Mystery Castle teszt (Xbox One)

Kis lépés egy mágusnak

A brit Runestone Games nevét eddig elsősorban az okostelefonos felhasználók, azon belül is az Android tulajdonosok ismerhették. A kis csapat azonban most úgy döntött, hogy egyik legsikeresebb játékukat konzolra, pontosabban Xbox One-ra is megjelentetik. A Mystery Castle ehhez mérten egy kis, egyszerű (és tegyük hozzá: viszonylag olcsó) játék, a felszín alatt azonban egy egészen kedves játék húzódik.

Mystery Castle Xbox One

Monty, a varázsló mindennel rendelkezik, amire egy igazi mágusnak szüksége lehet. Van szép kalapja, nagy szakálla, varázsló köpenye és pálcája – ennek ellenére főhősünk nem valami profi a szakmájában, épp ellenkezőleg. Amikor figyelni kellett volna a mágusképzőben, ő inkább máshová koncentrált, leginkább evett. Úgyhogy varázsolni nem tud, kalandvágya viszont továbbra is van, így jobb híján az eszére és a logikájára kell hagyatkoznia, hogy sikerrel járjon.

Míg az androidos változat öt különálló epizódként jelent meg, addig a Mystery Castle Xbox One verziója mindent egyben tartalmaz. Öt kastély összesen 180 pályáját kell megoldanunk, mindnek a végén egy főellenség vár. A játék egy abszolút klasszikus, felülnézetes logikai játék, amelyben nincs közvetlen harc, csak és kizárólag gondolkodásra lesz szükségünk. Abból viszont sokra. A labirintusszerű szobák, trükkösen elhelyezett ládák, körbe-körbe sétáló ellenfelek és különböző speciális pályaelemek igen komoly bonyodalmak elé állítják varázsló hősünket.

Mystery Castle Xbox One

A játékmenet mindössze abból áll, hogy az adott szobában össze kell gyűjtenünk öt elemet (ez lehet gyémánt, hópehely, papírlap, minden kastélyban más), majd megkeresni a kijárathoz vezető utat. Mindezt leírni könnyebb, mint megtenni, mert főhősünk csak bizonyos mozdulatokra képes. A szobákban lévő ládákat csak tolni lehet, ezeket a padló hézagjaiba tolva építhetünk hidakat és átjárókat, vagy épp torlaszolhatjuk el az ellenfelek útját. A ládákat később más elemek (például jégkockák) váltják, amik más tulajdonságokkal bírnak, de vannak más játékmechanikák is: kulcsokkal nyitható ajtók, teleportok, kapcsolók, leomló padló, vagy épp minket különböző állatokká változtató szimbólumok teszik változatossá a kihívást.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Battleborn teszt (Xbox One)

    Az univerzumban már csak egyetlen csillag pislákol, megmentésére pedig valószínűtlen társaság verbuválódott össze a Gearbox Software új lövöldözős játékában.

  • Coffin Dodgers teszt (Xbox One)

    Mi lehetünk a kertváros legmenőbb nyugdíjasai, csupán a halált és a többi szépkorút kell magunk mögé szorítani a turbós kerekesszékkel. Bottal ütni, lövöldözni ér!

  • TurnOn teszt (Xbox One)

    Áramszünet idején egy kis szikra is fényt vihet az emberek életébe. Erről szól az orosz illetőségű Brainy Studio legújabb 2D platformere, ami Xbox One-ra költözött, de túl sok újdonságot nem mutat.

  • Grim Legends teszt (Xbox One)

    A lengyel Artifex Mundi ismét Xbox One-on kalandozik. Ezúttal egy varázslatos, de veszélyekkel teli fantasy világba hívnak, hogy ott tegyük próbára logikánkat és ravaszságunkat.

Előzmények

  • Clockwork Tales: Of Glass and Ink teszt (Xbox One)

    Egy gőzzel hajtott, érdekes világ, és jó néhány ügyes fejtörő várja az Xbox One tulajokat ebben az olcsó, de igényes kalandjátékban, elsődlegesen mobilos fejlesztőktől.

  • Polychromatic teszt (Xbox One)

    A kétkaros lövöldözős játékok műfajában szinte lehetetlen újat mutatni – egy kis indie stúdió ezért nem újjal, hanem kicsit mással próbálkozott, a végeredmény pedig nem rossz.

  • Elite: Dangerous teszt (Xbox One)

    Xbox One-ra is elkészült a Frontier Developments űrszimulátorának végleges változata, érdemes górcső alá venni, mire számíthatnak a konzolosok ebben a sci-fiben.