Hirdetés

2019. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Dirt Rally 2.0 teszt

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Kellett néhány év, hogy a Codemasters megújítsa a raliszimulátorát, de ilyen végeredmény után azt mondjuk: megérte.

A Dirt-széria ismertsége minden kétséget kizárólag van akkora, hogy ne kelljen külön bemutatnunk, de az még biztosabb, hogy ha arról nem is, a jogelőd Colin McRae Rally-sorozatról már mindenki hallott, aki játszott annak idején autós játékokkal. Az akkori felhozatallal, az akkori beviteli hardverek ismeretében nyugodtan nevezhetjük korabeli szimulátoroknak azokat a játékokat, és a Codemasters kezéből azóta kiadott ralis játékokban én mindig éreztem a fejlődést, és egyértelmű volt számomra, hogy ez a rész sem okoz majd csalódást. Nem is okozott.


[+]

Kezdjünk azzal, amit mindenki lát: a grafika egyszerűen remek lett. Egy autós játék simán tud nagyszerű lenni anélkül, hogy lenyűgözne a megjelenésével, de a fejlesztők itt mindent beleadtak, hogy a járművek kívülről-belülről egyaránt hitelesek és jól kidolgozottak legyenek, ahogy a környezeti viszonyok is valósághűen táruljanak a játékos szeme elé, a mindenfelé szálló finom porral, vagy épp az autót lassan, de folyamatosan beterítő sárfoltokkal. Még a régebbi konzolokon, Full HD-ben is remekel a játék, PC-n akár hatványozható is az élmény.

Új-Zéland, Argentína, Ausztrália, Egyesült Államok, Lengyelország és Spanyolország adja a hat bejárható területet, a hagyományos szakaszokon kívül nem mellesleg nyolc darab licencelt ralikrossz pálya is van a repertoárban, ami nem véletlen, hiszen ez a 2019-es FIA Rallycross Világbajnokság hivatalos játéka is. A szakaszok egyébként nem fájdalmasan hosszúak, van, amin tényleg másodpercek alatt végig lehet söpörni, de a leghosszabbak sem vesznek el sok időt az életünkből, egy-két tartósabb vezetést én mindenképpen kedveltem volna.


[+]

Van egy dolog, ami miatt én mindig nagyon kedveltem ezt a szériát, ez pedig nem más, mint az autók hangulata, ami részről részre egyre többet fejlődik. Elképesztően jó audiovizuális megvalósítás, markánsan eltérő kezelhetőség és persze rendkívül széles választék adja ezt a különleges atmoszférát, amitől a veteránkedvelők megkaphatják a Citroen DS 21 ennyi év után is délceg eleganciáját, a Fiat 131 Abarth mai napig legendás kezességét, a vezethetetlennek titulált, összkerekes Audi Sport Quattro S1-et, és persze rengeteg R5-ös, modern gépet (Fabia, 208, Fiesta, stb.), amikkel pedig tényleg tűpontosan lehet elképesztő időket elérni.

Zseniális az irányítás is, ha valaki egy megfelelő kormányszettel is rendelkezik PC-jéhez vagy konzoljához, a kontrolleres megoldás sajnos még mindig nem az igazi, főleg a kormányzás finomságát nem lehet úgy átültetni ennyire apró tartományba, hogy az masszívan élvezhető maradjon. Némi megszokás után persze akármivel is képesek leszünk bitang időket menni és legyőzni az ellenfeleket, nehéz játéknak semmiképpen nem mondanám, viszont lényegében semmilyen tutorial nincs azoknak, akik csak most ismerkednek ezzel a világgal, vagy épp visszaszokóban vannak.


[+]

A karrier mód már-már szokásos módon egyfajta stratégiai felkészültséget is kíván, lényegében saját magunkat kell menedzselnünk, jó döntéseket kell hoznunk, főleg autóvásárlás terén, és nyilván jó eredményeket kell elérnünk a futamokon is, hogy előre tudjunk haladni, a zárt pályás, többautós futamok pedig kimondottan sok izgalmat rejtenek magukban. Mindazonáltal, mindenféle autó-finomhangolások és egyéb érdekességek ellenére tudtam több önfeledt órát a szabad futamokra szánni, változatosság szempontjából ugyanis nemigen remekel a karrier mód, egyedül az időjárási körülmények hirtelen megváltozásának egészen realisztikus következményei döbbentettek meg egy-egy versenyalkalommal.

Nem fogok senkit meglepni az összegzéssel: aki eddig nem kedvelte ezt a műfajt és szériát, az ezt kipróbálva sem fog hirtelen beleszeretni, hiszen a játékmenetet gyökeresen megváltoztató tényező most sincs. Aki élvezi ezt a fajta autózást, az főleg akkor fog nagyon sok idő múlva is visszaemlékezni erre a játékra, ha a veterán versenyautók jutnak eszébe – hirtelen nem tudok olyan játékot mondani, ami a vintage kategóriában hitelesebb vagy intenzívebb versenyautóélményt kap. A ralikrossz kimondottan feldobja az élményt, a karrier mód azonban az alacsony fejlődési sebesség miatt el tud laposodni. Ennyi baj legyen.

Pro:

  • Azt hozza, amit ígér: remek autószimulátor;
  • kiemelkedő grafika és audio-élmény;
  • semmilyen komoly hibával nem találkoztunk.

Kontra:

  • Tutorial lényegében nincs;
  • ez a játék kontrollerrel nem az igazi.

85

A Dirt Rally 2.0 megjelent PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

szentkuti11

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.