Hárman mind felett
Bár nem mindenki szereti a looter-shooter játékokat, a recept kétségkívül működik: egyszerűen van valami kielégítő az efféle játékokban még akkor is, ha néha századjára vagy ezredjére kell ugyanazokat a köröket lefutnunk. Nem titok, én imádom ezt a műfajt, a hozzám hasonló felhasználók miatt népszerű annyira a Borderlands sorozat, a The Division két része, a free-to-play Warframe, vagy akár a Destiny is, amelynek második részével közel 3000 órát töltöttem el eddig a 2017-es megjelenése óta. Időnként akadnak újabb kihívók a piacon, így bukkant fel tavaly április elsején PC-n és konzolokon az Outriders című alkotás, amelyet a People Can Fly fejlesztett és a Square Enix adott ki.
A külső nézetes program alapvetően egyedül vagy maximum hárman játszható élményt nyújtott, pozitív visszajelzéseket is kapott a sajtótól és a nagyközönségtől is, egy idő után azonban egyre kevesebben döntöttek úgy, hogy az idegen bolygón töltik el a szabadidejüket. Nincs mit szépíteni rajta, a fejlesztők egész egyszerűen kevés tartalommal tömték meg a programot, a sztori végigjátszása után egyedül az expedíciók pörgetése és farmolása maradt hátra mint végtelenszer próbálható lehetőség, egy idő után azonban a kívánt fegyverek és ruha szettek megszerzésével egyre kevesebben döntöttünk úgy, hogy elindítjuk a játékot (még akkor is, ha több kaszt közül van lehetőségünk változtatni).
Lassan a fejlesztők is rájöttek, hogy valamit muszáj lesz kezdeniük a termékükkel, így novemberben megérkezett a New Horizon frissítés, amely többek között elvette az időlimiteket az expeditionökről (cserébe kaptunk négy újat belőlük), finomítottak a megszerezhető eszközökön, az árusok is kaptak némi átdolgozást, és megérkezett végre a transmog rendszer is, amelynek köszönhetően más skineket is pakolhattunk a felszereléseinkre. Nem tűnik túl soknak mindez, de a frissítéssel együtt a People Can Fly bejelentette, hogy a háttérben készül az első nagyobb fizetős kiegészítő is, amely a Worldslayer címet kapta és amely komolyabb tartalmi bővítéssel kecsegteti az érdeklődőket. Most itt vagyunk, több mint fél évvel a bejelentés után végre megkaptuk a nagy DLC-t, én pedig örömmel vetettem bele magam ismét Enoch világának rejtélyeibe, kíváncsi voltam, hogy milyen újdonságokat kapunk.
Fontos megjegyezni, hogy a bővítmény nagyjából 13 ezer forintba kerül és az alapjátékkal ellentétben nem elérhető a Game Pass előfizetők számára sem, így akinek az új kalandok kellenek, azoknak bizony fizetniük kell érte minden platformon.
Galaxisokon át
Amennyiben visszatérő játékosok vagyunk és anno a sztori módot teljesítettük, akkor a programot indítva egyből a táborunkban találhatjuk magunkat, ahol Channaval beszélgetve indíthatjuk el a DLC sztori részét. Bár nyilvánvalóan a legtöbben már maximum szintre húzott karakterrel vágnak neki a mókának, biztos vagyok benne, hogy akadnak olyanok, akik alacsonyabb szinten lesznek még, nekik lehet jó hír, hogy lehetőségünk van automatikusan level 30-ra ugrani és úgy nekifutni a jeges kalandoknak. Természetesen a történeti részről nem fogok spoilerezni, de azért meg kell említenem, hogy a kiegészítő folytatja az alapjátékban megismerteket és a végére még jobban megcsavarja a dolgokat, így több kérdést kapunk majd, mint választ. Nagyon remélem, hogy várható még a jövőben újabb DLC a játékhoz, mert nagyon nem örülnék annak, ha csak ennyit kapnánk és az egészet nyitva hagynák örökre. Persze tudom, egy looter-shooter játékban nem a sztori a lényeg, de én szívesebben lövöldözök úgy, hogy van némi háttérvilág ismeretem is, amelyekről nem külön oldalakon vagy könyvekben kell utánaolvasnom. (Igen, rád nézek Destiny 1 és a Grimoire kártyáidra!)
