Mass Effect Legendary Edition teszt

A ráncfelvarrott grafikájú és játékmenetű, újra kiadott Mass Effect trilógia valóban egy definitív kiadás lett, amit a sorozat rajongóinak nem hogy illik, hanem szinte kötelező kipróbálni.

Legenda újratöltve

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a szerepjátékairól híres, kanadai BioWare csapata 2007 környékén fennállása legjobb pillanataiban volt. Az óriási népszerűségnek örvendő Star Wars: Knights of the Old Republic, és a kultikus Jade Empire után az akkor újnak számító konzolgeneráción építkeztek tovább a jól bevált RPG alapokon. A stúdió ekkoriban gyakorlatilag tévedhetetlennek számított, ezt a reputációt pedig a Microsoft igyekezett is meglovagolni, hiszen ők adták ki a csapat következő nagy dobását. Bár a sci-fi eposz Mass Effect ironikus módon alig két hónappal a másik behemót, a Halo 3 után került piacra, a fantasztikus szerepjáték hamar megtalálta a maga közönségét, sőt a mai napig videójáték-világ egyik mérföldkövének tekinthető mind filmszerű történetmesélés, mind pedig az akció-RPG műfaj szempontjából.

Akiknek annak idején az első rész kimaradt, azok jó eséllyel három évvel később, a folytatás révén ismerkedtek meg a szériával. Miután ugyanis az EA megszerezte a BioWare-t, és vele a Mass Effect sorozat jogait, a második rész már mindenre megjelent, amit elektronok hajtottak. Bár a kiadó, illetve az aktuális trendek hatása erősen érezhető rajta, a Mass Effect 2 is egy kimagaslóan jó játék lett, jobbára új szereplőgárdával, és egy hihetetlenül erős történettel, amelynek in medias res kezdése szerintem örök emlékként égett az akkori játékosok emlékezetébe. Ahogy mondtam, a fejlesztők még ekkor is tévedhetetlennek tűntek, a 2012-ben érkező, a trilógiát egyszer s mindenkorra lezáró Mass Effect 3-nál viszont már rezgett a léc – a megszámlálhatatlan irányba elvihető történet végkifejlete olyan sok játékosban hagyott keserű szájízt, hogy abból kisebb botrány lett, és egy ráncfelvarrott, kibővített DLC kellett hozzá, hogy a kedélyek valamennyire megnyugodjanak. Ha ezt a pillanatot tekintjük a BioWare zuhanása kezdetének (ami végül olyan szörnyűségek formájában csattant, mint az Andromeda vagy az Anthem), akkor kijelenthetjük, hogy a Mass Effect trilógia még épp a tökéletes pillanatban érkezett. Most viszont megérkezett újra.

A Mass Effect Legendary Edition nem más, mint a teljes trilógia remasterje, felújított, és sok helyen a modernebb ízléshez igazított változata. Fontos kiemelni, hogy nem remake, nem teljesen újraalkotott játék (mint például a Resident Evil 2-3) – teljesen ugyanazt a három játékot kapjuk, az összes single-player DLC-vel együtt, és jelentősen felturbózott látvánnyal. A fejlesztők emellett arra is fordítottak időt, hogy itt-ott belenyúljanak a játékmenetbe, a fegyverek egyensúlyába, sőt néhány helyszín (leginkább az első rész) esetében kisebb átalakításokat is végeztek a simább, kellemesebb játékélmény érdekében. Óriási mennyiségű tartalmon kellett átrágniuk magukat, és hogy ez a vállalkozás mennyire sikeres, az most kiderül.

Nézzék el nekem a Tisztelt Olvasók, de nem magáról a három epizódról fogok tesztet írni, hiszen a Mass Effect trilógiát már mindenki ismerheti. Bár a játékvilág egyik (ha nem a) legjobb sci-fi kalandjáról van szó, azért minden epizódnak megvannak a maga gyengéi, és bár a Legendary Edition mindent megtesz, hogy egységes, modern szintre húzza fel őket, van, amivel nem lehet mit kezdeni. Az első részen minden grafikai és játékmeneti fejlesztés ellenére is érződik a kor, az egyszerűen felépített, gyéren berendezett helyszínek, és a faék egyszerűségű (bár jelentősen feszesebbre vágott) harcrendszer. A Mass Effect 2 egy arcátlan Gears of War klón akart lenni a maga idejében, a fedezékrendszeres harctól kezdve a sárgásbarna színpalettáig. Olyan, ma már nevetséges mechanikákkal, mint a csillagközi utazás, amihez állandóan üzemanyagot kell vásárolni, és a bolygószkennelés, ami az egész trilógia legunalmasabb „grind” pillanata. A Mass Effect 3 talán a legkiforrottabb az összes közül, ám ennek a befejezése okozott kisebb traumát, ezen pedig a felújított változat sem változtat. Szóval a három játék pont olyan, mint volt, így akinek megvannak a kedvenc vagy legjobban utált részei, küldetései, helyszínei, az mindet megtalálja az új csomagban is. Sokkal fontosabb az a restaurálási munka, amit a BioWare emberei beletettek ebbe a hihetetlen csomagba.

Mass Effect Legendary Edition Xbox Series X

Nézzük először a tartalmat. A Mass Effect Legendary Edition – természetesen – a teljes trilógiát, mindhárom játékot magában foglalja, így a teljes saga végigjátszható a legendás Normandy űrhajó első küldetésétől a mindent eldöntő, végső csatáig. Emellett a fejlesztők beletették az összes, a három részhez valaha kiadott DLC-t is. Ez összesen több, mint 40 csomagot jelent, köztük extra küldetéseket (sőt teljes történetszálakat), megannyi új páncélt, promóciós öltözéket, fegyvereket. Egyetlen dolog hiányzik csak, az első részhez megjelent Pinnacle Station DLC, amelynek a forráskódja sajnos – állítólag – elveszett. Minden más itt van, az első rész aszterodiás története, a második epizód extra karakterei és teljes mellékszálai, és természetesen az utolsó felvonás kibővített befejezése is. Ez alsó hangon nagyjából 100-120 órányi játékot jelent, ha tényleg mindenre kíváncsiak vagyunk, egyúttal tökéletes lehetőség bepótolni mindazokat az extrákat, amik az eredeti kiadásokkal esetleg kimaradtak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Company of Heroes 3 teszt

    Rendkívül sokat kellett várni a Company of Heroes 2 folytatására, de az Olaszországba és Észak-Afrikába vezető harmadik rész ott folytatja, ahol a nagy előd abbahagyta.

  • Everspace 2 teszt

    Közel másfél évtized kellett hozzá, de a kultstátuszba emelkedett Galaxy on Fire 2 végre méltó szellemi örököst kapott, minden idők egyik legjobb űrjátéka képében.

  • Star Wars Jedi: Survivor teszt

    Cal Kestis Star Wars trilógiája megkapta a saját A Birodalom Visszavágját a Jedi Survivor képében.

Előzmények