Epikus minihősök
Ma már a mobil készülékek tulajdonosai számára sem szokatlan, hogy a fejlesztők olyan műfajokat honosítanak meg telefonokon, amik korábban csak a konzolok vagy PC-k kiváltságai voltak. Ha jól használják az érintőképernyők által nyújtott lehetőségeket, akkor szinte bármilyen játékstílus sikeresen ültethető át az apró eszközökre. Erre talán a legjobb példa a nemrégiben Windows Phone-ra kiadott (és a másik két mobil platformra már régebb óta elérhető) Elements: Epic Heroes, ami jóval több, mint aminek elsőre látszik.
Egy izometrikus nézetből játszódó akció-szerepjáték keverékről beszélhetünk – ez a műfaj senkinek sem lehet újdonság, aki valaha is hallott mondjuk a Diablo, vagy ha már mobilokról van szó, akkor például a Dungeon Hunter sorozatról. Az ukrán Zadzen fejlesztése annyiban más, hogy egy kicsit könnyedebb hangulattal, színesebb grafikával és egyszerűbb irányítással önti nyakon a megszokott formulát. A dolog működik, hiszen a játékot már több mint három millióan telepítették telefonjaikra, decemberben pedig megérkezett a Windows Phone változat is, Xbox támogatással, naná, hogy a Game Troopers kiadásában.
A történettel nem sokat vesződnek a fejlesztők: a gonosz erők elfoglalták a világot, nekünk pedig fel kell szabadítani azt. Ehhez egy három főből álló kis csapatot kell vezetnünk. Mi választhatjuk meg, épp melyik karakter legyen a vezér, ez a szereplő több tapasztalati pontot kap a harcok során, így gyorsabban fejlődik. Éppen ezért érdemes gyakran váltogatni a vezetőket, hogy mindhárom hősünk egyformán fejlődhessen.
Az irányítás talán nem is lehetne egyszerűbb. Aki játszott már például a Tiny Troopers sorozat valamelyik tagjával, annak azonnal ismerős lesz az alaphelyzet. A terep valamelyik pontjára hőseink odatipegnek – ha pedig a közelben ellenség ácsorog, azt automatikusan megtámadják. De nemcsak koppintásokkal haladhatunk, hanem ujjunkat a képernyőn tartva folyamatosan mozgathatjuk csapatainkat. A harc innentől automatikus, mi csak a helyezkedésbe, illetve az egyedi képességekbe tudunk beleszólni. Minden kasztnak megvannak a maga speciális mozdulatai, illetve használhatunk varázstekercseket is, amik plusz támadó erőt vagy védekezést adnak bizonyos szörnyűségek ellen.
A pályák nem hosszúak, mobiljátékhoz hűen néhány perc alatt teljesíthetők, de nagyon sok van belőlük, a kihívás pedig meredeken (talán túlságosan is meredeken) nő. Ingyenes, pontosabban free-to-play játékról beszélünk, így elkerülhetetlen az a pont, amin „természetes úton” már nem jutunk át. Itt kapnak szerepet a mindig kétes megítélésű mikrotranzakciók. Megfelelő mennyiségű aranyért vagy gyémántért ugyanis jóval erősebb felszereléseket vásárolhatunk. Ha ezt nem tesszük, idővel hosszas tápolásra kényszerülünk, ami minden esetben az ilyen játékok rákfenéje.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!