Ratchet & Clank teszt (PS4)

A végtelenbe és tovább!

A fegyverek a szokásos vicces, de használható vonalon mozognak. A használattal szintet lépnek és újból fejleszthetőek, így oldották meg a szűkös utánpótlás mellett, hogy rendszeresen váltogassuk őket. Mr. Zurkon még mindig óriási figura, védelmező pozíciója mellett löki a haláli szövegeket, a Groovitronnal mindig érdemes táncra perdíteni az ellenfeleket, a célbefogós Predator Launcher pedig egyszerűen halálos. Újdonságok közül a területre ható, pulzáló Proton Drumot és a zseniálisan működő Pixelisert kell megemlíteni. Az ellenfeleket megkínálva elmosódott pixelmasszákká válnak, legyőzésükkor pedig apró kockákra esnek szét (Adam Sandlerék Pixel mozijában is jó volt működés közben látni, de használni még nagyobb poén). Egy nagyobb csorda Blarg ellen is hatásosak lehetünk, ha leleményesen kombináljuk fegyverarzenálunkat. Gyors váltásokkal, míg táncolnak a dögök Mr. Zurkonnal az oldalunkon alájuk gyújthatunk a Pyrocitorral.


[+]

A játékmenet remekül vegyít akciót, ugrándozós platform részeket, kisebb logikai feladványokat és az elengedhetetlen gyűjtögetős fejlődési rendszert. Ez utóbbi nagyon meghatározó szelete a Ratchet and Clank játékoknak és az újra tervezett első részben is maximálisan jól működik. A csavarokat kipüfölve az ellenfelekből és a különböző tereptárgyakból az útközben feltűnő boltokból vásárolhatunk újabb fegyvereket, míg a Raritanium kristályokat felkutatva a csatasorba állított halálosztók tulajdonságait növelhetjük. A méhkaptár rendszerben saját elképzeléseink szerint tuningolhatjuk a fegyverek erősségre, hatótávolságra, tűzgyorsaságra vonatkozó hatásfokát, alkalmanként különböző bónuszokat oldva fel.


[+]

A fegyverek és a fejleszthetőség a Ratchet and Clank egyik legerősebb pontja, de nem felejtkezhetünk el a rengeteg gyűjtögetnivalóról sem, melyek nem csak a játék élettartamát növelik, de még további fejlesztéseket is jelenthetnek. Beépítettek ugyanis egy gyűjtögetős Holocard rendszert a programba. A pályákon kártyákat vághatunk zsebre (az egyformákat még be is cserélhetjük) melyekből, ha megtaláltuk a hármas csoportok mindegyikét, akkor további erősítések tulajdonosai lehetünk. Természetesen az arany csavarok sem maradtak ki a játékból, ezek megszerzése sokszor már komoly kutatómunkát igényel, viszont adott számút begyűjtve érdekes dolgok válnak elérhetővé az Extra menüpont alatt. Gondolom sejtitek, hogy nem a koncepciórajzokra gondolok, elvégre a különböző csalások (végtelen lőszer, sérthetetlenség) vagy a látványt befolyásoló különleges effektek, maszkok és festések (1970-es oldschool szűrőt is kapcsolhatunk) több élménnyel szolgálnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények