Dead Space 2 - Teszt

Negyedik oldal

Természetesen nem maradhat ki az IM-822 Handheld Ore Cutter Line Gun nevű fegyverünk sem, mely szinte megőrizte összes tulajdonságát az első részből. Az elsődleges lövéssel egy széles, de csak horizontális lövést adhatunk le vele, mely több ellenfelen is átszakítja magát. Kiváló a végtagok levágására és tömegoszlatásra. Figyelni kell azonban, mert viszonylag lassú a tüzelési sebesség és a lövedék is lassan éri el célpontját, így vannak olyanok, kik kitérhetnek előle. A másodlagos lövéssel egy pusztító aknát helyezhetünk el, mely könnyedén megölhet minket is, ha nem vagyunk megfelelő távolságban.

Új fegyverként jelenik meg a Javelin Gun az arzenálunkban, mely lényegében egy pontos lándzsavető fegyver. A viszonylag lassú elsődleges tüzelése képes a legtöbb ellenfelet a falhoz szögezni egy lövéssel, míg a másodlagos lövés a legutoljára kilőtt lándzsa körül mindenkibe áramot vezet, illetve fejlesztés után fel is robban. Képes így több ellenfelet is eltüntetni, azonban a másodlagos lövés is elhasznál egy lövést a tárunkból, míg valójában nem is lövünk ki másikat.

PFM-100 Hydrazine Torch Flamethrower visszatér a második részben, és sokkal hatásosabb mint valaha volt: mostmár alkalmazható vákuumban is, és a leghatékonyabb fegyverré vált sebzés/lőszerhasználat szempontjából. Képes a legtöbb nekromorfot rövid időre megállítani, és pillanatok alatt elégetni ha több végtagot gyújtunk meg vele. A másodlagos lövése is megváltozott: egy palackot lő ki, mely kis időzítés múlva robban, lángba borítva mindent ami körülötte van. Fontos tudni, hogy a viszonylag rövid hatótávolsága miatt, és amiért nem képes megállítani a rohamozó ellenfeleket, viszonylag egy nehezebben kezelhető fegyver.

935 Bonder Rivet Gun előnyeit csak azok élvezhetik, akik a Collector Edition-t szerzik be, vagy olyan helyekről rendelik meg a játékot mint GameStop és EBgames. Sokat nem veszítünk vele, mivel viszonylag egy szöglövő fegyverről van szó, mely gyorsan apró szögekkel kiszögeli ellenfelünket a falra. Nagyon gyengének bizonyult a játék során, és nem nagyon nyerte el a tetszésünket.

RC-DS Remote Control Disc Ripper: A játék körfűrészének kezelését viszonylag nehéz elsajátítani. Az elsődleges lövés során egy pengét lő ki a gép, mely pár méterrel előttünk lebeg egy ideig, és ezalatt szétvághatunk vele bármit, ami bele fut. A másodlagos lövése során  egy pengét lövünk ki messzire, mely képes több ellenfelen átvágni magát. Nagyon hatásos fegyver a végtagok eltávolítására, de az elsődleges lövéshez viszonylag közel kell tartózkodnunk az ellenfelekhez.

Seeker Rifle egy olyan típusú katonai fegyver, melyre nem is nagyon gondoltunk, hogy találkozhatunk vele egy ilyen játékban: egy mesterlövész puska. Képes megállítani egy testre mért lövéssel a kezdetlegesebb ellenfeleket, és bármely végtagot leszedhetjük vele, ha pontosak vagyunk. A másodlagos lövés nem más, mint egy Zoom, mellyel még precízebben célozhatunk. Pontosan leadott fejlövésekkel megvakíthatjuk ellenfeleinket, de közelharcban nem érdemes használni.

Egy Stalker és egy... Big Daddy?

A másik és már jól ismert katonai fegyverünk nem más, mint az SWS Motorized Pulse Rifle, a játék géppuskája. Nagy tára, gyors tüzelési sebessége, pontossága és hatótávolsága miatt meglehetősen közkedvelt fegyver. Érdemes rövid sorozatokban tüzelni, mert hamar elfogyasztja a lőszerállományt és pontatlanná válik. A második részben a másodlagos lövést gránátvető váltotta le, mely kifejezetten jó tömegoszlatásra, azonban fontos megjegyezni, hogy egy gránát 25 töltényt használ el.

Ugyan nem közvetlen fegyverek, sokkal inkább képességek, a Stasis és a Kinesis is meglehetősen sok feljesztésen esett keresztül. A kinézissel tárgyakat tudunk mozgatni és akár elhajítani a levegőben, akár a jedik. Fontos tudni, hogy a ellenfél darabjait is tudjuk hajigálni, de a már csak levágott végtagokat, illetve az elhunyt ellenfeleket. Fontos eszköz továbbá kalandozásaink során is, mert számtalan eldugott tárgyat csak segítségével tudjuk összeszedni, illetve mozgatni. Hatékony gyilkolóeszközzé válik, ha az ellenfélre kezdjük hajigálni a berendezési tárgyakat. Nem használ külön energiát és az effektív hatótávolságát tudjuk növelni a javítópadon. A stázis arra jó, hogy lelassíthatunk vele tárgyakat és ellenfeleket. A stázis külön energiát használ, azonban az első résszel ellentétben, itt már idővel visszatöltődik, de még mindig használhatunk egységeket a visszatöltésére.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt