2019. szeptember 17., kedd

Gyorskeresés

Dead Island: Riptide bemutató

Tavalyelőtt egy nagyon érdekes és hangulatos zombigyilkos játékkal gazdagodtunk a Dead Island személyében, lássuk, hogy a folytatás mit tartogat számunkra.

Cseberből vederbe

Miután hőseinknek sikerült megmenekülniük a Banoi szigetén épült luxusüdülőhelyről, ahol életük eddigi legborzasztóbb nyaralását töltötték, a zombik helyett immár a katonaság jelenti rájuk a legnagyobb veszélyt. Ugyanis hőseinket egy hadihajón karanténba zárják és a legkülönfélébb kísérleteknek vetik alá őket, hogy kiderítsék, mitől immúnisak a zombik fertőzésével szemben. Azonban nem sokkal megérkezésünk után egy szokatlanul erős vihar tör ki, melynek során a fertőzés elszabadul a hajón és hőseinknek ismét menekülniük kell. Miután a legénység zöme zombivá vált, így a hajót nem irányítja senki, aminek következtében ismét egy szigeten szenvedünk hajótörést, ahol - mily meglepő - szintén javában tombolnak az elszabadult élőhalottak. Cseberből vederbe kerültünk, pusztán csak a helyszín változott meg: Banoi helyett Palanai szigetén vagyunk, de a célunk ismét ugyanaz: elmenekülni erről a zombikkal teli szikladarabról.

Ahogyan azt már a bevezetőben említettem, a Dead Island: Riptide nem sok újdonságot tartogat az előző részhez képest, ezért most nem fogok mélyreható ismertetőt készíteni. Összefoglalom, hogy az előző részhez képest mi változott, milyen új lehetőségeink vannak, valamint röviden ismertetem az eddigi játék során megismert új ellenfeleket. A leírás nem minden részletre kiterjedő, mert még én sem jutottam el a végére, de arra pont elég lesz, hogy eldöntsétek: kell-e nektek a játék, vagy sem.

Hirdetés

Azt már a Dead Island első részénél is tapasztalhattuk, hogy erősen támogatja a kooperatív többszereplős játékot, és ezt a Riptide esetében még tovább fokozták. Alapértelmezés szerint a multiplayer mód be van kapcsolva, ami nem véletlen, hiszen a játékmenetnek immár szerves részét képezik a különféle ostromok, amikor a támadó zombik hordájától kell megvédeni bázisunkat. Egy-egy ilyen küzdelem előtt általában meg kell szervezni a védelmet, drótkerítéseket kell kifeszítenünk a bejáratokra, géppuskákat szerezni és elhelyezni őket a falak tetején, vagyis szabályos várostromra kell készülnünk.

Persze, akármit is csinálunk, előbb-utóbb betörnek az élőhalottak, ilyenkor elkezdődhet a közelharc. Multiban nyilván nagy élmény, még egyedül is érdekes volt az első pár alkalommal, de később már túl sok ilyen ütközet van, a végére komolyan meguntam a dolgot. Az egész játékról ordít, hogy a kooperatív módra helyezték a hangsúlyt a készítők (Többek között ezért is látjuk minden szereplőt még egyjátékos módban is). Ezt egyrészt meg lehet érteni, másrészt viszont elfelejtik, hogy az előző részt is sokan egyedül vitték végig, ők valószínűleg megunják majd a sok várostromot.

A grafika elfogadható, a Chrome Engine 5 hozza a két évvel ezelőtti látványvilágot, ami pont megfelelő ehhez a stílushoz. Viszont az eltelt idő sem volt elég a srácoknak arra, hogy kijavítsák a viszonylag gyenge karakteranimációkat - főleg az arcmimika elég sutácska -, így tulajdonképpen semmi technológiai újítás nincs a Dead Island: Riptide-ban az előző részhez képest. Ám a látvány ennek ellenére ugyanolyan, mint korábban, a trópusi szigeten fekvő luxusnyaralóhely érzetét sikerült kellőképpen visszaadniuk (Már amennyire azt el lehet képzelni, sajnos mifelénk keveseknek adatik meg ezt valódi élményekkel összehasonlítani).

Küldetések tekintetében másik újítás, hogy immár nincs pontosan megjelölve némely feladatnál, hogy mit keresünk, hanem egy zölddel jelzett zónában kell körülnéznünk és megtalálnunk azt. Általában nem nehéz, hiszen a felvehető tárgyakat mutatja a program, de egy kicsit jobban szét kell néznünk, ami kis színt csempész a játékmenetbe. Naplónkban ugyanúgy meg vannak jelölve a küldetések, melyek közül az épp aktívvá tettet mutatja a kis térkép. Helyzetmentés továbbra sincs, viszont a küldetések teljesítése során többször ment a program, így nem kell nagyon az elejéről kezdenünk halál vagy kilépés esetén.

Karakterünk fejlesztése szempontjából már vannak érdekességek, többek között immár használat közben is fejlődik fegyveres szakértelmünk. Így tehát, ha kiválasztott hősünk nem túl jártas például a lőfegyverek kezelésében, akkor megfelelő gyakorlással elsajátíthatja annak alapjait és így egyre tapasztaltabbá válik használatában. Természetesen a specialisták előnyt élveznek, de a játékmenetbe változatosságot csempészhetünk, ha több típusú fegyvert használunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Dead Island: Riptide - Előzetes

    A zombi vadászat hamarosan kezdetét veszi, lássuk mire számíthatunk.

  • Dead Island - Teszt

    Eddig még nem próbáltam ki a játékot, de miután sokan dicsértétek a fórumon, így én is tettem vele egy próbát. Nem bántam meg.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.