknak nincs különösebben érdekfeszítő története. Adott a Nagyon Gonosz Sereg, és annak még gonoszabb tábornoka, akit nekünk kell legyőzni csúcstechnikájú repülőgépünkkel. Összesen kilenc pálya érhető el, melyek közül a későbbiek csak adott mennyiségű medál összegyűjtésével nyílnak meg. Medálokat akkor kapunk, ha sikerül az ellenfelek 70 és 100%-át kilőni, kimenteni az összes hadifoglyot, illetve ha sérülés nélkül teljesítjük az adott szintet. Ha egy nehézségi fokozaton mind a négy medált megnyitjuk, akkor megnyílik a Hard, az Insane, legvégül pedig a Nightmare mód. Mindez önmagában is sok órányi szavatosságot garantál, de még addiktívabbá válik a játék a fejlesztéseknek köszönhetően.

Sky Force Anniversary Xbox One

Harci gépünk kezdetben nem sok mindenre alkalmas – ritkán és gyengét lő, nincsenek másodlagos fegyverei, és nagyon gyenge is. A kilőtt ellenfelek után maradt csillagok összegyűjtésével fejleszthetjük e tulajdonságait. Fő- és mellék ágyúk, rakéták, lézerek, bombák és pajzsok szerepelnek a repertoárban, ezeket egyre magasabb szintre fejlesztve juthatunk tovább, és csak így juthatunk el magasabb nehézségi szintekre, ahol még több csillag gyűjthető, és így tovább. Remek érzés, hogy a kezdetben lehetetlennek tűnő pályákat vagy főellenségeket később már irgalmatlan tűzerővel söpörjük el. Ahogy egyre erősebbek leszünk, úgy válik a játék is egyre szórakoztatóbbá.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt