Clockwork Tales: Of Glass and Ink teszt (Xbox One)

Földrengések nyomában

Nem véletlen, ha nem cseng ismerősen az Artifex Mundi név a konzolos közönség számára. A nagyjából 120 főt foglalkoztató lengyel cég elsősorban mobiltelefonokra fejleszti tárgykeresős, idegen kifejezéssel „hidden object” játékait, sőt ezekre az eszközökre számolatlanul, szinte futószalagon ontja magából az újabb és újabb kalandokat. Nemrég azonban úgy gondolták, hogy ideje konzolon is tenni egy próbát, a platformok közül pedig az Xbox One-ra esett a választásuk. Első játékuk a Nightmare from the Deep című kalózos horror történet volt, másodszorra pedig egy steampunk világba kalauzolnak bennünket.

Clockwork Tales Xbox One

Gottland egy színes, gőzzel hajtott világ, amelynek békéjét most rejtélyes földrengések rázzák fel, a szó szoros és átvitt értelmében is. Dr. Ambrose Ink professzor hosszú ideig kutatja a rengések okait, amikor is rájön, hogy azoknak nem természetes eredetük van. A nyomok egy kisvárosba vezetnek, a tudós pedig levelet küld régi ismerősének, Evangeline Glass titkos ügynöknek, hogy a segítségét kérje. Játékosként mi Glass kisasszony bőrébe bújhatunk, az események pedig akkor kezdődnek, amikor megérkezünk a füstös kis fogadó elé.

A Clockwork Tales: Of Glass and Ink teljesen hű a fejlesztők stílusához, tisztán a gondolkodásunkra leszünk utalva. A „hidden object” játékok legfőbb vonása, hogy bizonyos, aprólékosan megrajzolt képeken megadott tárgyakat kell megtalálnunk, és azokra ráböknünk. A cég játékai szerencsére ennél jóval tovább mennek, és a történetmesélésre, egyéb jelenetekre is komoly hangsúlyt helyez. Így ez inkább egy belső nézetből játszott „point and click” kalandjátéknak érződik, a tárgykeresgélés jelen van, de nem annyira jellemző.

Clockwork Tales Xbox One

Ugyan eredendően mobil eszközökre készült, a játék mégis kitűnően működik Xbox One kontrollerrel a kézben is. A menürendszer, a kurzor mozgatása, a játék minden részlete teljesen jól idomul a konzolos életformához, a nagy képernyőkön is csodálatosan fest a játék, és könnyedén, természetesen játszható elejétől a végéig. Vagyis nem érezzük úgy, hogy hiányzik az érintőképernyő. A játék mérete kicsi, a töltési idők egy-két másodpercben mérhetőek, és technikailag is teljesen kiforrott termékről beszélünk, igényes, szép megvalósításban.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Killer Instinct Season 3 teszt

    Harmadik évadához érkezett a Microsoft verekedős játéka, ami új harcosokkal és lehetőségekkel bővült, de a régi tartalmak is kaptak némi ráncfelvarrást.

  • Mystery Castle teszt (Xbox One)

    Ravasz fejtörők, kedves humor, és a klasszikus videojátékok hangulata lengi át a Runestone Games fejlesztését, ami az okostelefonok után most Xbox One-ra is ellátogat.

  • TurnOn teszt (Xbox One)

    Áramszünet idején egy kis szikra is fényt vihet az emberek életébe. Erről szól az orosz illetőségű Brainy Studio legújabb 2D platformere, ami Xbox One-ra költözött, de túl sok újdonságot nem mutat.

  • Grim Legends teszt (Xbox One)

    A lengyel Artifex Mundi ismét Xbox One-on kalandozik. Ezúttal egy varázslatos, de veszélyekkel teli fantasy világba hívnak, hogy ott tegyük próbára logikánkat és ravaszságunkat.

Előzmények

  • Polychromatic teszt (Xbox One)

    A kétkaros lövöldözős játékok műfajában szinte lehetetlen újat mutatni – egy kis indie stúdió ezért nem újjal, hanem kicsit mással próbálkozott, a végeredmény pedig nem rossz.

  • Inside My Radio teszt (Xbox One)

    Különböző zenei stílusok és a platformer műfaj kereszteződéséből jött létre a Seaven Studio legújabb játéka, ami azonban távolról sem lett tökéletes.

  • Bridge Constructor teszt (Xbox One)

    Az utóbbi idők egyik mobilos sikerjátéka mostantól Xbox One-ra is elérhetővé vált, ennek köszönhetően már kontrollerrel a kézben is próbára tehetjük mérnöki képességeinket.