Clockwork Tales: Of Glass and Ink teszt (Xbox One)

Néhány órás igényes szórakozás

A kaland összesen három fő helyszínen játszódik, ezeken belül számos helyet meglátogathatunk, amelyek között térképen igazodhatunk el. A „helyszínek” természetesen ebben az esetben mindössze statikus képernyőket jelentenek, melyeken bizonyos részleteket felnagyíthatunk, megvizsgálhatunk közelebbről is. A készítők elismerést érdemelnek, mivel szinte minden szobát és beállítást megpróbáltak élővé varázsolni, legyenek azok dinamikus elemek, időjárás, változó megvilágítás, mozgó háttér vagy bármi más. Ma már persze ezeket a dolgokat – főleg egy Xbox One szintű eszközön – elvárjuk, de ennél sokkal igénytelenebb módon összerakott játékokat is láttunk már „indie” címszó alatt.

Clockwork Tales Xbox One

A játékmenet jobbára kimerül a visszafogott párbeszédekben, a különféle tárgyak összeszedésében, illetve a már említett „rejtett tárgy” képernyők és más, összetettebb logikai feladványok megoldásában. A játék nem egyenletes módon nehezedik, nagyjából a történet kétharmada környékén találkozhatunk a legnehezebb fejtörőkkel. Jó hír, hogy a játékban elakadni tulajdonképpen nem lehet: minden helyzetben kérhetünk segítséget, illetve a fejtörők átugorhatók, ha nem bírunk velük. Akik komolyabb kihívásra vágynak, választhatják az Expert módot, ahol ez utóbbiak nem ugorhatók át, és máshol is csak ritkábban kérhetünk tanácsot.

Pozitív dolog, hogy a fejlesztők mennyire odafigyeltek a játék hangulatára. A grafikai apróságokról már esett szó, a látványvilág kellemes, lám, poligonok nélkül is lehet szép játékot készíteni. Az elfogadható minőségű, de nem kiemelkedő szinkron, a hangulatos zene és a hangeffektek viszont egyértelműen további atmoszférát kölcsönöznek a statikus kalandnak. A Clockwork Tales (és ha már itt tartunk, az Artifex Mundi többi játéka is) valahol a kalandjátékok és a vizuális novellák között helyezkedik el félúton. Ha eszerint állunk hozzá, akkor egy kellemes néhány órás kalandban lesz részünk.

Clockwork Tales Xbox One

Arról persze továbbra is megoszlanak a vélemények, hogy kellenek-e ilyen játékok Xbox One-ra, vagy a többi konzolra. Aki nem szeret – vagy nem akar – mobilon játszani, annak mindenképp jó dolog, hogy ilyen címekből is választhat. Természetesen nehéz a konzolon kínálatban elhelyezni, de műfaját tekintve a Clockwork Tales hozza a kötelezőt, és teszi mindezt szép, igényes tálalásban. Az összképbe csak az ára rondít bele: amíg telefonra ezer forint alatt megkapjuk, addig az Xbox One verzió 2990-be kerül. A konzolos felhozatalban viszont még így is az olcsóbb játékok közé sorolható. Az igazi vízválasztó talán ez lehet ebben a kérdésben.

Pro:

  • Igényes kidolgozás, szép grafika;
  • Változatos, kellemes fejtörők;
  • Kezdőknek is ideális.

Kontra:

  • Nem nyújt semmi újat a műfajban;
  • A telefonos változathoz képest jóval drágább.

60

dreampage

Azóta történt

  • Killer Instinct Season 3 teszt

    Harmadik évadához érkezett a Microsoft verekedős játéka, ami új harcosokkal és lehetőségekkel bővült, de a régi tartalmak is kaptak némi ráncfelvarrást.

  • Mystery Castle teszt (Xbox One)

    Ravasz fejtörők, kedves humor, és a klasszikus videojátékok hangulata lengi át a Runestone Games fejlesztését, ami az okostelefonok után most Xbox One-ra is ellátogat.

  • TurnOn teszt (Xbox One)

    Áramszünet idején egy kis szikra is fényt vihet az emberek életébe. Erről szól az orosz illetőségű Brainy Studio legújabb 2D platformere, ami Xbox One-ra költözött, de túl sok újdonságot nem mutat.

  • Grim Legends teszt (Xbox One)

    A lengyel Artifex Mundi ismét Xbox One-on kalandozik. Ezúttal egy varázslatos, de veszélyekkel teli fantasy világba hívnak, hogy ott tegyük próbára logikánkat és ravaszságunkat.

Előzmények

  • Polychromatic teszt (Xbox One)

    A kétkaros lövöldözős játékok műfajában szinte lehetetlen újat mutatni – egy kis indie stúdió ezért nem újjal, hanem kicsit mással próbálkozott, a végeredmény pedig nem rossz.

  • Inside My Radio teszt (Xbox One)

    Különböző zenei stílusok és a platformer műfaj kereszteződéséből jött létre a Seaven Studio legújabb játéka, ami azonban távolról sem lett tökéletes.

  • Bridge Constructor teszt (Xbox One)

    Az utóbbi idők egyik mobilos sikerjátéka mostantól Xbox One-ra is elérhetővé vált, ennek köszönhetően már kontrollerrel a kézben is próbára tehetjük mérnöki képességeinket.