Dead Space 2 - Teszt

Harmadik olda

Szörnyecskéink nemcsak hogy "szebbek" és részletesebbek lettek, de jóval változatosabb lett állományuk is. Már nem csupán az első részből megszokott egyedek hadai ostromolnak minket, hanem található jópár új, illetve meglévők variánsai is. Vannak már akik köpnek és lassítanak, vannak kik kicsik és rajban jönnek, és vannak alattomos, gyors sunnyogók is, kik csak arra várnak hogy előugorjanak az árnyakból miközben te a fegyveredet próbálod meg újratölteni. Az ellenfelek változatossága és változatos tálalásuk, különböző párosításaik remekül szórakoztatnak, és mindig fenntartják azt az érzést a játékosban, hogy "Na vajon mi vár a következő szobában?".

Ez a változatos felhozatal kényszerít minket arra, hogy a különböző ellenfelek ellen megpróbáljuk használni a helyzetnek, képességeinknek és ellenük legmegfelelőbb fegyvert. Még mindig a végtagokat érdemes célozni, de értelemszerűen nincs olyan fegyver, mely minden ellenfél ellen jó lenne minden környezetben, de hogy tovább fokozzák a hangulatot, jópár új fegyver is bekerült a már ismertek közé, és mindegyik tartogat egy kis extrát is:

Ugyan nem fegyver a szó szoros értelmében, a játék elején felszedhető elemlámpa segítségével már le tudjuk csapkodni a kezdeti nekromorfok végtagjait, és taposni is tudunk. Ezt leszámítva csak a sötétben való járkálásban van segítségünkre.

211-V Plasma Cutter: A már jól ismert alap fegyverzetünk, amivel a nekromorfokat szeletelni kezdhetjük. Megbízható és pontos, szinte minden helyzetben képes megállni a helyét. Érdemes magunknál tartani. Az alap pontos lövésének és állítható célzásának (horizontális és vertikális) köszönhetően kiváló a végtagok leszedegetéséhez. A speciális fejlesztése lángba borítja azt az ellenfelet, akit eltalálunk vele. A sima és a Refurbished változat fejlesztési ága ugyanaz, és osztozik a két fegyver rajta, vagyis ha az egyiket fejlesztjük, akkor a másik is fejlődik vele.

C99 Supercollider Contact Beam: A játék tán legköltségesebb és legbrutálisabban sebző fegyvere. Nagyon lassú a tüzelési sebessége, mivel fel kell tölteni a lövést tüzelés előtt, és mivel nem megy át az ellenfeleken, így nagy tömegben nem kifejezetten érdemes az elsődleges lövést használni. Amit viszont eltalálunk vele, annak befellegzett. A másodlagos lövése sokkal erősebb mint az előző részben, és speciális fejlesztésének köszönhetően stázis-hatást rakhatunk vele ellenfeleinkre. Tömegoszlatásnál kifejezetten jól alkalmazható módszer ez.

Detonator: Egy új fegyver az arzenálban, a Detonator többnyire védelmi fegyverként hasznosítható. Segítségével aknákat helyezhetünk el, mely mozgás következtében aktivizálódik, és megöli/megsebzi azt, ami közelében van. Rakhatunk vele aknákat a falra és plafonra is egyaránt, és össze is szedegethetjük őket ha nem kívánjuk otthagyni azokat. Lehetőség van rá, hogy gránátvetőként is alkalmazzuk, mivel a töltetek akkor is robbannak ha ellenfelet érnek, de érdemes megfelelő távolságban állni.

Handheld Graviton Accelerator vagy más nevén a Force Gun megmaradt a játék "sörétespuskájának". Elsődleges tüzelési módja során egy rövid távú kinetikus lökést ad le, mely szétroncsol mindent ami a közelben található. Képes a legtöbb ellenfél összes végtagját leszaggatni egy jól leadott lövéssel. Míg az első részben gránátvetőként alkalmazhattuk a másodlagos lövésének köszönhetően, addig a második részben lecserélték ezt egy energiasugárra, mely egy kis töltést is igényel. Ez a sugár több nekromorfon is képes átvágni egy hosszú egyenes vonalban, így hát ideális szűk folyosókban, ahol sokan egy vonalban támadnak felénk. Fontos megjegyezni, hogy az első részhez képest sebzése drasztikusan csökkent, amit nagyon sajnálok, mivel az egyik kedvenc fegyverem volt az első részben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt