Battlefield 2042 - Teszt

Megérkezett az ismert FPS széria legújabb felvonása, amely bár sokat ígért a bejelentés utáni időszakban, végül nem egészen azt kaptuk tőle, amit elvártak a rajongók.

Szép új világ

Történetünk ott kezdődik...pontosabban nem kezdődik semmi, ugyanis a Battlefield 2042-ről már a bejelentése után kiderült, hogy nem fog tartalmazni sztori módot, mindössze egy komolynak szánt háttér világot építettek ki a fejlesztők, ami valójában senkit nem érdekel így, hogy annak semmilyen aspektusával nem találkozunk a játékban. A programot elindítva láthatjuk, hogy alapvetően három nagy részre van osztva a rendszer:

  • All-Out Warfare
  • Hazard Zone
  • Battlefield Portal

Ezek közül az első szállítja nekünk a már megszokott élményt, itt kapjuk meg ugyanis a Conquest és a Breakthroudh módokat, amelyek a sorozattól már korábban megszokott területfoglalós mókákat takarják, nem kevesebb mint 128 fővel (ha nem jön össze kellő adag ember, akkor AI-ok, vagyis gép ellenfelek kerülnek a csapatokba addig, amíg valaki be nem csatlakozik), vagyis két, 64 személyes csapattal. (Előző generációs konzolokon csak 32v32) Mehetünk külön gépi katonák ellen a CO-OP módban, gyakorlásra tökéletes lehet.

Hét nagy (Mármint tényleg hatalmas) pályát kapunk, ahol bizony könnyű elveszni, főleg úgy, hogy a járművek limitálva vannak, így nem egyszer előfordul, hogy sokat kell futnunk, hogy aztán egy távoli mesterlövész, vagy tank kilőjön minket, aztán kezdődhet az egész előlről, bár jobb esetben squad társunkra éledhetünk. Azt mindenképp el kell ismerni, hogy remek és látványos csaták alakulhatnak ki azokban az esetekben, ha mindenki tudja, hogy mi az adott feladata és nem csak az agyatlan harcokra fókuszálnak az egyes specialisták. Utóbbiak váltották fel ugyanis a klasszikus Battlefield kasztokat, így bár mindegyik egyedi, mondhatni hős-képességeket és skilleket kapott, bármilyen fegyvert, és akármilyen eszközt magukkal cipelhetnek, vagyis a megszokott medic-assault stb. felállásoknak búcsút mondhatunk.Cserébe eljött a káosz időszaka és bár akadnak szimpatikus karakterek (Rao a hackelésével nagy kedvenc továbbra is), összességében értelmetlen, hogy a fejlesztők miért döntöttek a már jól megszokott és megkedvelt szisztéma mellett.


Mindössze ennyi fegyvert kapunk

A Hazard Zone az egyik, sokáig titkolt újítása volt a Battlefield 2042-nek. Ez egy 32 fővel operáló (Xbox One-on és PlayStation 4-en csak 24-gyel) különleges mód, amelynek lényege, hogy a már megismert pályákon a lezuhant műholdakból megszerezzük az adattárolókat, majd azokat kimenekítsük. Természetesen ehhez a többi játékosnak is lesz egy-két szava, plusz itt felbukkannak a kötelező AI, vagyis gép által irányított ellenfelek is, valamint nem szabad elfelejteni, hogy limitálit életünk van, vagyis ha csapatunk minden tagjával végeznek, akkor véget ér az adott kör. Cserébe kapunk bizonyos mennyiségű kreditet, amely a következő meccsben lesz elkölthető fegyverekre és egyéb extrákra. Bár nem túl népszerű, a Hazard Zone lehet azok számára rejtett gyöngyszem, akik szeretnek sűrűn barátokkal, játszani. Egyedül ugyanis itt sokszor nem tudunk érvényesülni, de erről majd a következő oldalon olvashattok.

Végül itt van a Portal, amely bizony a nagy megmentőnek lett beharangozva, amely visszahozza a franchise korábbi epizódjainak (pontosabban a Battlefield 3, a Battlefield Bad Company 2 és a Battlefield 1942) az élményét, az ott megismert legnépszerűbb pályákkal, fegyverekkel és kasztokkal (igen, itt a rég megszokott osztályokat kapjuk). Az egész mód lényege a kreativitásokra épül, ugyanis a DICE egy hatalmas játszótér elkészítését adta a kezünkbe, vagyis egy külön weboldalon saját játékmódokat állíthatunk össze és az elkészített “szerverekhez” hozzáférést adhatunk bárki számára. Maga az alapötlet sokak szerint zseniális, kár, hogy a megvalósítás már eléggé felemásra sikeredett. Félreértés ne essék, továbbra is nagy élmény harcolni az olyan megszokott térképeken mint például a Caspian Border, vagy Valparaiso, azonban kezdetben az egész Portal-t arra használták a legtöbben, hogy úgynevezett XP farmoló szobákat hozzanak létre, amelyben 1 életerővel rendelkező gépi katonákra lőhettünk, hogy minél hamarabb megszerezzünk egy fegyvert, kiegészítőt, járművet, vagy csak szimplán növeljük a szintünket. Miután a készítők kikapcsolták ezeket (illetve magát a tapasztalati pontszerzést), látványosan visszaugrott az érdeklődők számára, így mára csak azok maradtak, akik nosztalgiáznának. (Ez állítólag megváltozik majd a későbbi javítás után, ismét lehet majd “szintezni”, de az XP botok nélkül)

Komoly extraként érdemes megemlíteni, hogy a játék támogatja a cross-play rendszert, azonban a PlayStation 4 és Xbox One tulajok csak egymással tudnak csatázni, a PC-s és újgenerációs konzol tulajokkal nem. (Sajnos Xbox tulajok számára a rendszer nem kapcsolható ki a játékban, mindenképp a gép rendszerbeállításaihoz kell ehhez ellátogatnunk)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények