Fallout 3 - próbakör

ELSŐ OLDAL

Az idei ősz egyik nagy siker várományosa a Bethesda Fallout 3-a. A kultikus sorozat hosszas szünet után folytatódik, az eredeti fejlesztők nélkül, viszont abszolút multiplatform (PC, Xbox 360, PS3) formában. A Games Convention-ön zárt ajtók mögött nyílt lehetőségünk kipróbálni a játékot.


A Fallout 3 kétségtelenül kockázatos folytatás. A széria rajongótábora az Interplay széthullása után gyakorlatilag elkönyvelte magában, hogy nem lesz újabb számozott folytatás - a kiadó az utolsó éveiben amúgy sem volt jó gazdája a sorozatnak, az utolsó konzolos kivetülés (Fallout: Brotherhood of Steel) kifejezetten gyenge, és kiábrándító játék volt.
Miért a nagy izgalom? Ha játszottál az első két Fallout valamelyikével, tudod, hogy a maguk idején kiemelkedő, tonnányi választási lehetőséget kínáló, egyedi sztorival és hangulattal megáldott játékok voltak. Ha nem játszottál velük, akkor elég annyit tudnod, hogy poszt-apokalitikus környezetben játszódó szerepjátékról van szó, Mad Max pepitában, mutánsokkal, és őrült karakterekkel.
A jogokat megvásárló, és a harmadik részt hegesztő Bethesda zárt standján néhány PC és fél tucat Xbox 360 várta a látogatót. Lezöttyentünk egy X360 elé, kaptunk egy üveg (garantáltan radioaktivitás-mentes) Fallout ásványvizet, aztán...


...már nyílt is előttünk a 101-es Atombunker vastag fémajtaja. A karaktered itt töltötte az eddigi életét, most pedig a hirtelen eltűnt apuci nyomába ered, nagy kalandra a Felégetett Világba. Egészen pontosan a (volt) Washington DC-be, és környékére, a Fallout 3 világa a romos amerikai nagyvárost és környékét jelenti. A bunkerből kilépve romos városka fogadott minket, ami pontosan úgy nézett ki, ahogy azt elvártuk tőle - a házak többsége darabokban, kiégve, az épnek tűnő épületek utólagos barkács eredményei, romokból, törmelékekből, fémdarabokból összetákolt viskók. Első feladatunk a közeli városba való eljutás volt, a nézelődést későbbre hagytuk,inkább előhúztuk a zsebünkből a PIP-Boy 3000 személyi terminált - a Fallout 3 egy szerkentyűbe zsugorított másodlagos kezelőfelületét, ahonnan a kötelező RPG-kellékeket (inventory, karakter-képernyő, misszió-lista...) az opciókat és nem utolsó sorban az éppen aktív küldetés következő helyszínét jelölő térképet tudod elérni.


Itt kiderült, hogy a városka (Megaton) alig pár perc sétányira van. El is indultunk felé, de egy törmelék-halom megkerülése után nyakunkba ugrott az első harcos kedvű ellenfél, egy Rettenetes Mutáns Malac formájában. A Fallout 3-ban kétféleképpen bonyolíthatod a harcot. Valós időben, vagy a Vault-tec Assisted Targeting System (VATS) segítségével. A VATS körökre bontott, akciópontokat használó szisztéma, ahol az ellenfél különböző testrészeit (változó százalékos eséllyel) tudod célba venni. Élünk a gyanúperrel, hogy megszállott FPS rajongókon kívül mindenki ezt fogja használni hosszú távon, a valósidejű harc ugyanis kapkodós, és kevésbé hatékony. A VATS viszont prímán működik, kiválasztod a testrészt, meghúzod a ravaszt - aztán lassítva látod, ahogy a golyó becsapódik, kritikus találatnál, vagy fejlövésnél bőséges vérpatakokat, és szanaszét repülő csontdarabkákat produkálva. Nekünk kapásból összejött a fejlövés, malac barátunk feje szétrobbant. “Ez sem kel fel már többet” - nyugtázta a mögöttünk ácsorgó fejlesztő. Nem bizony.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!