2018. február 24., szombat

Gyorskeresés

Dishonored 2 teszt (Xbox One)

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Megérkezett az ősz egyik legjobban várt játéka, lássuk tehát miként tudunk rendet tenni az ellenségeink között, immáron két karaktert irányítva.

Régi ismerősök, új köntösben

Egy új IP kiadása mindig is rizikós a videojáték iparban. Manapság egy minőségi játék fejlesztése rengeteg pénzbe, időbe, emberi erőforrásba, de leginkább még több pénzbe kerül. Nem elég feltalálni a spanyolviaszt, megfelelő marketing és kiadói háttér nélkül a legígéretesebb játékok is zsákutcába futnak vagy elhasalnak a kasszáknál. Láthattunk erre rengeteg példát az elmúlt évtizedben, hogy vagy a kiadó idő- és pénzbeli megszorításai miatt nem tudtak kibontakozni a készítők, vagy a nem létező marketing hiánya vezetett egy igen jó jaték sikertelenségéhez. Ezért is volt örvendetes 2012, hogy a ZeniMax Media progresszív terjeszkedésének köszönhetően megfelelő támogatást kapott az addig az Arx Fatalis és Dark Messiah of Might and Magic címeket jegyző Arkane Stuidos, és így megjelenhetett a kritikusok által is elismert Dishonored.

A steampunk gyökerekből merítő alkotás kitűnt az egyedi grafikai stílusával, harcrendszerével és rendkívüli szabadságával, ahogy a küldetéseket rengeteg lehetséges módon lehetett teljesíteni. A közel tökéletes és lezárt Dishonoredet mind az Arkane, mind a Bethesda egyrészes kalandnak tervezte, de mivel a játék sikeresnek bizonyult – kapott is egy felújított kiadást Definitive Edition néven PlayStation 4-re és Xbox One-ra és PC-re –, számítani lehetett a folytatásra. A kérdés a továbbiakban már csak az volt, hogy a Dishonored 2 képes lesz-e megközelíteni, esetleg felülmúlni az elődjét. Az, hogy ez sikerült-e végül, azt nem az én tisztem eldönteni.Az Arkane Studios nem sokat változtatott a négy évvel ezelőtti recepten, a folytatás ugyanazt az elképesztő stílust és hangulatot árasztja magából, mint az első rész, csak épp Dunwall koszos és egyhangú utcáit cserélték le Corvo délebbre fekvő szülővárosára. Karnaca kikötővárosa rendkívül autentikusra sikeredett, a végeredmény továbbra is meggyőző – a kiemelkedő pályadizájn garantálja, hogy az aktuális kerületeken élvezetes legyen a felfedezés.

Bár szabadon nem fedezhetjük fel a várost, (köt minket a sztori az aktuális kerülethez) a bejárható területek viszonylag nagyok és lehetőségek széles tárházát mutatják fel a fő- és mellékküldetések teljesítéséhez. Két ugyanolyan kerülettel nem fogunk találkozni, a változatosságra ügyeltek a fejlesztés során: úri kastélyoktól, kezdve halbelsőségektől bűzlő kikötőkön át, elhagyatott negyedekig és elszigetelt kórházakig mindennel találkozhatunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.