Outriders Worldslayer beszámoló

Végre egy nagyobb kiegészítőt kaptunk, így ismét elővehetjük a jól megérdemelt pihenőjüket töltő társainkat, hogy nekivágjunk a fagyos ismeretlennek és a még nagyobb rejtélyeknek.

Hárman mind felett

Bár nem mindenki szereti a looter-shooter játékokat, a recept kétségkívül működik: egyszerűen van valami kielégítő az efféle játékokban még akkor is, ha néha századjára vagy ezredjére kell ugyanazokat a köröket lefutnunk. Nem titok, én imádom ezt a műfajt, a hozzám hasonló felhasználók miatt népszerű annyira a Borderlands sorozat, a The Division két része, a free-to-play Warframe, vagy akár a Destiny is, amelynek második részével közel 3000 órát töltöttem el eddig a 2017-es megjelenése óta. Időnként akadnak újabb kihívók a piacon, így bukkant fel tavaly április elsején PC-n és konzolokon az Outriders című alkotás, amelyet a People Can Fly fejlesztett és a Square Enix adott ki.


[+]

A külső nézetes program alapvetően egyedül vagy maximum hárman játszható élményt nyújtott, pozitív visszajelzéseket is kapott a sajtótól és a nagyközönségtől is, egy idő után azonban egyre kevesebben döntöttek úgy, hogy az idegen bolygón töltik el a szabadidejüket. Nincs mit szépíteni rajta, a fejlesztők egész egyszerűen kevés tartalommal tömték meg a programot, a sztori végigjátszása után egyedül az expedíciók pörgetése és farmolása maradt hátra mint végtelenszer próbálható lehetőség, egy idő után azonban a kívánt fegyverek és ruha szettek megszerzésével egyre kevesebben döntöttünk úgy, hogy elindítjuk a játékot (még akkor is, ha több kaszt közül van lehetőségünk változtatni).


[+]

Lassan a fejlesztők is rájöttek, hogy valamit muszáj lesz kezdeniük a termékükkel, így novemberben megérkezett a New Horizon frissítés, amely többek között elvette az időlimiteket az expeditionökről (cserébe kaptunk négy újat belőlük), finomítottak a megszerezhető eszközökön, az árusok is kaptak némi átdolgozást, és megérkezett végre a transmog rendszer is, amelynek köszönhetően más skineket is pakolhattunk a felszereléseinkre. Nem tűnik túl soknak mindez, de a frissítéssel együtt a People Can Fly bejelentette, hogy a háttérben készül az első nagyobb fizetős kiegészítő is, amely a Worldslayer címet kapta és amely komolyabb tartalmi bővítéssel kecsegteti az érdeklődőket. Most itt vagyunk, több mint fél évvel a bejelentés után végre megkaptuk a nagy DLC-t, én pedig örömmel vetettem bele magam ismét Enoch világának rejtélyeibe, kíváncsi voltam, hogy milyen újdonságokat kapunk.

Fontos megjegyezni, hogy a bővítmény nagyjából 13 ezer forintba kerül és az alapjátékkal ellentétben nem elérhető a Game Pass előfizetők számára sem, így akinek az új kalandok kellenek, azoknak bizony fizetniük kell érte minden platformon.

Galaxisokon át

Amennyiben visszatérő játékosok vagyunk és anno a sztori módot teljesítettük, akkor a programot indítva egyből a táborunkban találhatjuk magunkat, ahol Channaval beszélgetve indíthatjuk el a DLC sztori részét. Bár nyilvánvalóan a legtöbben már maximum szintre húzott karakterrel vágnak neki a mókának, biztos vagyok benne, hogy akadnak olyanok, akik alacsonyabb szinten lesznek még, nekik lehet jó hír, hogy lehetőségünk van automatikusan level 30-ra ugrani és úgy nekifutni a jeges kalandoknak. Természetesen a történeti részről nem fogok spoilerezni, de azért meg kell említenem, hogy a kiegészítő folytatja az alapjátékban megismerteket és a végére még jobban megcsavarja a dolgokat, így több kérdést kapunk majd, mint választ. Nagyon remélem, hogy várható még a jövőben újabb DLC a játékhoz, mert nagyon nem örülnék annak, ha csak ennyit kapnánk és az egészet nyitva hagynák örökre. Persze tudom, egy looter-shooter játékban nem a sztori a lényeg, de én szívesebben lövöldözök úgy, hogy van némi háttérvilág ismeretem is, amelyekről nem külön oldalakon vagy könyvekben kell utánaolvasnom. (Igen, rád nézek Destiny 1 és a Grimoire kártyáidra!)


[+]

Ami szinte semmit nem változott a játékban, az a már korábban megszokott játékmenet. Ugyanúgy egyedül, vagy maximum egy három fős csapatban ugorhatunk neki az ellenfeleinknek, helyi kooperációra nincs lehetőségünk, kizárólag online társakkal tudunk együtt harcolni és továbbra is ott a matchmaking lehetősége, amely valamiért még mindig csak úgy akar működni rendesen, ha a táborból indítjuk el. TPS-ként az akciók továbbra is nagyon jól működnek, képességekből bár újakat nem kapunk, de azokat finomhangolhatjuk már egy újonnan behozott rendszernek köszönhetően. Ahogy haladunk előre a csatákkal, úgy növekszik az Ascension szintünk (ez váltja a normál szintezést), minden egyes fejlődés után pedig lehetőségünk van bónusz pontokat elosztani attól függően, hogy a fegyvereinket, a képességeinket, vagy például az életerőnket tartjuk szem előtt. Persze, minél többet játszunk annál többet tudunk fejleszteni, a legeltökéltebbek kimaxolhatnak mindent néhány hétnyi játék után. Extraként megjelennek a PAX pontok is, amelyeket a Worldslayer sztori küldetéseivel nyerünk és az adott karakterünk kap vele két új skill fát, amelyből nekünk kell kiválasztani, hogy melyiket akarjuk fejleszteni.


[+]

Érdemes ezekre időt szánni, brutális végeredményeket tudunk elérni ha a megfelelően összeállított karakterrel megyünk csatázni. Nyilván érdemes megemlíteni, hogy kapunk számos új fegyvert, kiegészítőt, ruha szetteket, amelyekkel még halálosabb harcosokat tudunk összeállítani, ezeknek köszönhetően ismét fellángolhat a loot vadászat iránti szenvedélyünk. Arról nem is beszélve, hogy a DLC-vel megérkeztek az Apocalypse variánsok is, amelyeknek köszönhetően a fegyvereinkés a páncéljaink egy harmadik MOD slottal bővülnek. Ezek véletlenszerűen kerülnek kiosztásra a játék rendszerének köszönhetően és utólag nincs is mód ezek megváltoztatására. Ezzel sikerült elérnie a fejlesztőknek, hogy a korábban maximálisan feltuningolt harcosunkkal ismét nekiálljunk és kifarmoljuk a szetteket és/vagy az új mordályokat. Tehetjük mindezt a történet sokadik újrajátszásával, de egy idő után érdemes lehet áttérni az Endgame Contentre (főleg, hogy a végigjátszás nagyjából 3-4 óra átvezetőkkel együtt), amely a Trials of Tarya Gratar nevet kapta. Ez lényegében folytatja és kibővíti az alap DLC történetét, miközben ismétlődő termekben kell ellenfeleinkkel végeznünk, aztán a kisebb főellenfelek után egy végső boss-szal nézhetünk szembe.


[+]

Némi különbséget itt azért észrevehetünk, ugyanis cuccokat kizárólag a ládákból és a főszörnyek legyőzésével kapunk, cserébe némi látszólagos szabadsággal is rendelkezünk, de ez valójában csak ámítás, hiszen minden terem ugyanoda vezet. Egy teljes trial futás az elejétől a végéig átlagosan kb. 30-50 perc, de ez változhat attól függően, hogy hányan futunk neki, illetve milyen Apocalypse Tier szintet állítunk be. Utóbbi váltja az alapjátékban megismert World Tier rendszert, ezúttal már level 40-ig fejlődhetünk, a magasabb szinteken természetesen a loot is sokkal jobb, cserébe a szörnyek is szívósabbak. Kinézetét tekintve az Outriders Worldslayer kvázi semmit nem változott tavaly óta, alapból nem csúnya szerintem az összkép, az effektek továbbra is jól néznek ki, a fegyverek hangzásai még mindig felejthetőek, arról nem is beszélve, hogy én még mindig haragszom a fejlesztőkre a Destroyer nevű ellenfelünk kattogós hangja miatt. Bugokkal szerencsére csak elvétve találkoztunk, maximum ugyanazok bukkantak fel, mint anno alapjátékban.

Az Outriders Worldslayer teljes változata 2022. június 30-án jelent meg PC-re (Steam), PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, valamint Xbox Series X/S-re, mi utóbbi platformon próbáltuk a teljes verziót.

Összegzés:

A Worldslayer DLC alapvetően ismét elérte, hogy elindítsuk az Outriders-t és azzal ismét élvezetes órákat töltsünk el, azonban sajnos kevés tartalmat kapunk a pénzünkért. Vonzó ajánlat ez a csomag akkor lesz, ha majd valamikor leárazzák, akinek nem sürgős, nyugodtan várjon tehát még egy kicsit. Reményeink szerint fél év múlva érkezik egy újabb bővítmény majd, a játék megérdemelné, de az árazását kicsit át kell gondolnia a People Can Fly-nak, hogy ne csak néhány napnyi szórakozást kapjunk majd.

Az Outriders: Worldslayer legjobb vonásai:

  • Továbbra is remek a gunplay,
  • az új szettek és fegyverek ötletesek és erősek,
  • a sztorin kicsit csavartak a fejlesztők,
  • az Apocalypse fegyverek és ruhák fantasztikus újítások,
  • közösen lövöldözni továbbra is nagyon élvezetes.

Az Outriders: Worldslayer leggyengébb pontjai:

  • Roppant rövid a sztori mód végigjátszása,
  • akad néhány, az alapjáték óta létező bug,
  • kicsit talán drága, a pénzünkért kaphatnánk jóval több tartalmat.

Azóta történt

  • Exoprimal beszámoló

    Bár elsőre úgy tűnhet, hogy robotokat irányítva dinoszauruszokat levadászni óriási móka, a valóság sajnos ennél sokkal árnyaltabb.

Előzmények