Resident Evil 4 Remaster teszt

Zombik helyett fertőzöttek

Furcsa mód a Capcom azt az utat választotta, hogy visszaszámolva hozza el Xbox One-ra és PlayStation 4-re a Resident Evil széria utolsó három számozott részét, melyeken persze kisebb csinosítást is végeznek. Miután mind a három epizód befutott, látva az eredményeket tényleg el lehet morfondírozni azon, hogy miért volt erre szükség, hiszen jelen tesztünk alany az, ami a legkevesebb kiegészítést kapta és a legkevésbé érződik meg rajta a törődés. 2005-ben egyébként olyan alkotások jelentek meg a Resident Evil 4 mellett, mint a Star Wars: Knights of the Old Republic II, a Republic Commando, a Brothers in Arms, a Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory, a F.E.A.R., a Quake 4, az Age of Empires III, a Call of Duty 2, a Civilization IV, a Battlefield 2, a Need for Speed: Most Wanted, a Lego Star Wars: The Video Game, a Medal of Honor: European Assault vagy a Prince of Persia: The Two Thrones. Az exkluzív címeket illetően Xbox-ra érkezett a Jade Empire és a Forza Motorsport, míg PlayStation 2-n a God of War és a Shadow of the Colossus tette tiszteletét, valamint szintén ebben az évben indult hódító útjára a Guitar Hero széria is.


[+]

Raccoon City-t rendesen megtisztították, az Umbrellának pedig befellegzett, így a világ megmenekült a zombi inváziótól. Főhősünket Leon S. Kennedy-nek azonban egy perc nyugta sem lehet, hiszen maga az elnök bízza meg egy nagyon fontos feladattal. Furcsa körülmények között elrabolták a lányát (Ashley Graham) és Spanyolországból származnak az utolsó nyomok, így Leon már utazik is a helyszínre. A helyi kopók egy kietlen vidék, dermesztő falucskájának (Pueblo) szélén eresztik szélnek, az események pedig azonnal elkezdenek megveszekedett módon pörögni, ugyanis a helyiek nem mutatják az együttműködésnek még halvány jelét sem. Inkább hősünk vérére szomjaznak, amire az emberi maradványok sokaságából, a helyi nyelvezetet bárgyún utánzó kiabálásokból és a felénk repkedő sarlókból lehet következtetni.


[+]

A közel 12 éves klasszikus annakidején Game Cube-on kilépett a behatárolt rögzített kameraállásos, ijesztgetős műfajból, hogy egy méretes lépéssel átugorjon a túlélőhorror zsánerből a harmadikszemélyű akciózásba. A nézőpont áthelyezésével, sokkal mélyebben belekerültünk az események sűrűjébe, az élethalálharcokat testközelből vívhattuk meg, ami egy másfajta élményt kölcsönzött a játéknak. A helyszíneken interakciós lehetőségek jelentek meg a különböző fejtörők mellett, átvetődhettünk az ablakokon, ládákat tologathattunk, csapdákat hatástalaníthattunk és még a létrákat is lerugdalhattuk. Az akciók közé belecsempészték a quick time event szekvenciákat, melyek egyszerű gombnyomkodással próbálták még inkább az események sűrűjébe rántani a játékost.


[+]

A lövöldözés mellett a játékmenet nagymértékben építet a gyűjtögetésre, ami részben a játékidő kitolását is szolgálta és szolgálja mind a mai napig. Rengeteg kincset tehetünk zsebre, melyek az alkalmanként feltűnő árusnál lehetnek hasznunkra. A kincseket fizetőeszközre váltva újabb fegyverekhez juthatunk, a már meglévőket fejleszthetjük, esetleg újabb kiegészítőkkel erősíthetjük. Az erős fegyverarzenál pedig nagyon jól jön a spanyol földtúró horda és a válogatott rémségek ellen, mert nem egyszer fognak az őrületbe kergetni a repkedő dinamitok és a tömegesen özönlő vadparasztok. Az egyébként precízen változatosra megalkotott cselekményvezetést értelmetlenül rontották le az olyan megoldásokkal, mint a beláthatóságot nehezítő kamerakezelés, vagy a dinamikátlan eszközmenedzsment. Fegyverváltáshoz, energiatöltéshez meg kell szakítanunk a játékot. Az okafogyott írógépes mentési rendszer helyett az egyszerűbb ellenőrzőpontok használata célszerűbb lenne.

Egy letűnt korszak szülötte

Ahogy a Resident Evil 5 esetében, úgy a négynél is elmondható, hogy az irányítás olyan szinten idejétmúlt, haldokló és egyben idegrendszer károsító, hogy az már minden határon túl megy. Bő egy évtizede ez a döcögős és bénázásra emlékeztető vezérlés egy nagyadag jóindulattal még emészthető volt, azonban aki nem ismeri az eredetit, az képtelen lesz felfogni, hogy miért ennyire játszhatatlan a mások által egekbe magasztalt alkotás. Így a kihívásra senki nem fog panaszkodni a nehezen szokható és esetlen kontrollal szemben. Az egyhelyben forgolódás, a szinte csak egyenes vonalú futás (egy nagyobb irányváltás esetében már meg is áll karakterünk) lehetősége és a mozgás közbeni célzás kiiktatása furcsa designeri döntések halmaza, ami azt eredményezte, hogy egy nehézkes, de feszültséggel teli harcrendszer született. Ami valljuk be, működik.


[+]

Azonban totálisan okafogyott a szapulása ennek az alkotásnak, mivel ez a játék tényleg csak ebben a megvalósításában „élvezhető”, bármilyen változtatás hatására már nem Resident Evil 4-ről beszélnénk, viszont akik nem tudnak idomulni a rendre bukdácsoló megoldásokhoz, azok nagyívben kerüljék. Sajnos számukra még az idézőjeles HD kiadás sem tartogat különösebb extrákat. Nem gyúrták át új grafikus motorra, nincsenek a mai hardvereket megkínzó effektek, és az óriási méretű textúrák is valamelyik spanyol sufniban vannak a széna alatt eltemetve. A karaktermodellek és azok animációi napjaink keményvonalas játékosainak szemében elnagyoltak, a szinkronhangok a főszereplőket leszámítva igénytelenek, olykor komikusak, így elég meglepő, mikor kifejezetten eredeti és valósághű hangeffektek teremtenek hektikus atmoszférát.


[+]

Maradjunk annyiban, hogy a néhány éve megjelent PC-s kiadást egy leheletnyivel fokozták csak tovább, amellett, hogy a felbontást 1080p-re húzták és a képfrissítési értéket igyekeztek 60 FPS-en tartani. Látva a megvalósítást bizony siralmas, hogy bármennyire is próbálkoztak, a folyamatosság odavész, ha karakterünk tárazásba kezd. Legalább az átvezető mozik kapcsán pozitívumról számolhatunk be, hiszen ezek a régi szénné tömörített konverziókhoz képest kifejezetten jól festenek. Az egyébként is tartalmas fő történet mellett a végigjátszást követően elérhető lesz a New Game Plus lehetőség, megnyílik Ada kampánya és kitárja kapuit az aprítós The Mercenaries mód is. Így összességében azt mondhatjuk el a Resident Evil 4-ről, hogy egy tartalmas, autentikus portolást kaptunk a jelenleg piacon lévő Sony és Microsoft gépekre, csak az eredeti megoldások hatnak manapság már kiábrándítóan.

A Resident Evil 4 2016. augusztus 30-ától már PS4-re és Xbox One-ra is elérhető.

Pro:

  • Resident Evil 4.

Kontra:

  • Csak a nosztalgiázók tudják majd igazán élvezni.

65

Rage23

Azóta történt

Előzmények