Path of Exile - bemutató

Játékmenet I.

Elsősorban tudni kell a játékról, hogy ez is hasonló módon online fut, mint a D3, szóval ahhoz, hogy az ember játszhasson vele folyamatos netkapcsolat szükséges, de ez ne rettentsen el senkit. Az open béta első hetében minden nap voltak disconnect-ek, ahogy ez jelen van minden állandó netkapcsolatot igénylő játék megjelenésénél, hisz akkor mindenki egyszerre rohamozza meg a játék szervereit, és ezt időbe telik belőni a fejlesztőknek. Ezek mára megszűntek. Valójában a megjelenés utáni napokban is csak egy köztes időben volt sok disconnect, amikor az európai játékosok este még játszottak, de az amerikai kontinensen lévők meg akkor értek haza munkából és léptek be folyamatosan. Ez nálunk olyan este 7-től 11-ig tartó időszakra volt tehető, de ezen időtartamon kívül nem volt gond, és körülbelül másfél hét után meg is szűnt.

Ahhoz, hogy játszhassunk a játékkal, nincs más dolgunk, mint regisztrálni a hivatalos honlapon, majd letölteni, egy pár megás letöltőklienst, amit ha elindítunk magától letölti a játék további fájljait. Miután a játék feltelepült, és a frissítéseket is befejezte indulhat is a móka.

A játék elején rögtön a bejelentkező képernyő fogad. Már itt felcsendül egy komor dallam, biztosítva arról minket, hogy ne számítsunk rózsaszín kismackókra, meg unikornisokra. Itt nincs másra szükségünk, mint a regisztrációkor megadott e-mail címünkre, valamint a jelszavunkra. Dönthetünk úgy is, hogy mindkettőt elraktározza a kliens hozzá párosítva az ip-címünket. Erre biztonsági okokból van szükség. Ha máshonnan jelentkezünk be, az accountunk zárolásra kerül, amit a megadott e-mail címünkre érkező kóddal tudunk újra feloldani. Így védenek minket az accountunk feltörés ellen. Tulajdonképpen úgy működik, mint a Steam Guard. Ha netán túlterhelt a szerver, még infót is kapunk arról, mennyit kell várni.

Bejelentkezés után választhatjuk ki a karakterünket, akikből szám szerint hat darab van. Mindegyikhez jár egy kis előtörténet, amit ha a kedvünk tartja elolvashatunk/ végighallgathatunk.

Hirdetés

A fő kasztok a következők(zárójelben feltüntetem a fő tulajdonságaikat):
- Marauder(strength)
- Ranger(dexterity)
- Witch(intelligence)
- Templar(strength, intelligence)
- Duelist(strength, dexterity)
- Shadow(dexterity, intelligence)

Melyik a legjobb kaszt? Nincs ilyen! Mindegy milyen karaktert indítunk, a passzív skillfának köszönhetően, rengetek féle karakter születhet, hisz a megszerzett pontjainkat bármerre eloszthatjuk. Ha kedvünk tartja lehet olyan Templarunk, ami nem staff-ot forgat, hanem kétkezes kalapácsot, lehetünk Marauderek, akik íjászkodnak, viszont több a hp-juk, mint egy Ranger karakternek, vagy indíthatunk egy Shadow-ot, aki cold varázslatokkal mindent megfagyaszt, ami az útjába kerül.

Miután eldöntöttük, hogy milyen karaktert indítunk, még egy fontos döntést meg kell hozni, mégpedig, hogy Default league-ben(softcore), vagy Hardcore league-ben indítjuk a karaktert.

Softcore tulajdonképpen egy normál mód, ahol nagyjából semmilyen büntetés nem jár, ha egyszer-kétszer meghalunk, nehezebb nehézségi szinten is csak némi mínusz xp büntetést szenvedünk el. A hardcore ellenben már más egy kicsit. Itt is megmarad a karakterünk, ha meghal, nem kell temetni, mint a Diabloban, viszont halálunk után a karakter, a rajta lévő cuccok, valamint a halála pillanatában az inventoryjában lévő tárgyak átkerülnek a Deafult ligába, és innentől csak ott játszhatunk vele. A stashben tárolt dolgaink megmaradnak a Hardcore ligában. Hogy mi értelme akkor a Hardcore-nak? Hát a kihívás, hogy el tudj jutni az end-game tartalmakig halál nélkül. Továbbra is megmarad az adrenalin, hisz ugyanúgy csak odafigyelve lehet haladni, megpróbálva nem túl sok mobot magunkra húzni. Jómagam olyan társaságban játszom, ahol, ha meghal a HC karakterünk, töröljük is, hisz az a túlélő felszerelés amit összegyűjtöttünk HC-n értelmét veszti SC ligában, ahol nincs értelme védelemre fejleszteni(remélem sokáig nem kell még törölnöm a level 76-os szintű Templar Wanderemet :D). Mindenesetre aki HC karakter mellett dönt az kösse fel a gatyát, már Normál nehézségi szinten is durva a játék(két karakterem hullott el eddig, az egyik már rögtön 3-as szinten Normál fokozaton az első rare bossnál, a második szintén Normálon Act 2-ben, mondanom sem kell, lestem, mint az a bizonyos borjú:DDD), nem beszélve arról, hogy ha elérünk Cruel illetve Merciless fokozatra, akkor nem csak a mobok erősödnek, hanem a mi ellenállásaink(resistek) is negatív bónusszal lesznek megáldva, mint a Diablo 2-ben. Cruelen -20%, Mercilessen -60% büntetést kap minden resistünk. Ha mindent eldöntöttük katt a Create gombra, és kezdődhet a játék.

Pár perccel a kezdés után elérkezünk az első városba, ahol rögtön feltűnik egy dolog. Nem csak a saját karakterünk látható az npc-k mellett, hanem a többi játékos is, aki a játékkal játszik. Mindenki csinálja a küldetéseket, vásárol, rohangál. Kicsit olyan, mintha egy mmorpg-be csöppentünk volna, holott erről szó sincs. Mindenesetre nagyon hangulatossá teszi a játékot, annak ellenére, hogy viszonylag kevés időt fogunk tölteni a városban. Természetesen a szörnyekkel borított részeken is láthatunk más játékosokat, viszont ehhez vagy PvP-zni kell(erről később), vagy coop-ozni a haverokkal.

A játékmenet tulajdonképpen teljesen ugyanaz, mint akármelyik hack n` slash játékban. A játékban küldetésről küldetésre, fejezetről fejezetre haladva, a három nehézségi szinten folyamatosan le kell verni a nagyobbnál nagyobb, nehezebbnél nehezebb szörnyek hordáit. A szörnyek leöléséért tapasztalati pontokat kapunk, majd a megfelelő mennyiség után szintet lépünk és kapunk egy skill pontot, amit a passzív skillfánkon eloszthatunk.

A maximális szint, amit egy karakter elérhet 100, de összesen 121 skill pont szerezhető, mivel egyes küldetések jutalma is egy, vagy kettő passzív pont. Bár elsőre soknak hangzik ez a szám, azonban valójában ez kevés, ha az ember rátekint a passzív skillfára. Szó szerint el lehet tölteni 1-2 órát csak azzal, hogy az ember nézegeti, melyik skill mit ad, nem beszélve arról, hogy az sem árt ha az ember előre eltervezi milyen karaktert akar az endgame-re. Persze lehet találni konkrét úgynevezett buildeket az interneten, amit a tapasztaltabb rókák már a closed beta alatt kitaláltak, de ha szeretünk kísérletezni, akkor fejleszthetünk magunknak újat is. Ha véletlen később derülne ki, hogy mégis elrontottuk a passzív skilljeinket, akkor lehetőség van egyfajta újraosztásra a Refund pontjaink segítségével. Refund pontokat szerezhetünk küldetésből, vagy úgynevezett Regret Orbokból, amiket találhatunk a szörnyvadászat közben. Egy Regret ponttal egy skillpontot kaphatunk vissza, viszont sorban kell visszafele haladni, úgy ahogy korábban elosztottuk a pontokat, nem lehet csak úgy egy skillpontot visszaszedni. Fontos, hogy ezek a pontok nehezen szaporodnak, lévén küldetésekből sem szerezhetünk sokat, és a kérdéses orb-b sem sok hullik. Persze később vehetünk a vendoroktól/más játékosoktól Regret Orb-ot, de ennek elég húzós ára van.

Azt hittétek ennyi? Hát közel sem:D Van egy másik része a fejlődésnek, ami semmivel sem egyszerűbb, mint a passzív skillfa. Ennek az alapjai az úgynevezett skillgemek. Ezek testesítik meg az aktív skilleket, amikkel harcolunk. Két fő csoportja van, a sima Skill Gemek(ezek tulajdonképpen a skillek - strintdex) valamint a Support Skill gemek(ezek megváltoztatják a skillek bizonyos tulajdonságait). Mindkét típusban három színű gemek vannak, piros, kék, zöld(strength, intelligence, dexterity követelményekkel). Ezeket a gemeket a tárgyaink foglalataiba(socket) kell illeszteni(a megfelelő színű gemet a megfelelő színű socketbe lehet betenni), hogy működésre bírjuk őket, de onnan bármikor eltávolíthatóak, cserélhetőek. Mivel a legtöbb tárgyunkban(kivétel gyűrűk, amuletek és övek) van különböző számú és színű socket, elég sok aktív skillt használhatunk, ezek maximális száma csak a socketek számától függ, illetve, hogy mennyi support gemet párosítunk a skillekhez.

Support gemeket csak akkor tudunk skillekhez párosítani, ha a socketek össze vannak kötve(linkelve). A linket a socketek közötti vonal jelenti. Azonban nem minden support gem működik együtt a hozzá kötött skill gemmel. Például egy olyan support gemet ami az aurák hatósugarát növeli meg bizonyos százalékkal feleslegesen kötünk rá egy támadó skillre, arra nem lesz hatással. Onnan tudjuk, hogy a support jól működik, hogy a skill ikonján megjelenik egy kis betű.

Persze ha egy cuccon nem felel meg a socketek száma, linkje, színe, akkor akár újra is craftolhatjuk őket(erről később).

És most egy rövid példa, amit például én használok:
- 5 linkes itemben: Egy Power Syphon támadó skill, hozzápárosítva egy Weapon Elemental Damage support(bizonyos százalékkal megnöveli az elementális sebzését a skillnek), egy Life Leech support(életszívás), egy Lesser Multiple Projectiles(az alap 1 lövedékből 3-at csinál). Ezzel a három support gemmel jóval erősebb támadó-skillt faragtam, az amúgy nem túl erős támadásból.

Összesen nyolc skillt tudunk gyorsgombokon elérni, ezeket fixen a jobb-, bal-, illetve középső egérgombon, valamint az q, w, e, r, t gombon találjuk. Persze egy egérkattinással bármikor cserélhetjük, milyen skill legyen az adott gombon. Így persze az is megoldható, hogy egyszerre hat aura legyen rajtunk, meg 3 támadó skill, valamint 2 átok , és akár egy kis lény idézés ,hisz ha az aurákat magunkra rakjuk, onnantól nincs szükségünk rá, hogy ott legyenek a gyorsgombokon ;).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt