Ridiculous Marathon bemutató (Android, iOS, Windows Phone)

Szaladgálás Brazíliában

Az talán túlzás, hogy a népszerű „endless runner” műfajú játékokkal Dunát lehet rekeszteni mobiltelefonokon, de az tény, hogy a zsáner igencsak zsúfolt, és nehéz benne emlékezeteset alkotni. A stílus alapjait rég lerakták és mélyen bebetonozták, azt forradalmasítani látszólag nem nagyon lehet, így legfeljebb stílussal vagy profi kivitelezéssel lehet kiemelkedni ebből a mezőnyből. A spanyol Crema Games csapata egyiket sem próbálta meg igazán, ennek ellenére sikerült egy korrekt és szórakoztató játékot letenniük az asztalra.

A Ridiculous Marathon főszereplője egy félig szörny, félig gorillára hasonlító kisállat (bár nagyjából annyi köze van egy valódi gorillához, mint Sonic-nak egy sündisznóhoz), aki ajándékba kap egy piñatát. Ahelyett azonban, hogy az ajándékot csapná szét, a tulajdonosokat kezdi ütni a kis ügyetlen, úgyhogy jobbnak látja elszaladni, mielőtt elkapják, és jól megverik. Ez a vicces közjáték az alapja a játéknak, ezért kell szaladni, amilyen messzire csak lehet.

Ridicuolous Marathon Windows Phone

Maga a játékmenet gyakorlatilag semmilyen újdonságot nem tartogat a tapasztalt mobilos futók számára. A brazil földutakon rohanva érméket és gyémántokat gyűjthetünk, amelyekért később extrákat, pont- és képességnövelőket, valamint főhősünkre új külsőket vásárolhatunk. Az előrehaladást a pályákon elszórt különféle power-upok segítik. A rakétával fent a magasban szállhatunk egy jó darabon, a mágnessel magunkhoz vonhatjuk a környék összes érméjét, a dupla ugrással pedig kilátástalan helyzetekből menekülhetünk meg. A segítségek fejleszthetők is (persze jó pénzért), így felszedésükkor egyre tovább tartanak.

További motivációt jelentenek a különböző küldetések, amelyeket hármasával teljesítve egyre magasabb permanens szorzót kapunk. A minél magasabb pontszám eléréséhez erre szükségünk is lesz, mivel alapból csak nagyon lassan vánszorog a számláló, az összes misszió teljesítése után viszont már akár hússzoros szorzóval is nekivághatunk egy-egy menetnek. Minél tovább maradunk életben, annál több érmét gyűjthetünk, amikért még erősebb extrákat vehetünk, és így tovább. Ismerős játékmechanika ez a legtöbb mobilos játékos számára.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Pineapple Pen bemutató (Android, iOS)

    Aki nem borult még ki az augusztusi vírusvideótól, annak a Ketchapp új lehetőséget ad erre egy egyszerű, de roppant nehézre sikerült mobiljátékkal.

Előzmények