Diablo IV beszámoló

Megérkezett a Blizzard híres ARPG sorozatának legújabb felvonása, amely ismét elrabolja a zsáner kedvelőinek minden szabadidejét.

Pokolba a démonokkal

Az első három epizóddal a Diablo franchise kétségtelenül megreformálta a videojátékok világát. Csupán a sorozat létezésének köszönhetően számtalan hasonló stílusú játék született az évtizedek során, amelyek titkon azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy minél jobban hasonlítsanak a nagy példaképre, ezzel pedig hatalmas közönséget vonzzanak magukhoz. A Diablo IV-nek tehát az a terhes feladat jutott, hogy ha nem is jobban, de legalább olyan jól teljesítsen, mint három nagyszerű elődje. Korábban Rod Fergusson, a Blizzard széria vezetője a negyedik részt az eddigi legjobbnak nevezte, kíváncsian vártuk, hogy mennyire lehet hinni a szakembernek. De valóban jobb lett a folytatás a korábbi epizódoknál? Alapvetően ez szerintünk bonyolult kérdés,tekintve hogy mennyit változtak az idők.


[+]

Amikor 2012-ben megjelent Diablo III, azzal a céllal született meg, hogy még szélesebb közönséget vonzzon, és ezt a 2022-es adatok alapján (több mint 65 millió játékosról szóltak akkoriban a hírek) sikeresen teljesítette. Többek között azért, mert remek karaktereket mutatott be és többnyire jól kidolgozott történettel rendelkezett. Ez pedig a folytatásban még hangsúlyosabban ki lett emelve. A negyedik rész kampánya nagyjából kétszer olyan hosszú, mint a harmadik felvonásé, mindezek mellett pedig nagyon gondosan lett megrendezve. Az általunk kreált és irányított karakterek hangsúlyosak a jelenlétükkel és a beszédeikkel, valamint természetesen a történetben is fontos szerepet játszanak, hiszen kapcsolatba kerültünk a játék főgonoszának kiállított Lilith-tel. Ő nagyon különleges karakter a Diablo világában, hiszen egyrészről Mephisto lánya, másrészről neki is köszönhetjük, hogy Sanctuary egyáltalán létezik.


[+]

Miután kiszabadul a börtönéből, egyetlen cél lebeg a szeme előtt, amihez nagyon sokaknak meg kell halniuk, amit mi természetesen nem hagyhatunk. Nagyjából ez a játék alap cselekményének a váza, lényegében ismét egy angyal-démon konfliktus magjai fognak szárba szökkenni, azonban ahogy haladunk előre, úgy vesszük észre, hogy a történet és a szereplők egyike sem oszlik csak fekete és fehér oldalra. A cselekmény menet közben bontakozik ki az erős főszereplők érkezésével, és bár nem fogunk feltétlenül kötődni mindenkihez, végül tisztelni fogjuk őket a meggyőződésük miatt. Tagadhatatlanul a játék egyik erőssége a történet alatt hallható karakterek szinkronja, amelyek minősége páratlan lett, talán a Diablo IV egyik legerősebb pontjaként tudnánk leírni ezt a részt. A különleges alkotás egy káprázatos új környezetet kapott, azonban egy dolog szinte változatlan marad, méghozzá a játékmenet.


[+]

Ebben sok módosítást nem tapasztalunk majd a korábbiakhoz képest, hiszen továbbra is az egész arról szól, hogy végzünk az ellenfelekkel, a kidobott lootot felszedjük, majd tovább haladunk az erősebb szörnyek felé és ez így folytatódik a végtelenségig. Egyszerű valóban, de hosszú órák után sem lesz unalmas, hiszen aki megveszi a játékot és foglalkozik vele, az nyilván kedveli a stílust, így mondhatni alap dolognak fogják fel ezt a legtöbben. A Blizzard anno a harmadik résszel, valamint a második játék felújításánál is elérhetővé tette a kontrolleres irányítást, amely bár egyesek szerint visszalépés lehet az egér-billentyű használatához képest, a gyakorlat azt mutatja, hogy sok embernek kényelmesebb ez a fajta irányítás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények