2019. szeptember 19., csütörtök

Gyorskeresés

Dead Island - Teszt

Eddig még nem próbáltam ki a játékot, de miután sokan dicsértétek a fórumon, így én is tettem vele egy próbát. Nem bántam meg.

Hirdetés

Bevezetés, történet és grafika

Szerintem kevesen vannak köztetek olyanok, akiknek legalább egyszer ne fordult volna meg a fejében, hogy ha nyerne valamelyik szerencsejátékon, akkor elmenne egy egzotikus nyaralásra valamelyik trópusi szigetre. Napsütés, tenger, pálmafák, homokos part és fürdőruhás lányok (fiúk) tömege, dolgunk pedig csak annyi lenne, hogy kifekszünk a napra vagy megmártózunk a tenger hullámaiban. A Dead Island lehetőséget nyújt számunkra, hogy mindezeket kipróbálhassuk, mégpedig a Pápua Új-guineai szigetvilág gyöngyszemének számító Banoi üdülőparadicsomban, ahol a játék eseményei zajlanak.

A játék bevezető videója bemutatja nekünk az első éjszaka eseményeit. Kiderül, hogy nem sokáig élvezhettük az idilli környezetet, ugyanis már a legelső éjszakán komolyan felöntöttünk a garatra, és eléggé illuminált állapotban bolyongtunk a mulatozó embertömeg között. Miközben részegen kóválygunk, történik pár furcsaság is, sikoltozások és arcunkba fröccsenő vércseppek, de mi ezzel nem igazán törődünk, hanem csak megyünk "előre", míg végül nagy nehezen elérjük a szobánkat, ahol bedőlünk az ágyba, onnantól pedig se kép se hang.

Innentől kezdődik maga a játék, először is választanunk kell, hogy a négy főszereplő közül melyiket szeretnénk irányítani. Ez azért fontos, mert mindegyikük másfajta fegyver használata terén járatos, és az alaptulajdonságaik, valamint megtanulható képességeik is különbözőek. Lássuk most őket sorban, a képen balról jobbra haladva:

  • Xian Mei egy Kínában született fiatal hölgy, aki azért hagyta el hazáját, hogy a szállodában recepciósként dolgozhasson és megismerhesse a különféle népek kultúráit. Megérkezését követően azonban eleinte nagyon gorombán bántak vele, olyan munkákat bíztak csak rá, amit más nem akart elvégezni. Ázsiai származása miatt nem meglepő, hogy elsősorban a szúró és vágófegyverek terén érzi otthonosan magát, képzett kardforgató és mellette gyors is, mivel rengeteget sportol.
  • Logan profi amerikai futballsztár volt, aki feljutott a csúcsra, ám karrierjének vége szakadt, amikor egyszer egy utcai autóversenyen karambolozott, és nemcsak egy fiatal nőt gázolt halálra, hanem a térde is eltört. Egyre lejjebb süllyedt a lejtőn, míg végül kénytelen volt illegális dolgokban is részt venni. Egyik ilyen balhéja rosszul sült el és emiatt vadászni kezdtek rá. Ekkor élt azzal a lehetőséggel, hogy elutazzon Banoira és megmeneküljön üldözői elől. Futballjátékos révén elsősorban a dobófegyverek használatában jeleskedik.
  • Sam B egy rapper, akit azért hívtak meg a szállodába, hogy előadja "Who Do You Voodoo?" című számát, amivel annak idején híressé vált. Örömmel mondott igent a felkérésre, hogy ezáltal némi extra pénzhez juthasson. Mivel az utóbbi időben halványulni kezdett a csillaga, drog- és alkoholproblémái is voltak, egyszóval ez jelentette a kiutat számára. Miután a gettóban született és nevelkedett, mielőtt sztárrá vált, ezért kitűnően bánik a zúzófegyverekkel, mellette rendkívül szívós, erős testalkattal is rendelkezik
  • Purna egy volt ausztrál rendőrnő, aki jelenleg VIP testőrként dolgozik és igen népszerű az előkelő vendégek körében, hiszen nem csak szakértelme, hanem külseje miatt is szívesen bérelik fel őt. Rendőri pályája akkor szakadt félbe, amikor Sidney-ben végzett egy családmolesztáló férfivel, akit - bár bűnössége köztudott volt - jogilag mégsem lett volna szabad kivégeznie. Rendőri múltja és jelenlegi beosztása miatt kimagaslóan ért a különféle lőfegyverek használatához.

Most bizonyára értetlenül kérdezhetik azok, akik még nem játszottak a játékkal: "Ugyan miért vannak különféle képességekkel rendelkező karakterek egy mezei zombis FPS játékban?" Nos, a Dead Island több egyszerű zombi-hentelésnél. Ugyanis egyáltalán nem csak arról szól a játék, hogy Rambo módjára megyünk előre és mindent lelövünk, ami megpróbál belőlünk kiharapni egy darabot. Valójában itt egy RPG játékról beszélünk, melyet FPS nézőpontból játszunk végig, küldetéseket veszünk fel, melyek teljesítéséért és a leölt zombikért is XP-t kapunk, ebből fejleszthetjük karakterünk képességeit.

Kezdjük azzal, hogy a Dead Island egy teljesen szabadon bejárható, több négyzetmérföld kiterjedésű szigeten játszódik, melyet kedvünk szerint fedezhetünk fel. Habár már a játék legelején kénytelenek leszünk utasítások szerint cselekedni, a bevezető után teljesen rajtunk fog állni, hogy merre megyünk, milyen küldetést vállalunk el és hajtunk végre. Persze a főküldetés viszi előre a történetet, tehát annak végrehajtása az elsődleges feladatunk. Azonban mivel alapvetően egy sandbox stílusú játékról van szó, így nincs semmi megkötés, nyugodtan elvállalhatjuk a több tucatnyi mellékküldetést is, miáltal jóval több időbe fog telni a játék végigjátszása.

Ha már az időnél tartunk: a játék főküldetését alapjáraton - azaz semmi mást sem elvállalva és tudva hogy mihez hová kell menni - minimum 10-12 órába fog telni végigvinni, ami üdítőleg hat a mai FPS játékok 4-5 órás tartalmával szemben. Viszont tény, hogy vannak olyan részek is benne, amikor picit monotonná válik a zombik folyamatos irtása, de szerencsére nem ez a jellemző. A Dead Island területe négy fő részre van felosztva, ahogy teljesítjük a főküldetést, úgy haladunk át egyikből a másikba, de természetesen még azelőtt is átmehetünk valahová, hogy küldetést kapnánk oda. Aki pedig az összes mellékküldetést is szeretné teljesíteni, az számoljon megközelítőleg 30-40 órás végigjátszásra. És ez még tovább is fokozható, ugyanis amennyiben a sziget minden zegét-zugát be szeretnénk járni, felkutatni a gyűjthető bizonyítékokat és hasonlókat, szerintem 50-60 órát is kitehet a komplett végigjátszás.

Mielőtt hozzákezdenék a játékmenet ismertetéséhez, előbb jöjjön némi véleménynyilvánítás a grafikát illetően. A Dead Island című FPS-RPG játékot a Chrome Engine 5 játékmotor hajtja és azt kell hogy mondjam, gyönyörű képi világot tár elénk, aminek látótávolsága elég nagy, szépen kidolgozott, ráadásul rettentően jól is van optimalizálva, hiszen gyengébb gépeken is kitűnően fut. Nálam még 1920x1200-as felbontásban, mindent maximumra tekerve sem esett 80-90 FPS alá, ami a látványt tekintve először meglepett, hiszen sok mai játékban még 60 FPS-t sem mindig sikerült elérnem, ennél nem sokkal szebb grafika esetén sem. Szintén dicséretet érdemel a viszonylag rövid töltési idő, ami egy sandbox világban nem elhanyagolható nézőpont.

A menüben található beállításokon kívül is lehetőségünk van tovább finomítani a játék grafikáját. Tehát ha valakinek nem felel meg az alapértéken látható látvány - engem speciel a magas FPS érték miatt széteső kép zavart LCD monitoron -, az megváltoztathatja a beállításokat a "Dead Island Helper" nevű kis programocska, vagy a játék könyvtárában található Video.src fájl szerkesztésével. Nyugodtan használhatjátok, ugyanis nem jár VAC bannal (Ez a csalók ellen van), ezt a Steam fórumán is leírják.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.