Dead Island: Riptide bemutató

Az újdonságok bemutatása

Játékmenet tekintetében nagyjából minden maradt a régiben, ezúttal is a zombik gyilkolása, fegyvereink fejlesztése és a túlélők ügyes-bajos dolgainak megoldása lesz a feladatunk. A küldetésekre mehetünk gyalog, autóval, valamint most először motorcsónakkal is, bár ehhez előbb össze kell eszkábálni egy működőképes darabot (Mondjuk itt picit illúzióromboló volt, amikor addig sehol egy fia ép vízi alkalmatosság nincs, amíg helyre nem pofozzuk a küldetésben szereplő járgányt, viszont azt követően szinte mindenhol találunk stégeket, motorcsónakkal együtt).

A motorcsónakázás örömét szívesen zavarják meg a kifejezetten erre szakosodott zombik, akik előszeretettel kapaszkodnak meg ladikunkban, majd másznak fel rá. Mivel sajnálatos módon az autóval ellentétben csónakkal nem tudjuk őket legázolni, így gyakorlatilag mindegy, mekkora sebességgel száguldunk, a vége mindig ugyanaz: kénytelenek leszünk kiszállni és a vízben lecsapkodni őket. Ezek a zombik vízbe fulladt áldozatoknak tettetik magukat, ha gyalog vagyunk, akkor simán lecsaphatjuk őket, nem reagálnak ránk. Ellenben amint csónakba pattanunk, már kilométerekről felugranak és nekünk rontanak.

Persze mellettük az összes többi, már ismerős zombitípussal is összefuthatunk, így aki játszott az első résszel, annak már csókolommal köszön legtöbbjük (Ilyenkor segít egy kis barátságos masszás a Fa testápolóval, elsősorban fejtájékon, és máris oldódik a hangulat). Viszont vannak erősebb ellenfelek is, melyeket egy koponya alakú ikonnal jelez a játék. Ha ilyet látunk, kétszer is gondoljuk meg, mielőtt nekimennénk, általában taktikázva tudjuk csak őket leverni, nyílt harcban mi fogjuk a rövidebbet húzni.

Új támadómozdulattal is gazdagodtunk, ezúttal magasabb helyekről ráugorhatunk a zombik fejére, legtöbb esetben azonnali halált okozva. A korábbi fejtaposós kivégzés szintén megmaradt, de ezúttal már két lábbal tudunk rájuk ugrani, így sokkal gyorsabban végzünk velük (Ez nagyon jó, mert a scriptelt kivégzések közben mást nem tudtunk csinálni, gyakran kaptunk egy-két pofont, ha közben megleptek). Szerencsére most már van külön skill a gyors felkelésre is, így nem kell sokáig nyalnunk a padlót egy erősebb maflás után.

Végigjátszás közben erősen érezni, hogy a készítők kezdtek kifogyni az ötletekből, a küldetések gyakorlatilag egy kaptafára épülnek, pusztán a körítés változik néha. Nagyon sok az egyforma feladat, például minden pályán legalább egy tucat NPC-t találunk, akiket meg kell mentenünk a zombiktól, majd némi jutalmat követően általában sorsukra hagyjuk őket. Megoldhatták volna, hogy ezeket a túlélőket vissza kelljen vezetni a táborba, netán csónakkal összeszedni őket, miután megtisztítottuk a terepet... na mindegy. Vannak új fegyverek is, melyek közül a robbanó aknákat emelném ki, ezzel jól lehet amortizálni, ha magunk elé rakjuk, miközben sok zombi ront ránk. Persze érdemes hátrálni pár lépést, mert könnyen mi is levegőbe repülhetünk.

Van azonban előnye is annak, hogy ennyi a megoldható küldetés, még ha nem is életszerűek. Sok pénzhez és tapasztalati ponthoz juthatunk a segítségükkel. Én mintha úgy vettem volna észre, hogy sokkal gyakrabban lép karakterem szintet, mint az első részben. Több a megtanulható képesség is, és valahogyan mintha a játék is könnyebb lenne miattuk. Ami még nem gond, viszont a küldetések egyhangúsága miatt előbb-utóbb mindenki meg fogja unni a keresgélést és túlélők mentését, inkább haladna előre, hogy végre megpattanhasson erről a szigetről.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Dead Island: Riptide - Előzetes

    A zombi vadászat hamarosan kezdetét veszi, lássuk mire számíthatunk.

  • Dead Island - Teszt

    Eddig még nem próbáltam ki a játékot, de miután sokan dicsértétek a fórumon, így én is tettem vele egy próbát. Nem bántam meg.