DiRT 4 teszt (Xbox One)

A karrier

A DiRT 4 sava-borsa a karrier mód, ami egyszerre nyújt hosszú, tartalmas versenyzést többféle versenyágban, és egész összetett csapat menedzsment lehetőségeket. Sokkal jobban felépített mód, mint a korábbi részekben, sőt, tulajdonképpen az összes versenyjáték között az egyik legjobb. Végre tényleg úgy érezzük, hogy rali versenyzők (és csapattulajdonosok) vagyunk! Kezdetben más csapatoknál indulhatunk beugróként, aztán ha megvan a pénzünk, vehetünk használt autót, amit magunknak kell fejlesztgetni és javítgatni. Minden versenyen érezni, hogy a mi pénztárcánkra megy a játék, valóban meg kell dolgozni a jó eredményért és a csapat fejlesztéséért. Ahogy azt már a tavalyi játékban láttuk, most is lehet mérnököket fogadni, csapatunkat viszont egyedi színekkel és szponzorokkal is elláthatjuk, akik megadott célok teljesülésekor további pénzzel támogatnak. Kifejezetten összetett, de jól kezelhető mód, amivel igen sok időt el lehet tölteni a versenyzés mellett.

DiRT 4 Xbox One

A karrier versenyek négy ágra bomlanak. A hagyományos ralizás a legfontosabb, szerencsére továbbra is ez van fókuszban, itt kapjuk a legtöbb és leghosszabb versenyeket. Van neki egy retro változata is, ez a történelmi rali, ahol korábbi évtizedek legendáival küzdhetünk, köztük a legvadabb Group B gépszörnyekkel. Nagyon fontos – és nagyon élvezetes – része a játéknak a ralikrossz is. A DiRT 4 az FIA Ralikrossz Világbajnokság hivatalos játéka, ennek megfelelően benne van mind az öt hivatalos pálya, a csapatok és az autók, igaz, sajnos csak a 2016-os felhozatal. Számunkra ez is egy hosszú karriert jelent, hiszen a kisebb kategóriáktól egészen a hivatalos világbajnokságig vezet az út.

A játék leggyengébb láncszeme a Land Rush mód, ami talán csak azért került bele, hogy valami emlékeztessen a régi DiRT játékokra. Ez laza homokos talajon, körpályákon zajló verseny homokfutókkal és teherautókkal, ami papíron jól hangzik, de valójában egy igen egyhangú, és sokszor frusztráló játékmód. A gépi ellenfelek gumiszalag módjára ugranak ránk (nehézségi szinttől függetlenül), a mély homokban alig mennek a járművek – az irányítás, a fizika nagyon jó, csak épp nem túl élvezetes. A karrier ráadásul csak alig pár versenyből áll – talán még ez is sok… jobb lett volna, ha az erre fordított munkából inkább további rali országokat kapunk.

DiRT 4 Xbox One

Ennek ellenére a DiRT 4 karrier módja telitalálat, rendkívül hosszú, tartalmas elfoglaltság, egyre hosszabb és keményebb versenyekkel. A csapat menedzsment rész különösen jó, a pénzt nem ontja ész nélkül, így mindig gondolkodni kell, hogy vajon az eszköztárunkat fejlesztjük, új mérnököket veszünk fel, vagy beruházunk egy drágább autóra. Végig érezni, hogy nem céltalanul autózunk, hanem valóban megdolgozunk a sikerért. Ettől válik igazán szórakoztatóvá.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Micro Machines World Series teszt (Xbox One)

    A Micro Machines egykor a legismertebb sorozatok közé tartozott: az aprócska, otthoni környezetben száguldó autók hatalmas mókát jelentettek.

  • F1 2017 teszt (Xbox One)

    Menetrendszerűen érkezett a Codemasters Forma-1-es játéka, a brit fejlesztők pedig mindent beleadtak a 2017-es csomag tartalmát illetően, egyáltalán nem csak egy egyszerű frissítésről beszélünk.

  • Dirt Rally 2.0 teszt

    Kellett néhány év, hogy a Codemasters megújítsa a raliszimulátorát, de ilyen végeredmény után azt mondjuk: megérte.

Előzmények