Dead Island: Riptide bemutató

Bevezetés

Bevallom őszintén, hogy amikor a Deep Silver kiadta a Techland által készített Dead Island című játékot, először nem fogott meg annyira a program, hogy előrendeljem azt. Viszont később a fórumon olvasott sok pozitív visszajelzés hatására megvettem, majd elkészítettem a tesztjét. A játék maga kifejezetten tetszett, viszont a folytatást illetően újra feltámadt bennem a kétség, hogy megéri-e előrendelni, hiszen a videók alapján gyakorlatilag nem tűnt másnak a Riptide, mint egy nagyobb terjedelmű DLC-csomagnak, mellyel kiegészítették az alapjáték történetét.

Szerencsére végül mégiscsak úgy döntöttem, hogy megvásárolom a programot, így most már első kézből származó információkkal szolgálhatok azok számára, akik hozzám hasonlóan nem tudták eldönteni, hogy beruházzanak-e a Dead Island: Riptide című játékra, vagy sem. Habár a többihez képest olcsón, 6.990 Ft.-ért lehet megrendelni a programot, vásárlás előtt mindenképp ajánlott elolvasni a most következő ismertetőt, hogy tisztában legyünk a dolgokkal.

Hogy miféle játék is a Dead Island: Riptide? Nos, aki már játszott az első résszel, az tudja rá a választ, a többieknek pedig egy rövid, spoilermentes összesítés következik: Valójában egy érdekes FPS játékról van szó, ahol - bár a zombik gyilkolásán van a hangsúly -, mégis, szerepjáték-elemekkel dúsították a játékmenetet. Így tehát karakterünk és fegyvereink is fejleszthetőek, sőt, gyakorlatilag mindent felhasználhatunk (és fel is kell használnunk) a túlélés érdekében. Legfontosabb azonban, hogy taktikusan kell harcolnunk, nem csapkodhatunk ész nélkül, mert hamar kifáradunk. Márpedig ha kifogyunk a szuflából, könnyen zombi-eledel válhat belőlünk...

Itt is küldetéseket oldunk meg, akárcsak a valódi szerepjátékokban: segíthetünk a túlélőknek minél jobban boldogulni, cserébe ők is ellátnak minket felszereléssel. Van egy fő feladatunk, ami voltaképp arról szól, hogy elmeneküljünk erről a zombiktól hemzsegő szigetről. Emellett mellékfeladatokkal jobb fegyverekre, több pénzre és tapasztalati pontokra tehetünk szert, melyek túlélésünket segítik. Miután a Dead Island: Riptide nem sok újítást tartalmaz az elődjéhez képest, így a részleteket most nem írom le, aki kíváncsi a történetre, a főszereplőkre és egyéb alap információkra, az olvassa el az első bekezdésben linkelt teszt erről szóló fejezeteit.

Legnagyobb szerep azonban kétségtelenül a különféle limlomok fegyverként való használatára, azzá történő összerakására, valamint a már meglévő gyilkolóeszközeink fejlesztésére jut. Minden kacatot érdemes összegyűjtenünk, melyeket aztán a megtalálható modifikációs tervek segítségével felhasználhatjuk fegyvereink erősebbekké/pusztítóbbakká tételéhez. A zombiknak is több fajtájuk van, akárcsak valódi szerepjátékokban, így mindegyiknek megvan a gyenge pontja és hogy milyen támadás ellen védett. Nagyjából ennyit elöljáróban, akik tehát még nem játszottak a Dead Island című játékkal, azok előbb próbálják ki az első részt, majd ha az elnyerte tetszésüket, csak akkor vágjanak bele a Riptide eseményeibe.

Figyelem! Mivel egy új játékról van szó, így mondanom sem kell, hogy a következő oldalakon szereplő tartalmak erősen spoileresek lehetnek azok számára, akik még nem próbálták! Viszont akik két évvel ezelőtt játszottak az első résszel, azok nyugodtan olvashatnak tovább, mert relatíve kevés újítás van a programban. De a többiek előbb mindenképp próbálják ki az első részt, addig ne olvassák el a Riptide ismertetőket!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Dead Island: Riptide - Előzetes

    A zombi vadászat hamarosan kezdetét veszi, lássuk mire számíthatunk.

  • Dead Island - Teszt

    Eddig még nem próbáltam ki a játékot, de miután sokan dicsértétek a fórumon, így én is tettem vele egy próbát. Nem bántam meg.