Ami szinte semmit nem változott a játékban, az a már korábban megszokott játékmenet. Ugyanúgy egyedül, vagy maximum egy három fős csapatban ugorhatunk neki az ellenfeleinknek, helyi kooperációra nincs lehetőségünk, kizárólag online társakkal tudunk együtt harcolni és továbbra is ott a matchmaking lehetősége, amely valamiért még mindig csak úgy akar működni rendesen, ha a táborból indítjuk el. TPS-ként az akciók továbbra is nagyon jól működnek, képességekből bár újakat nem kapunk, de azokat finomhangolhatjuk már egy újonnan behozott rendszernek köszönhetően. Ahogy haladunk előre a csatákkal, úgy növekszik az Ascension szintünk (ez váltja a normál szintezést), minden egyes fejlődés után pedig lehetőségünk van bónusz pontokat elosztani attól függően, hogy a fegyvereinket, a képességeinket, vagy például az életerőnket tartjuk szem előtt. Persze, minél többet játszunk annál többet tudunk fejleszteni, a legeltökéltebbek kimaxolhatnak mindent néhány hétnyi játék után. Extraként megjelennek a PAX pontok is, amelyeket a Worldslayer sztori küldetéseivel nyerünk és az adott karakterünk kap vele két új skill fát, amelyből nekünk kell kiválasztani, hogy melyiket akarjuk fejleszteni.
Érdemes ezekre időt szánni, brutális végeredményeket tudunk elérni ha a megfelelően összeállított karakterrel megyünk csatázni. Nyilván érdemes megemlíteni, hogy kapunk számos új fegyvert, kiegészítőt, ruha szetteket, amelyekkel még halálosabb harcosokat tudunk összeállítani, ezeknek köszönhetően ismét fellángolhat a loot vadászat iránti szenvedélyünk. Arról nem is beszélve, hogy a DLC-vel megérkeztek az Apocalypse variánsok is, amelyeknek köszönhetően a fegyvereinkés a páncéljaink egy harmadik MOD slottal bővülnek. Ezek véletlenszerűen kerülnek kiosztásra a játék rendszerének köszönhetően és utólag nincs is mód ezek megváltoztatására. Ezzel sikerült elérnie a fejlesztőknek, hogy a korábban maximálisan feltuningolt harcosunkkal ismét nekiálljunk és kifarmoljuk a szetteket és/vagy az új mordályokat. Tehetjük mindezt a történet sokadik újrajátszásával, de egy idő után érdemes lehet áttérni az Endgame Contentre (főleg, hogy a végigjátszás nagyjából 3-4 óra átvezetőkkel együtt), amely a Trials of Tarya Gratar nevet kapta. Ez lényegében folytatja és kibővíti az alap DLC történetét, miközben ismétlődő termekben kell ellenfeleinkkel végeznünk, aztán a kisebb főellenfelek után egy végső boss-szal nézhetünk szembe.
Némi különbséget itt azért észrevehetünk, ugyanis cuccokat kizárólag a ládákból és a főszörnyek legyőzésével kapunk, cserébe némi látszólagos szabadsággal is rendelkezünk, de ez valójában csak ámítás, hiszen minden terem ugyanoda vezet. Egy teljes trial futás az elejétől a végéig átlagosan kb. 30-50 perc, de ez változhat attól függően, hogy hányan futunk neki, illetve milyen Apocalypse Tier szintet állítunk be. Utóbbi váltja az alapjátékban megismert World Tier rendszert, ezúttal már level 40-ig fejlődhetünk, a magasabb szinteken természetesen a loot is sokkal jobb, cserébe a szörnyek is szívósabbak. Kinézetét tekintve az Outriders Worldslayer kvázi semmit nem változott tavaly óta, alapból nem csúnya szerintem az összkép, az effektek továbbra is jól néznek ki, a fegyverek hangzásai még mindig felejthetőek, arról nem is beszélve, hogy én még mindig haragszom a fejlesztőkre a Destroyer nevű ellenfelünk kattogós hangja miatt. Bugokkal szerencsére csak elvétve találkoztunk, maximum ugyanazok bukkantak fel, mint anno alapjátékban.
Az Outriders Worldslayer teljes változata 2022. június 30-án jelent meg PC-re (Steam), PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, valamint Xbox Series X/S-re, mi utóbbi platformon próbáltuk a teljes verziót.
Összegzés:
A Worldslayer DLC alapvetően ismét elérte, hogy elindítsuk az Outriders-t és azzal ismét élvezetes órákat töltsünk el, azonban sajnos kevés tartalmat kapunk a pénzünkért. Vonzó ajánlat ez a csomag akkor lesz, ha majd valamikor leárazzák, akinek nem sürgős, nyugodtan várjon tehát még egy kicsit. Reményeink szerint fél év múlva érkezik egy újabb bővítmény majd, a játék megérdemelné, de az árazását kicsit át kell gondolnia a People Can Fly-nak, hogy ne csak néhány napnyi szórakozást kapjunk majd.
Az Outriders: Worldslayer legjobb vonásai:
- Továbbra is remek a gunplay,
- az új szettek és fegyverek ötletesek és erősek,
- a sztorin kicsit csavartak a fejlesztők,
- az Apocalypse fegyverek és ruhák fantasztikus újítások,
- közösen lövöldözni továbbra is nagyon élvezetes.
Az Outriders: Worldslayer leggyengébb pontjai:
- Roppant rövid a sztori mód végigjátszása,
- akad néhány, az alapjáték óta létező bug,
- kicsit talán drága, a pénzünkért kaphatnánk jóval több tartalmat.