Vissza az alapokhoz
Az utóbbi években a kétkaros lövöldözős játékok (idegen szóval twin-stick shooterek) műfaja egész kis szubkultúrát alakított ki magának, köszönhetően a független játékfejlesztés előretörésének. De az olyan klasszikusok által meghonosított műfajt, mint például a Robotron 2084, kétségtelenül a Geometry Wars sorozat keltette új életre, amely egyúttal mindent ki is hozott a zsánerből, amit lehet. Éppen ezért van nehéz dolga egy olyan fejlesztőnek, aki ebben akar nagyot alkotni. Az ismeretlen nevű Brushfire Games azért megpróbálkozott vele.
A Polychromatic nem játékmenetével próbál újítani, inkább a körítés az, ami kissé más mint máshol. A már említett Geometry Wars sorozat rikító neonfényei helyett a két amerikai fivér (igen, a fejlesztő „cég” két embert számlál) játéka pasztellszínekkel dolgozik, és az egész akciónak kissé rajzos hatást kölcsönöz. Emellett a zenei aláfestés is kiemelkedő, egészen más stílust képvisel, amit a „nagy testvér”.
Játékmódból mindössze hármat kapunk, ezek mindegyike közvetlenül a főmenüből érhető el. Az Endless, vagyis végtelen módban adott számú élettel kell minél tovább húzni az akciót, és minél magasabb pontszámot elérni. A Timed, azaz időre zajló módban végtelen életünk van, viszont csak két percünk, amit a hullámokban támadó ellenfelek kilövésével hosszabbíthatunk meg. Végül ott az egyéletes játékmód, amiben nincs semmi trükk, az első halálig küzdünk. Mindhárom módban kizárólag az elért pontszám a lényeg, amit könnyen összemérhetünk a világranglistákon barátainkkal, illetve a világ legjobbjaival.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!