F1 2015 teszt

Versenyezz, mint a bajnokok (játékmódok)

Több játékmódot tartalmaz az F1 2015. Kezdjük a legnagyobb újítással, vagyis a Pro Season móddal. Itt a szoftver írja illetve a narrátor mondja, hogy csak és kizárólag a legprofibb versenyzőknek ajánlott, hiszen itt aztán nincs segítség, mindent a legkomolyabb, legnehezebb szintre állít a játék. Ez azt jelenti, hogy nincsenek féktávolságot jelző nyilak, kizárólag manuális váltót lehet használni, nincs blokkolás- és kipörgésgátló, vagyis totálisan magunkra és a képességeinkre vagyunk hagyatva. Ha ez nem lenne elég, akkor még egy – a többség számára nehezítésnek mondható – csavart tartalmaz ilyenkor a játék, ugyanis csakis belső, azaz kormány mögötti nézetből lehet versenyezni, ami már tényleg pró tudást igényel.


[+] Ilyen nézetből esőben nem leszünk könnyű helyzetben

Ha a Championship Seasont választjuk, akkor vagy a 2014-es, vagy a 2015-ös versenynaptár szerint tudjuk teljesíteni a bajnokságot. A versenyzés megkezdése előtt választhatunk, hogy rövid, normál vagy hosszú hétvégét szeretnénk. A különbség a gyakorlás, a kvalifikáció és a verseny időtartama között jelentkezik, ami nagyon jó, mert ha inkább gyorsan megismernénk minden pályát, akkor a rövid beállítások mellett adódik 15 percnyi tesztvezetés, egykörös időmérő, valamint 25 százalékos versenytáv, ami a legtöbbeknek elég is lesz. Ezután a nehézséget öt szintben lehet állítani: könnyű, közepes, nehéz, tapasztalt és legenda lehetőségeket kínál a program, ezek szerint változik a vezetési segítségek összeállítása és az ellenfelek szintje. Nehéz szinten egyébként még könnyedén lehet elsőként végezni, én a nem túl acélos McLaren-Hondával is lazán vertem a mezőnyt, pedig azért nem vagyok egy hardcore játékos.


[+] McLaren-Honda az élen, a valóságban még idén nem láthattunk ilyet

A Quick Race-nek már a nevében is benne van, hogy lényegében egy gyors futamot, vagy mondjuk egy, de tényleg csak egy teljes hétvégét izgulhatunk végig. Ilyenkor választhatunk először a pályák közül, legyen az mondjuk Melbourne, Spa-Francorchamps, Monza, Hungaroring vagy más helyszín, utána pedig megadhatjuk, hogy időmérőn is részt szeretnénk-e venni, vagy rögtön a rajtrácsra ugranánk. A fordulók utáni pontozás természetesen a valóságosnak megfelelően zajlik. Bármelyik csapattal indulhatunk a szezonban, azonban minél erősebb istállót választunk magunknak, annál nagyobbak lesznek az elvárások is, amiket ha sorozatosan elmulasztunk teljesíteni, akkor könnyedén parkolópályára tehet minket a vezetőség.


[+] Visszajátszás a kerékcseréről, a szerelők szorgosan dolgoznak

Kettős érzést kelthet a Multiplayer, azaz a többjátékos mód. Alapvetően egy rendkívül jól kidolgozott szekcióról beszélhetünk, hiszen többféleképpen kereshetünk a versenyek között. A baloldali menüpontok között a nehézségi szintet láthatjuk, nem meglepő módon a vezetési képességekhez fűződő elvárások is ezekhez fűződően nőnek vagy csökkennek. Választhatunk könnyed megmérettetéseket, segítség nélküli futamokat, rendes versenyhétvégéket, vagy éppen meghíváson alapuló, személyre szabott csatákat. A keresés kicsit lassan történik, kell egy-két perc, mire a játék megfelelő lehetőséget talál, bár még csak most jelent meg a szoftver, így ez a folyamat valószínűleg a későbbiekben gyorsulni fog. Azon viszont aligha fog változtatni a Codemasters, hogy nincs osztott képernyős mód, pedig egyrészt szerintem ezt nem kellene ennyire kivezetni a divatból, másrészt pedig a tavalyi PC-s változatban benne volt, szóval egy konzolos verzióba igenis bele kellett volna rakni, hiszen pont itt lenne lehetőség arra, hogy egy esetleges győzelem után láthassuk játékostársunk elkeseredett arcát.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • LEGO Jurassic World teszt

    A népszerű játéksorozat következő epizódja a dinoszauruszos Spielberg-széria történetét dolgozza fel, a régi és az új filmekből is átélhetünk ismert részeket, de érdemi újítás nem került bele.

  • Project Cars teszt

    A legújabb autós játékot hivatalosan a Slightly Mad Studios fejlesztette, méghozzá közösségi segítséggel. A versenyzés minden eddiginél élménydúsabb, a grafika lélegzetelállító lett, a karrier mód viszont kicsit csalódás.

  • Helldivers teszt

    Avagy egy jó példa arra, hogy a szórakoztató játékmenet nem csillogó grafika vagy összetettség kérdése, klasszikus műfajok feltámasztása is lehet hibátlan.

  • Fistful of Frags teszt

    A crossplatform játék a régi LAN-partik hangulatát hozza el, ingyenesen tölthető le, mégis korrekt grafika, jó játékmenet és izgalmas csaták jellemzik.