Dead Space 2 - Teszt

Ötödik oldal

Az új ruházatok gyönyörűre sikerültek, és a sisakfelrakó animáció is meglehetősen stílusos. Amellett, hogy a ruhák különböző védelemmel és tárgykapacitással rendelkeznek, még van egy új képessége mindnek, mely igazodhat játékstílusunkhoz: van olyan ruha, ami bizonyos fegyverekkel növeli meg a sebzésünket, vagy van, amivel olcsóbban vásárolhatunk. Sajnos nem áll túl sok ruha rendelkezésünkre, de lehet, hogy ezt DLC-k során kibővítik.

Nagy újítás a lootolás oldalon történt, ugyanis már nem csak széttaposható ládákból és szekrényekből szedegethetünk fel dolgokat, hanem a megölt ellenfelekből is szó szerint ki lehet taposni még egy kis plusz lőszert. Fontos megjegyezni, hogy a holttestek viszonylag hamar eltűnnek, így ha sokan támadnak ránk, akkor előfordulhat, hogy sok cuccnak mondhatunk búcsút. Ez pedig felettébb kellemetlen magasabb szinteken.

Új, többjátékos mód bukkant fel a második részben, melyben két 4 fős csapat, emberek és nekromorfok harcolnak egymás ellen. Az embereknek különböző feladatokat kell végrehajtani, míg a szörnyeknek meg kell akadályozni ebben az embereket. A játék során tapasztalati pontokat kapunk és új szinteken új fegyvereket és képességeket nyithatunk meg.

Az emberek terén nincsen nagy meglepetés. Hasonló irányítás mint egyjátékos módban, nincsenek szerepek vagy osztályok. Különbség inkább csak a különböző szintű játékosok között van fegyverzet vagy képességek terén. Lehet a vért szinezetét is változtatni, de ez nem változtat máson. Lassabban élednek újra mint a szörnyek, és általában érdemes együtt dolgozniuk és képességeiket minnél többször használni.

A nekromorfok teljesen más játékstílust kívánnak mint az emberek. Minden osztálynak megvannak az erősségei és gyengeségei. Nekik is érdemes együtt dolgozni, de ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül együtt kell maradni. Minden apró sebzés számít, amit az embereknek okoznak, így szép lassan vagy kivéreznek, vagy elfogy a lőszerük és akkor is meghalnak. Gyorsabban teremnek vissza, mint az emberek.

A többjátékos mód hátránya talán az, hogy elveszti a játék a félelmetességét és hangulatát. Sokkal inkább egy akciójátékká válik.

Az Achievementek többsége könnyű szerrel megszerezhető. A legtöbb a történethez, illetve valamilyen fegyverhez kapcsolódik. Fontos tudni, hogy sokuk nem szerezhető meg többjátékos módban. A legnehezebben megszerezhető achi talán a Hardcore módért jár, mely talán érthető is. De a játék végigjátszása ebben a módban brutális.

Összességében elmondhatjuk, hogy ha nem is év játéka (egyelőre), a hónap játéka díját már biztos elnyerte a szememben. A hihetetlen élmény és szórakoztató történet találkozásával egy nagyszerű játék részesei lehettünk. Több végigjátszás után is még előttünk áll a többjátékos mód, ahol megmérkőzhetünk másokkal együtt dolgozva a győzelemért. Mindenképpen érdemes beszerezni.

Értékelés
9.6 Hangulat:
A hang, a vizuális élmények megadják azt a körítést, amire a szinte hibátlan folytatásnak szüksége lehet. 
9.4 Grafika:
Hatalmas fejlődés a játék minden eddig ismert és ismeretlen elemén az előző részhez képest, miközben remekül megőrizte a hangulatot.
9.2 Hangok:
A hangok eddig is elengedhetetlen elemei voltak a borzongásnak, és ezt a részt szigorúan tilos nem bömböltetni.
9.2 Összességében:
Összességében elmondhatjuk, hogy ha nem is év játéka (egyelőre), a hónap játéka díját már biztos elnyerte a szememben. A hihetetlen élmény és szórakoztató történet találkozásával egy nagyszerű játék részesei lehettünk. Több végigjátszás után is még előttünk áll a többjátékos mód, ahol megmérkőzhetünk másokkal együtt dolgozva a győzelemért. Mindenképpen érdemes beszerezni.

Sorathul

Azóta történt