Hirdetés

Grand Theft Auto IV PC - próbakör

Page 1

A Rockstar annak idején PC-n indította el a Grand Theft Auto sorozatot, a széria súlypontja azóta egyértelműen a konzolos megjelenések felé billent, de a kiadó nem felejtette el a PC-s közönséget sem - a sorozat fővonalába tartozó epizódok eddig (nagyjából fél éves késéssel) minden esetben megjelentek PC-re is. Nem lesz másként a Grand Theft Auto IV esetében sem - a megjelenés előtt két héttel kipróbáltuk a GTA IV PC verzióját.


Miben különbözik a PC változat? Egyszerűbb, ha az ellenkező oldalról közelítjük meg: miben NEM különbözik? Leginkább a tartalomban, a játék törzse, Niko kalandja gyakorlatilag változatlan, és Liberty City sem bővült. A változások leginkább grafikai téren érhetők tetten. A próbakör során a GTA IV talán legjobb, és valószínűleg éppen ezért a legnépszerűbb misszióját, a bankrablós “Three Leaf Clover”-t volt szerencsénk kipróbálni. A bankhoz vezető úton (keresztül a fél városon) kapásból feltűnt, hogy a PC verzió mentes a konzolos kivetüléseket jellemző, a hátteret, a távolabbi objektumokat erősen elhomályosító szmötyitől. Szépen, tisztán látszik minden a távolban. És ez még csak a kezdet - fejlesztői tanácsra kiléptünk a menüben, és turkáltunk egy alaposat a vizuális beállítások között. Látótávolság / forgalom sűrűsége / maximális felbontású textúrák megjelenítése - alapbeállításon mind harmincsok százalékon volt, a Rockstar-os arc szerint azért, hogy bemutassák, mit bírtak grafikailag a konzolos verziók - de most feltolhatjuk maximumra, ha karjuk. Akartuk. A különbség nem eget és földet rengető, de észrevehető - különösen a forgalomnál, ezt maximumra tolva RENGETEG jármű jelent meg az utakon, a délutáni csúcsforgalomban szabályos, valós nagyvárosokból ismert dugó alakult ki a hídon. Általánosságban elmondható, hogy a PC változat élesebb, jobban definiált, a szemnek barátságosabb képet nyújt, kevesebb recével, határozott kontúrokkal, és - megfelelő gépen - igen magas frame / szekundum arányokkal. A tesztgépünkön (kurrens csúcsvas) a Three Leaf Clover sorozatban robbanó rendőrautói, a masszív lövöldözések, és folyamatos rohangálás sem késztette lassulásra a játékot.


Két ponton lehet változásra számítani: az első a multiplayer. A Rockstar itt bónuszok hozzáadására készül, ami valószínűleg a maximális játékosok számának (konzolon: 16) megnövelésében fog testet ölteni. Azért “valószínűleg”, mert a helyszínen jelen lévő illetékes elvtársak többszöri kérdésünkre sem voltak hajlandók megerősíteni az információt - pedig a megjelenés a szó legszorosabb értelmében itt toporog küszöbön. A második adalék sokkal lényegesebb, és jóval kézzel foghatóbb: a játékhoz mellékelt videoszerkesztőről van szó.


A Grand Theft Auto-k korábbi PC-s verziói eddig is számtalan jófajta modifikációt (pl. multiplayer, évekkel a funkció “hivatalos” beépítése előtt) és látványos, ingame jelenetekből összevágott videót (nézzétek meg EZT ITT, egészen fantasztikus) szültek. A Rockstar most úgy döntött, hogy videózós vonalon megkönnyíti egy kicsit (nem is kicsit) a játékosok dolgát, a GTA IV-nél már nem kell külső felvevőt, vagy külső szerkesztőt használniuk a vállalkozó kedvűeknek - a videoszerkesztő a játék szerves része lesz.
A szerkesztő segítségével (egy gombnyomással) maximum 30-60 perces videókat rögzíthetünk a játékból. A videó maximális hossza nagyban függ attól, hogy mit veszünk fel - ha sok a robbanás, a jármű, meg akció, akkor inkább 30, ha kevés, akkor inkább hatvan. Ha megvan a felvett szakasz, átléphetünk a konkrét szerkesztőbe, ahol egy egyszerűen kezelhető, mégis viszonylag sok lehetőséget biztosító vágóprogram várja a parancsainkat. A jelenetet lepauzálhatjuk, választhatunk többféle előre meghatározott kameranézet közül, de akár teljesen szabadon is mozgathatjuk a kamerát - nem csak statikusan, a mozgás kezdő és végpontját beállítva “kocsiztathatjuk” is a nézőpontot. A klip alá zenéket pakolhatunk (a játékból, vagy külső importból) és széles arzenálból válogatva utó-effektekkel láthatjuk el a videónkat. A játék többféle formátumban ment - ha valaki 1080p-s videót óhajt kreálni (és bírja a gépe), arra is van lehetőség.


A látottak tanulsága szerint a Rockstar nem veszi fél vállról a PC verziót: vizuális szempontból sokat csiszoltak rajta, a videoszerkesztő pedig hab a tortán. A GTA IV PC a korábban tervezetthez képest kisebb csúszással, december harmadikán kerül az európai boltok polcaira.

Hirdetés